تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۵
روز قدس، روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

خروش مردم 850 شهر علیه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی

خیابان های تهران و سایر نقاط کشور امروز در روزجهانی قدس صحنه راهپیمایی ضد صهیونیستی بود و روزه داران در بیش از 850 شهر کشور ضمن برائت از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.
رویداد۲۴- خیابان های تهران و سایر نقاط کشور امروز در روزجهانی قدس صحنه راهپیمایی ضد صهیونیستی بود و روزه داران در بیش از 850 شهر کشور ضمن برائت از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

 راهپیمایان روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در مسیرهای 9 گانه تهران و نیز دیگر شهرهای سراسر کشور شعارهای ضدصهیونیستی سردادند و آزادی قدس شریف را خواستار شدند.

راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت 10:30 از تمامی مســـیـرهای 9 ‌گانه به سمت میعادگاه نماز جمعه (دانشگاه تهران) با حضور روزه داران و امت قدرشناس و همیشه در صحنه آغاز شد.
راهپیمایان در مسیرهای یاد شده باسردادن شعارهای ضد صهیونیستی و ضد استکباری خواهان آزادی فلسطین اشغالی شدند.

راهپیمایی روز قدس همزمان با تهران در سراسر کشور آغاز شد تا ایرانیان یک‌صدا با حرکت در مسیرهای راهپیمایی به سمت محل‌های برگزاری نماز جمعه، فریاد مظلومیت ملت فلسطین و مظلومیت مردم بی‌دفاع یمن را به گوش جهانیان برسانند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در تمام شهرها و شهرستان‌های کشور به سمت میعادگاه‌های نمازجمعه برگزار شد.

راهپیمایی روز قدس از یک سال پس از انقلاب ایران و بدنبال اعلام حضرت امام (ره)، در آخرین جمعهٔ ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود.

روحانی:ملت فلسطین هرگز تنها نخواهد بود

رییس جمهوری درجریان راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس با بیان اینکه ملت فلسطین هرگز تنها نخواهد بود گفت: ما در سایه ایستادگی و مقاومت به طور قطع به پیروزی دست خواهیم یافت.
حسن روحانی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مردم مسلمان یکی از آرمانهایشان در منطقه امنیت منطقه است و یکی از راه‌های امنیت منطقه این است که مردم مسلمان بتوانند در سرزمین خودشان باشند.

وی با اشاره به اینکه ملت مسلمان فلسطین 70 سال است از وطن اصلی خودشان دور مانده‌اند، ادامه داد:اشغالگران این سرزمین را اشغال کردند که متاسفانه به هیچ یک از قوانین بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیستند.

رییس دولت یازدهم اظهارداشت:رژیم صهیونیستی به عنوان یک پایگاه برای استکبار و آمریکا در منطقه است.
روحانی ادامه داد: امروز هر کشوری با این پایگاه مبارزه کند و هر کشوری بخواهد در این منطقه دارای ثبات و امنیت باشد خوشایند استکبار جهانی نیست.

وی تصریح کرد: امروز در سایه تفرقه دنیای اسلام، حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و خط سازش، ما از مسیر آرمان آزادی فلسطین فاصله گرفته‌ایم برای اینکه ما به این آرمان برسیم راهی جز وحدت مسلمانان و خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری نداریم.
رییس جمهوری اضافه کرد: به طور مسلم پیام مردم مسلمان ایران در سراسر کشور این است که ملت فلسطین تنها نیست، مردم در کنار مظلومین عالم و در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهند بود و ما در سایه ایستادگی و مقاومت قطعاً به پیروزی دست خواهیم یافت.

مسئولان کشوری و لشکری به خیل راهپیمایان پیوستند

در راهپیمایی امروز جمع زیادی از مسئولان کشوری و لشکری با حضور در خیابان های تهران و سایر نقاط کشور، همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات دقایقی پیش به خیل راهپیمایان روز جهانی قدس پیوست.

 مستقر در مسیرهای 9 گانه راهپیمایی روز جهانی قدس در پایتخت، حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات از مسیر چهارراه کالج انقلاب به خیل جمعیت پیوست.

همچنین معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محمد قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،عباس آخوندی وزیر راه و علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی دقایقی پیش به راهپیمایی روز جهانی قدس پیوستند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول رئیس قوه قضائیه، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، امیر سرلشکر عطا الله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، محمد باقر قالیباف شهردار تهران و حیدر مصلحی رییس سازمان نشر و ارزش های مشارکت روحانیت از جمله مسئولان حاضر در راهپیمایی امروز روز جهانی قدس هستند.

در این راهپیمایی همچنین شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله محمد رضا عارف و علی مطهری حضور داشتند.

همبستگی کلیمیان تهران با مردم مظلوم فلسطین

جمعی از کلیمیان تهران امروز همزمان با آخرین جمعه رمضان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.
کلیمیان تهران با حمل پرده نوشته هایی که روی آن نوشته شده بود ' روز قدس روز همدلی با مظلومان جهان است' ضمن اعلام حمایت از مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین، اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در این راهپیمایی انجمن کلیمیان تهران همراه با سازمان های جوانان و بانوان کلیمی و تمامی ارگان های وابسته و پرسنل و پزشکان بیمارستان دکتر ' سپیر ' و اعضای کانون فرهنگی هنری اجتماعی کلیمیان شرکت داشتند.

کلیمیان تهران که راهپیمایی خود را از خیابان فلسطین در تقاطع بلوار کشاورز مقابل کنیسای ' ابریشمی ' به سمت میدان فلسطین آغاز کرده بودند در میدان فلسطین متوقف شدند تا به شعر خوانی ' ابراهیم سعیدیان ' رییس کانون فرهنگی هنری اجتماعی کلیمیان و شاعر بزرگ کلیمیان ایران گوش فرا دهند.

راهپیمایان کلیمی که به دعوت انجمن کلیمیان تهران در این راهپیمایی شرکت کرده بودند به شکلی آرام حرکت خود را به سمت دانشگاه تهران ادامه دادند.

 قطعنامه پایانی راهپیمایی روز قدس
مردم روزه دار با تکبیرهای خود قطعنامه راهپیمایی روز جهانی قدس را که در 10 بند به مسائلی همچون الگوی مقاومت حزب الله و حماس به عنوان یگانه راه مقابله با اسراییل اشاره داشت، تائید کردند.

در قطعنامه روز جهانی قدس که در پایان راهپیمایی مردم روزه دار در دانشگاه تهران قرائت شد، بر مسائلی همچون ضرورت وحدت گروه های فلسطینی و حمایت از خط مقاومت، محکومیت جنگ های نیابتی و جنایات گروه های تکفیری، ضرورت حفظ وحدت دنیای اسلام، معرفی آمریکا به دشمن شماره یک و طاغوت اعظم و لزوم گسترش افتخارآفرینی های سردار تاکید شد که بندهای این قطعنامه به شرح زیر است:

 یگانه راه مقابله با اسراییل
دراین قطعنامه آمده است: ما ملت یکپارچه و متحد ایران، آرمان آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از سلطه رژیم جعلی صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی، راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری و اولویت اول جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامی می دانیم.

این قطعنامه می افزاید: یگانه راه مقابله پیروزمند با رژیم آدمکش و نامشروع صهیونیستی را الگوی مقاومت حزب الله و حماس و گسترش 'گفتمان انتفاضه' در جغرافیایی فلسطین به ویژه در کرانه غربی دانسته و ضمن حمایت مادی و معنوی از مقاومت ضدصهیونیستی بر لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط جهان و برگزاری یک همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور تأکید و هرگونه راه حل دیگر را نسخه 'سازش' و دامی برای تداوم حیات اهریمنی دولت جعلی اسراییل می‌دانیم.

 محکومیت جنگ های نیابتی و جنایات گروه های تکفیری
در قطعنامه روز جهانی قدس آمده است:‌ما ملت انقلابی و استکبار ستیز ایران، مقاومت اسلامی در منطقه که با پیروزی‌ها و دستاوردهای جدید آن در 'فلوجه' و 'حلب' بیش از هر زمان دیگری نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است را حاصل 'نفوذ گفتمان انقلاب' و گسترش گفتمان 'مقاومت اسلامی' می دانیم.

 ضرورت مدیریت مناسک حج ابراهیمی
در بخش دیگری این قطعنامه آمده است: ما ملت متحد و موحد ایران ، 'جنگ آل سعود علیه یمن' و کشتار وحشیانه مردم مظلوم و مسلمان این کشور و نیز مشارکت با 'آل خلیفه' در ظلم و جنایت علیه مردم بحرین و سلب تابعیت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور که متأسفانه در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و حمایت‌های ظالمانه هیأت حاکمه امریکا صورت می پذیرد را محکوم می کنیم.

این قطعنامه می افزاید: ما جان باختن هزاران تن از حجاج بیت الحرام در حوادث غم انگیز مکه و منا در حج ابراهیمی و محروم کردن حجاج ایرانی از انجام واجب الهی که مصداق 'صد عن سبیل الله' است را نشانه سوء مدیریت و بی لیاقتی رژیم سعودی دانسته و با تأکید بر فراموش ناپذیری این جنایت و خباثت بزرگ ،چاره اندیشی کشورهای اسلامی برای مدیریت مناسک حج و تأمین امنیت حجاج را ضرورتی حتمی می‌دانیم .

** آمریکا همچنان دشمن شماره یک و طاغوت اعظم است
در این قطعنامه آمده است: ما ملت انقلابی و روزه دار ایران اسلامی، امریکا را همچنان 'طاغوت اعظم'، 'شیطان بزرگ' و دشمن شماره یک خود دانسته و با تأسی به منویات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی 'رخنه' و 'نفوذ' در حصار اراده و تصمیمات کشور و تلاش برای سست کردن 'ارکان نظام' را راهبرد دشمن حیله گر در عصر 'پسابرجام' دانسته و با تأکید بر ضرورت افشای سناریوهای ضد ایرانی و ضد انقلابی آمریکا؛ 'جهاد کبیر' و عدم تبعیت از دشمن و مقاومت برابر سلطه و فزون خواهی‌های استکبار را راهبرد فراگیر و خدشه ناپذیر امروز کشور قلمداد نموده و از همه دستگاهها و نهادها و نیز همه دلسوزان و جریان‌های معتقد به نظام می‌خواهیم با هوشیاری و هوشمندی به مسئولیت‌های خطیر خود برابر توطئه 'نفوذ' و نقش آفرینی در عرصه 'جهاد کبیر' عمل کرده و عبور انقلاب و جامعه اسلامی را از گزند خطرات بزرگ مقطع تاریخی حاضر رقم زنند.

 اقتدار موشکی ایران نماد قدرت بازدارندگی و تضمین امنیت ملی است

این قطعنامه در ادامه آورده است: ما ملت مجاهد و شهیدپرور ایران اسلامی، دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه 'صنعت دفاعی' به ویژه 'اقتدار موشکی' را نماد 'قدرت بازدارندگی'، تضمین 'امنیت ملی' و غیرقابل مذاکره و تعدی دانسته و به قدرت‌های استکباری به ویژه 'امریکای عهد شکن و حیله‌گر' هشدار می‌دهیم از شکست‌های بزرگ 38 سال گذشته برابر ایران اسلامی عبرت ‌گرفته و از ماجراجویی و تهدید علیه آن پرهیز‌کنند؛ در غیر اینصورت با پاسخ‌های قاطع مدافعان شجاع انقلاب و میهن اسلامی مواجه خواهند شد.

 قدردانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باصدور بیانیه ای از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد و افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس عمق نفوذ استرا‍تژیک ایران را در جهان نشان داد.

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس امسال دست حمایت و یاری ایران اسلامی به سایر کشورها و ملل مستضعف و مظلوم جهان بویژه ملت ستمدیده فلسطین است، آمده است: برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس امسال و حضور انقلابی و پرشور و حماسی ملت بزرگ و روزه دار ایران در تهران و بیش از 850 شهر کشور، همگام و همراه و همصدا با سایر مسلمانان در بیش از 80 کشور جهان، عمق نفوذ استراتژیک، اقتدار و قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران و درک کلام و دریافت عمق پیام تاریخی و تاریخ ساز حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و انقلاب اسلامی در فریاد آرمان آزادسازی قدس شریف و حرکت در خط مقام عظمای ولایت و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در خصوص این روز، در سطح کشورهای اسلامی و بین المللی و دست حمایت و یاری به کشورها و ملل مستضعف ، مظلوم و ستمدیده و دست برادری و دوستی به کشورهای دوست، مسلمان، آزاده، صلح طلب و عدالت خواه بود.

در این بیانیه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، از خلق حماسه عظیم حضور و نمایش وحدت، اتحاد و انسجام ملت بزرگ ایران اسلامی همگام و همصدا با « امت بزرگ رسول الله ص» حول محور نخستین قبله‌گاه مسلمین جهان، مسجد الاقصی و قدس شریف، در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد.

این بیانیه می افزاید: از تمامی فعالان عرصۀ رسانه و خبر که در امر اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ترغیب و تشویق مردم به حضور در راهپیمایی تلاش کرده اند تقدیر و تشکر می شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فلسطین ، قدس
نظرات شما
پیشخوان