تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۹
جزئیات اعتراض پرستاران بیمارستان میلاد؛

پرستاران: دستمزدها را افزایش دهید/ مدیرعامل: بیمارستان خودکفاست درآمد مکفی نداریم!

پرستاران معترض اعلام کردند که از زمان آغاز کرونا، برخلاف پرستاران سایر بیمارستان‌ها حق کرونا نگرفته‌ایم؛ دستمزد ما نیز در ماه‌های اخیر افزایش نیافته است؛ این در حالیست که بعد از پذیرش بیماران کرونایی، کار ما سخت و پرخطر شده است.

اعتراض پرستاران بیمارستان میلاد

رویداد۲۴ با شیوع بیماری کرونا در یک سال اخیر فشار سنگین و جانفرسایی به کادر درمان در کشور به ویژه پرستاران و کارکنان بیمارستان ها وارد شده است. در حالی که انتظار می رود حل مشکلات معیشتی این قشر در اولویت دولت و وزارت بهداشت قرار گیرد اما  شواهد نشان می دهد که دست کم برای طیفی از پرستاران و کادر درمان مشکلات معیشتی وجود دارد. 

روز گذشته جمعی از پرستاران و کارکنان بیمارستان میلاد تهران در اعتراض به وضعیت معیشتی خود مقابل این بیمارستان تجمع کردند.

پرستاران معترض اعلام کردند که از زمان آغاز کرونا، برخلاف پرستاران سایر بیمارستان‌ها حق کرونا نگرفته‌ایم؛ دستمزد ما نیز در ماه‌های اخیر افزایش نیافته است؛ این در حالیست که بعد از پذیرش بیماران کرونایی، کار ما سخت و پرخطر شده است.

این پرستاران خواستار افزایش ۵۰ درصدی دستمزد، پرداخت حق کرونا و پاداش معوق، برقراری امنیت شغلی و عقد قرارداد رسمی و رسیدگی به مطالبات خود شدند.

پرستاران میلاد می‌گویند: "پیش از این نیز اعتراض صنفی صورت داده‌ایم اما تا امروز به نتیجه نرسیده‌ایم و مسئولان به مطالبات ما توجه نکرده‌اند."

اعتراض پرسنل بیمارستان میلاد از وجود ناعدالتی در پرداخت ها حکایت می کند. آنها می گویند در بیمارستان ها دولتی حق کرونا و کارانه پرداخت می شود اما در اینجا از این خبرها نیست. 

دی ماه نزدیک به یک سال بعد از آغاز بحران کرونا، سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت ضمن اعلام جزئیات افزایش حقوق ۵۰ درصدی و مبلغ دقیق حقوق جدید برای رده‌های مختلف پرستاری گفت: "پرستاران تا ۲ میلیون تومان‌کارانه نیز دریافت می‌کنند."


بیشتر بخوانید: دل‌هایی که برای خدمت قرص نیست/ چند روایت از مصائب نیرو‌های کادر درمان در دوران کرونا


توضیحات مدیرعامل بیمارستان میلاد

در همین راستا فرهاد حمزه‌زاده (مدیرعامل بیمارستان میلاد) در ارتباط با مطالبات پرستاران این مجموعه و در پاسخ به دغدغه‌های آنها، ضمن تایید عدم پرداخت حق کرونا به ایلنا گفت: «حق کرونایی که در دیگر بیمارستان‌ها به پرستاران پرداخت شده، به میلاد نداده‌اند؛ پرستاران میلاد حق کرونا نگرفته‌اند.»

او عدم افزایش ۵۰ درصدی دستمزد پرستاران میلاد را تایید کرد و افزود: "افزایشی که در سایر بیمارستان‌ها انجام شده، اینجا در میلاد انجام نشده است. اما اینکه بگوییم دستمزد پرستاران کم شده، صحیح نیست؛ نه دستمزدها را کاهش داده‌ایم و نه قرار بوده این کار انجام شود." 

مدیرعامل بیمارستان میلاد در پاسخ به این سوال که چرا حق کرونای پرستاران پرداخت نشده و آیا تقصیر بر گردن تامین اجتماعی است که به بیمارستان بودجه و اعتبار لازم نمی‌دهد؛ گفت: «بیمارستان میلاد، بیمارستانی مستقل است. بیمارستانی، شرکتی و خودگردان است و لذا از آن دسته بیمارستانها نیست که به آن‌ها بودجه مخصوص می‌دهند. بنابراین تمام مخارج با درآمد بیمارستان تامین می‌شود و درآمد بیمارستان به گونه‌ای نبوده که بتوان حق کرونا به پرستاران پرداخت کرد. در مورد افزایش دستمزد نیز مساله به همین ترتیب است.»

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی هزار تختخوابی میلاد به منظور تامین بخشی از نیازهای درمانی کشور و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در تیرماه ۱۳۸۰ افتتاح شد.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان