تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

مینو محرز: قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰ برابر شده است

محرز گفت: ویروس کرونا جهش پیدا کرده و قدرت سرایت آن حدود ۱۰ برابر شده است.

اخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران

رویداد۲۴ مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: متاسفانه در کشور تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ رو به افزایش است و علت آن افزایش قدرت ویروس است که به ۱۰ برابر رسیده است. از مردم تقاضا داریم تا شیوه نامه‌های بهداشتی را  که همواره استفاده از ماسک است رعایت کنند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر این بیماری به صورت خانوادگی خود را نشان می‌دهد، افزود: خانواده‌های دیگر کرونا پس از ۵ الی ۶ ماه رو به زوال می‌رفتند، اما در خصوص کووید ۱۹ هنوز هیچ نشانه‌ای از کم شدن قدرت ویروس مشاهده نشده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه باید به حضور این ویروس عادت کرد، ادامه داد: باید بتوانیم خودمان را با این ویروس تطبیق دهیم  و راه های  پیشگیری از این ویروس مانند شستشوی مکرر دست، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی   را در اولویت کارمان قرار دهیم.


بیشتر بخوانید: در پیک‌های بعدی کرونا شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کنیم


او با اشاره به اینکه واکسن باعث می‌شود که بیماری‌های عفونی را بتوانیم درمان کنیم، گفت: آرزوی ما این است که در مقابل هر بیماری عفونی یک واکسن داشته باشیم، در کشور ما آزمایشات بر روی تولید واکسن کرونا انجام شده  و از مرحله حیوانی عبور کرده است.

او یادآوری کرد: با گذشت چند ماه از گسترش این ویروس در جهان، همچنان این ویروس برای ما ناشناخته است. متاسفانه هنوز آثار ویروس کرونا کم نشده و مردم باید پیشگیری را در اولویت خود قرار دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان