تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵

اخاذی از افراد سرشناس با نصب دوربین های جاسوسی در محل کار آنها

رئیس پلیس امنیت تهران گفت: اعضای باند ماموران قلابی که با نصب دوربین های جاسوسی در محل کار افراد سرشناس از آنها اخاذی می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
رویداد۲۴رئیس پلیس امنیت تهران گفت: اعضای باند ماموران قلابی که با نصب دوربین های جاسوسی در محل کار افراد سرشناس از آنها اخاذی می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ علیرضا لطفی با اشاره به دستگیری اعضای این باند،گفت:در پی شکایت تعدادی از شهروندان در رابطه با اینکه افرادی با مراجعه به آنها تحت عنوان ماموران یکی از نهاد ها با ارائه فیلم و عکس از آنان اخاذی می کردند دستگیری این افراد با حکم قضائی صادره از دادسرای ناحیه 33 تهران در دستور کار ماموران پایگاه چهارم این پلیس قرار گرفت. 
  
وی با بیان اینکه با انجام چندین مرحله اقدامات فنی و پلیسی متهمان در یکی از مناطق مرکزی تهران شناسایی و در حالی که در داخل یک دستگاه خودروی پراید بودند در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند. 
  
این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران در بازرسی از این خودرو یک دستگاه دوربین کوچک که در چراغ خطر عقب آن به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود و همچنین یک دستگاه دی وی آر فعال متصل به باتری خودرو به همراه یک دستگاه لپ تاپ که تمام تصاویر و عکس های ضبط شده از دوربین در آن ذخیره می شد را کشف کردند. 
  
رئیس پلیس امنیت پایتخت با اشاره به اینکه ماموران در بررسی اطلاعات داخل لپ تاپ به مدارکی مبنی بر اخاذی و کلاهبرداری از یک دندانپزشک با هویت معلوم دست یافتند ،افزود: با مراجعه به مطب این دکتر و هماهنگی با وی در بازرسی از این محل یک دستگاه دوربین جاسازی شده در بخاری برقی این مطب نیز کشف شد. 
  
وی تصریح کرد: با انتقال متهمان به مقر انتظامی در بازجویی های انجام شده از آنها به جرایمی مبنی بر تهیه عکس و فیلم از حریم خصوصی افراد معتبر و متشخص و مراجعه به آن ها تحت عنوان ماموران دولتی و اخاذی معترف شدند. 
  
وی ضمن اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های به عمل آمده از همکاری فردی دیگر با آنها اعتراف کردند، تصریح کرد: ماموران پس از شناسایی این فرد که خانمی میانسال بود، وی را در مخفیگاه خود در غرب تهران با هماهنگی مقام قضائی و رعایت موازین شرعی و قانونی دستگیر کردتد و در بازرسی از منزل وی آلات و ادوات ساخت کلید ،انواع دوربین های دست ساز جهت جاساز کردن و ضبط تصاویر ،دوربین دید در شب ،انواع شاه کلید ،دستگاه فلزیاب ،دستگاه ساخت انواع مهر و... کشف کردند. 
  
سرهنگ لطفی ادامه داد: وی در بازجویی ها به روند فعالیت اعضای این باند اشاره کرد و اظهار داشت با هماهنگی و مراجعه به افراد معتبر و برقراری ارتباط دوستی با آنها و به دست آوردن اشرافیت کامل از محیط ،اقدام به جاسازی مخفیانه دوربین و یا کپی برداری از دسته کلید ها می کرد و پس از مدتی با تهدید این افراد از آنها اخاذی می کردند. 
  
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پایان خاطر نشان کرد: با شناسایی دیگر شاکیان و تکمیل پرونده نهایی ،متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.
منبع: میزان
برچسب ها: رویداد 24 ، پلیس ، امنیت ، جاسوس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان