تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

توصیه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در هنگام مراجعه به آرایشگاه ارائه کرد.
توصیه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه‌ها
رویداد۲۴ دکتر سیما سادات لاری، گفت: آرایشگاه‌ها از جمله اماکن پرخطری هستند که عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی در آن ممکن است منجر به تشدید شیوع ویروس کووید_۱۹ شود؛ بنابراین توصیه ما این است که در صورت دارا بودن بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی_عروقی، فشار خون و یا دیابت و یا نقض سیستم ایمنی تا حد امکان از رفتن به آرایشگاه خودداری کنید.

وی افزود: همچنین ضروری است که در صورت داشتن علائم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلو درد یا تنگی نفس از حضور در آرایشگاه به طور جدی پرهیز کنید. قبل از مراجعه به آرایشگاه به صورت تلفنی یا اینترنتی نسبت به اخذ نوبت حضور اقدام کنید. از لحظه خروج تا بازگشت به منزل هم حتما ماسک زده و از هرگونه لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنید.

لاری ادامه داد: در سالن انتظار آرایشگاه با فاصله حداقل یک متر با دیگران بنشینید و از حوله، شانه و موچین شخصی خود استفاده کنید. در صورت نیاز به استفاده از تجهیزات مشترک، توجه کنید که قبل از هرگونه استفاده از آن ها، وسایل مدنظر ضدعفونی شوند. از آرایشگر خود بخواهید در تمام مدت کار از شیلد صورت، عینک حفاظتی، ماسک و روپوش استفاده کند.

بیشتر بخوانید: ویروس جدید کرونا در کدام کشور‌ها شناسایی شده است؟
لاری گفت: در صورت مواجهه با فرد دارای علائم سرماخوردگی در آرایشگاه، موضوع را به مدیریت مجموعه اطلاع دهید و از هرگونه خوردن غذا در محیط آرایشگاه جدا خودداری کنید. همچنین توجه کنید که فضای عمومی آرایشگاه دارای تهویه مناسب باشد و پرداخت وجه به صورت آنلاین یا با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان انجام شود.

لاری تاکید کرد: هموطنان‌می توانند هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط آرایشگاه‌ها را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ جهت انجام‌پیگیری‌های بعدی از سوی همکاران ما اعلام کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان