تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

گل‌محمدی: ۶ روز استراحت می‌خواهیم وگرنه من نیستم!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهدید کرد در صورتی که سازمان لیگ برای دیدار معوقه این تیم با ذوب‌آهن حداقل ۶ روز استراحت در نظر نگیرد، وی در این مسابقه حضور نخواهد یافت.

یحیی گل محمدی

رویداد۲۴  یحیی گل‌محمدی درباره دیدار عقب افتاده این تیم مقابل ذوب‌آهن و برنامه‌ریزی مسابقات اظهار داشت: ما هفته به هفته پیش می‌رویم، هر برنامه‌ای برای ما بریزند از آن استقبال می‌کنیم، البته در حد معقول. ما برای بازی با ذوب‌آهن آماده بودیم، ۶ روز هم برای آن بازی وقت داشتیم و شرایط‌مان خوب بود اما آن‌قدر اطلاعات غلط به فدراسیون و ایفمارک دادند که آن بازی لغو شد. هیچکس هم دلیلش را نفهمید. ما به سازمان لیگ هم نامه زدیم اما جواب ما را ندادند. چرا کسی دلیل لغو بازی ما با ذوب‌آهن را توضیح نمی‌دهد؟

وی افزود: مثل اینکه این اتفاقات باب شده است! سال گذشته هم یک تیم گفت فلان اندازه کرونایی داریم و نرفت بازی کند، امسال هم این اتفاق برای ذوب‌آهن افتاد. چطور می‌شود اول می‌گویند ۱۵،۱۶ بازیکن کرونایی دارند بعد ایفمارک تست می‌گیرد و این تعداد به ۲،۳ بازیکن می‌رسد؟! این (کرونا) در لیگ ما مسخره بازی است و سازمان لیگ باید از سال گذشته تجربه می‌گرفت.

سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و ایفمارک باید یک برنامه دقیق برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سختگیری داشته باشند و حداقل در ماه هر باشگاهی دو تا سه بار تست کرونا بدهد، آن هم در مرکز بهداشتی که فدراسیون ورزشی پزشکی و ایفمارک تأیید کند اما متأسفانه نظارتی نیست. از فردا ما هم ببینیم تحت فشار هستیم می‌گوییم ۱۵ کرونایی داریم و بازی ما را لغو کنید، این اصلاً درست نیست.


بیشتر بخوانید: برنامه ویژه یحیی گل‌محمدی برای مهاجمان پرسپولیس


سرمربی پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: من شنیده‌ام برخی از باشگاه‌ها بازیکن کرونایی دارند اما آن بازیکن را بازی می‌دهند. مربی تیمی را من سراغ دارم که کرونا داشته اما در جلسه فنی شرکت کرده و کنار زمین آمده است. متأسفانه نظارت در این بخش خیلی ضعیف است.

برخی از بازیکنان و مدیران باشگاه هم برای نتیجه هر کاری می‌کنند و این خیانت بزرگی به دیگران است. شاید کسی جان خودش را دوست نداشته باشد اما جان دیگران عزیز است و باید مسئولیت‌پذیر باشیم. از نظر من تمام مسئولیت این اتفاقات با ایفمارک، فدراسیون پزشکی ورزشی و جاهایی است که دستی در کار دارند. به این ترتیب سلامت جامعه و ورزشکاران به خطر می‌افتد. ما خدا را شکر در این ۱۰ ماه به حدی رسیدگی خوبی داشتیم که شاید فقط یکی، دو مورد مشکوک داشتیم.

گل‌محمدی گفت: من بازیکنی داشتم که بازی با صنعت نفت برایش به خاطر تیم ملی خیلی مهم بود، به همین دلیل هم رفت سه بار جواب تست کرونای منفی‌اش را آورد اما من اجازه ندادم وارد اردوی تیم شود. اتفاقا ما در پست او هم کمبود بازیکن داشتیم اما ما احساس مسئولیت می‌کنیم. متأسفانه برخی از مسئولان ما در ورزش برعکس این موضوع عمل می‌کنند و مربی خودش می‌داند کرونا دارد اما وارد جمع می‌شود.

این واقعاً دردناک است و باید رسیدگی شود. مسئولان سازمان لیگ خودشان هم می‌دانند این اتفاق افتاده اما من ندیدم کاری کنند. حتی یک‌ بار من به آقای نبی و کمیته انضباطی پیشنهاد دادم اگر هر بازیکنی تخلف کرد باید جریمه و محروم شود. خیلی هم از حرف من استقبال کردند اما پشت گوش انداختند و هیچ توجهی نکردند. به نظرم سلامت بازیکنان و جامعه خیلی باید اهمیت داشته باشد.

وی در مورد اینکه چه پیشنهادی برای دیدارهای عقب افتاده پرسپولیس دارد، گفت: ما فشردگی خواهیم داشت اما غیرمعقول نباشد. حداقل بازی ذوب‌آهن را که ما لغو نکردیم، همان ۶ روزی که زمان داشتیم را باید در اختیار ما بگذارند، در غیر اینصورت من به باشگاه هم اعلام کردم اگر حتی پنج روز فاصله باشد من در این بازی حضور نخواهم داشت.

سرمربی پرسپولیس درباره اعتراض باشگاه نساجی به برنامه دیدار با این تیم، گفت: نمی‌دانم دلیل این اعتراض چیست. ما به خاطر پروتکل‌های بهداشتی AFC پیشنهاد دادیم در تهران بازی کنند و آن‌ها قبول نکردند. فکر ‌می‌کنم خواسته معقولی نباشد که یک روز زودتر بازی کنیم. درست است ما چند بازی عقب افتاده داریم اما حاضریم در یک برنامه‌ریزی خوب و معقول این بازی‌ها را انجام دهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان