تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

مسعود شجاعی از فوتبال خداحافظی می‌کند؟

 با صحبت های شب گذشته محمدرضا زنوزی مشخص است که مسعود شجاعی آینده تراکتور را در دست خواهد داشت.

مسعود شجاعی از فوتبال خداحافظی می‌کند؟

رویداد۲۴ مالک باشگاه تراکتورسازی در مصاحبه ی طولانی اش با اینستاگرام تراکتوری ها با جملاتی ستایش آمیز درباره مسعود شجاعی صحبت کرد و او را محصول خود این باشگاه دانست. زنوزی همچنین ابراز امیداوری کرد با توجه به اینکه مسعود بازیکن بزرگی بوده در آینده مربی بزرگی خواهد بود. به گفته او در حال حاضر تنها مانع برای سرمربیگری شجاعی پذیرش این پست از سوی اوست و اگر این اتفاق بیفتد با وی قراداد طولانی مدتی منعقد خواهد شد‌.

با این وصف بعید است که کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در مسیر تنی چند از هم دوره ای های خود در لیگ برتر فوتبال ایران مثل جواد نکونام، رسول خطیبی، رحمان رضایی، یحیی گل محمدی و... گام برندارد و دست رد به سینه زنوزی بزند. به خصوص اینکه او کادر خود را نیز برای هدایت تراکتور پیش از صحبت های زنوزی چیده و از برادرش و البته علی نیکبخت مربی اش در دوره جوانی در تراکتور استفاده میکند.

او بعد از اخراج علیرضا منصوریان جای وی را در دربی تبریز گرفت و پس از دو پیروزی مقابل ماشین و پیکان، هفته گذشته مغلوب گل به خودی هادی محمدی شد تا سه امتیاز این بازی را ازدست بدهد اما زنوزی می‌گوید باتوجه به این که هواداران اعتراضی به حضور مسعود به عنوان سرمربی تراکتور ندارند، او نیز علاقه منذ است کار را با شجاعی ادامه بدهد.


بیشتر بخوانید: سرمربی تراکتور کیست؟ نیکبخت یا شجاعی؟


حضور مسعود شجاعی در تیم تراکتور در ابتدای دو فصل گذشته اتفاق افتاد و او به همراه اشکان دژاگه و سپس احسان حاج صفی با قرارداد گران قیمت و دلاری به فوتبال ایران بازگشت و به عنوان عضوی از تیم تراکتور به بازی مشغول شد. او همکاری اش با سرخپوشان تبریزی را در فصل گذشته نیز ادامه داد و حالا در سومین سال حضور در سرخ های تبریز شجاعی در نقشی قرار گرفته که از ابتدا نیز برای او متصور بودیم؛ این که او روزی به نیمکت تراکتور تکیه بزند.

اما شجاعی برای حضور روی نیمکت سرمربیگری تراکتور هیچ کلاسی را پشت سر نگذاشته و او نیز به خیل بازیکنان بزرگی تعلق دارد که شغل عوض می‌کند. اگرچه تجربه او از حضور در تیم های خارجی و بازی اش در تیم ملی و نقشش به عنوان کاپیتان تراکتور، وی را به عنوان بازیکنی متمایز در جمع تی تی ها نشان می‌داده اما طبعا شغل سرمربیگری یک فعالیت کاملا متفاوت با بازیگری است و به همین دلیل هم هست که مراجع بالا دستی و تعیین کننده قوانین و خط و ربط های فوتبال الزام دارند که تنها افرادی در بالاترین سطح فوتبال یک کشور کار کنند که دوره آموزشی مربیگری را پشت سر گذاشته باشند.

در عین حال دو انتخاب شجاعی برای هدایت تراکتور نیز جالب توجه است (البته مثل بسیاری از مربیان شاغل در ایران)؛ در یکی از اقدامات سریع السیر برادر خود را از ماشین سازی به تراکتور می‌آورد. حال آن که محمود پیش از حضور در ماشین سازی در محافل چندان شناخته شده نبود. البته حضور علی نیکبخت به عنوان مربی تراکتور نیز نکته جالب توجهی است چرا که این مربی هرگز سابقه کار در بالاترین سطح فوتبال ایران را نداشته و حتی سال گذشته انتخابش به عنوان مربی سرخپوشان نیز جالب توجه بود.

به هر حال اگر مسعود شجاعی پست سرمربیگری را بپذیرد دیگر حداقل در این باشگاه به شغل قبلی (بازیگری) با نخواهد گشت چرا که در دنیای پر تب و تاب سرمربیگری آن هم در تبریز، اگر تغییر مجددی در راه باشد، حضور یک سرمربی به عنوان یک بازیکن چیز عجیب و البته غیر ممکنی خواهد بود. 

به هر حال شجاعی در همین روزها باید مورد خداحافظی اش از فوتبال تصمیم بگیرد. او بازیکنی ممتاز در تاریخ فوتبال ایران و تنها بازیکنی است که حضور در سه جام جهانی را تجربه کرده است؛ تجربه ای که با کمی خوش شانسی می‌توانست به چهار دوره هم برسد... فوتبال ایران منتظر تصمیم مسعود شجاعی است.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان