تاریخ انتشار: ۰۱:۲۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

دستگیری سه شکارچی متخلف در مهاباد

ماموران یگان حفاظت شهرستان مهاباد سه شکارچی متخلف را طی ۲ عملیات دستگیر کردند.

دستگیری سه شکارچی متخلف در مهاباد

رویداد ۲۴ به گفته فاروق سخنور رئیس اداره محیط زیست مهاباد نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در عملیات اول موفق شدند ۲ شکارچی را در ارتفاعات روستاهای "نمونجه" و "حسن چپ" از توابع بخش خلیفان را دستگیر کنند که از متخلفان ۲ قبضه اسلحه شکاری و سه رشته فشنگدان و تعدادی ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه پرونده این متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع شده است، اضافه کرد: همچنین یک شکارچی دیگر در ارتفاعات کوهستان روستای "بنگوین" حین شکار شناسایی و پس از تعقیب و گریز دستگیر و از وی نیز یک قبضه اسحله شکاری ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: همچنین در یک عملیات دیگر ماموران محیط‌بان و قرق‌بان پاسگاه محیط‌بانی تالاب بین‌المللی "کانی برازان" حین پایش محدوده آبی و نیزارهای بلند داخل تالاب، پناهگاه شکارچیان غیرمجاز را شناسایی کردند.

سخنور اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت در این ارتباط یک کومه شکار پرندگان وحشی را نیز تخریب کردند.

وی بیان کرد: در چند روز گذشته با تشدید گشت‌های تالابی چهار شکارچی غیرمجاز دستگیر شده و از متخلفان ۲ دستگاه موتورسیکلت و سه قبضه اسلحه شکاری به همراه لاشه سه قطعه مرغابی وحشی کشف شده است.

وی اداره حفاظت محیط زیست مهاباد شکار پرندگان مهاجر را در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ممنوع اعلام کرد و از شهروندان خواست خطر شیوع این بیماری را جدی بگیرند.

وی  از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که درصورت مشاهده هر گونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

مهاباد از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است.

منبع: ایرنا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان