تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

اتحادیه اروپا: هیچ جایگزینی برای برجام که ثمره بیش از ۱۲ سال مذاکره بوده است، وجود ندارد

اولاف اسکوگ نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد در نشست آنلاین شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ درباره برجام گفت: از دست رفتن برجام به معنای از دست رفتن پروتکل الحاقی [در ایران]است. وی افزود: هیچ جایگزینی برای برجام که ثمره بیش از ۱۲ سال مذاکره بوده است، وجود ندارد.

واکنش اتحادیه اروپا نسبت به بازگشت به برجامرویداد۲۴ نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل گفت پروتکل الحاقی این امکان را برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراهم کرده است که ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته به اماکن هسته‌ای اعلام‌شده و اعلام‌نشده ایران دسترسی داشته باشد.

اولاف اسکوگ نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد در نشست آنلاین شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 درباره برجام گفت: از دست رفتن برجام به معنای از دست رفتن پروتکل الحاقی [در ایران] است.

وی افزود: پروتکل الحاقی این امکان را برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراهم کرده است که 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته به اماکن هسته‌ای اعلام‌شده و اعلام‌نشده ایران دسترسی داشته باشد.

اسکوگ گفت: اتحادیه اروپا از خروج آمریکا از برجام که در سال 2018 اتفاق افتاد، ابراز تأسف می‌کند.

وی افزود: هیچ جایگزینی برای برجام که ثمره بیش از 12 سال مذاکره بوده است، وجود ندارد.

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل ادامه داد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تصمیم این کشور برای پایان بخشیدن به معافیت‌های هسته‌ای باعث ایجاد اخلال در روند اجرای برجام شد.


بیشتر بخوانید: جو بایدن عینا برجام را اجرا خواهد کرد؟


اسکوگ گفت: ما از کاهش تعهدات هسته‌ای ایران و اینکه این کشور اقدام به انباشتن حجم زیادی از اورانیوم با غنای پایین کرده است، نگرانیم.

وی همچنین تاکید کرد: ما از ایران می‌خواهیم که اقدامات اخیر خود را متوقف کند و به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان