تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۹

برخی علائم کرونا فقط یک روز دوام دارند

علائم خفیف گوارشی مانند از دست دادن اشتها، حالت تهوع، استفراغ و اسهال پیش ساز‌های بیماری هستند.

علائم جدید ابتلا ویروس کرونا

رویداد۲۴ این‌ها مهمترین علائم کووید ۱۹ نیستند و می‌توانند فقط یک روز دوام داشته باشند. پزشکان اصرار دارند که اسهال و حالت تهوع بیشتر قبل از بروز علائم تنفسی رخ می‌دهد و به نظر آن‌ها حالت تهوع می‌تواند از تعدادی بیماری دیگر برای مثال، آنفلوانزا، میگرن، اختلالات دستگاه گوارش یا افسردگی صحبت کند. در مورد ویروس کرونا، پس از حالت تهوع، سرفه، تب، از دست دادن چشایی و بو ظاهر می‌شود.

پیش از این محققان کالج کینگ لندن هفت علامت ویروس کرونا را شناسایی کرده بودند که نیاز به واکنش سریع دارد؛ آن‌ها به دنبال سردرد، ضعف، کاهش اشتها، درد‌های عضلانی، اسهال، گیجی و بثورات پوستی بودند.


بیشتر بخوانید: علائم کرونا در برخی مبتلایان ماندگار است!


علاوه بر این، افرادی که تحت ویروس کرونا ویروس طولانی قرار گرفته اند، اختلالات حس بویایی و چشایی را به یکی از علائم درک بو‌های ناموجود نسبت می‌دهند. بنابراین، بسیاری از بیماران در مورد بوی نفرت انگیز ماهی، گوگرد یا بوی نامطبوع شیرین صحبت کردند. این عارضه جانبی به این دلیل است که سارس-کووید-۲ یک ویروس نوروتروپیک است.

در دسامبر سال ۲۰۱۹، سازمان بهداشت جهانی اطلاعیه‌ای در مورد تشخیص خوشه‌ای از موارد ذات الریه از نوع ناشناخته در ووهان، استان هوبئی چین دریافت کرد.

در ژانویه سال جاری، مقامات چینی مشخص کردند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس سارس-کووید-۲ است و در ۱۱ فوریه سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی نام آن را ویروس کرونا (ویروس کووید۱۹) قرار داد. در ۱۱ مارس ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی شیوع کووید۱۹ را یک بیماری همه گیر اعلام کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان