تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

رنگ مد سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ چیست؟

امسال چه رنگی مد است؟ رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ چیست؟ کمپانی پنتون pantone امسال رنگ زرد و خاکستری را به عنوان رنگ‌های شاخص سال ۱۴۰۰ – ۲۰۲۱ معرفی کرده است. در این مقاله به چرایی انتخاب این رنگ‌ها و البته دلیل انتخاب رنگ سال از سوی این شرکت می‌پردازیم.

رنگ مد سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ چیست؟

رویداد۲۴ رنگ زرد روشن انتخاب شده توسط موسسه پنتون با کد رنگی PANTONE 13-0647 یک زرد درخشان، سر زنده و با نشاط است، رنگی گرم و سرشار از انرژی خورشید.

رنگ خاکستری کامل با کد رنگی PANTONE 17-5104 نمادی از عناصر جامد، قابل اعتماد و جاودانه است که پایه محکمی ایجاد می کند. این رنگ احساس خونسردی، مقاومت و استواری را به ما تلقین می کند.

رنگ مد سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ چیست؟
مد رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰

ترکیب زرد و خاکستری با جسارت بخشیدن به روحیه، نیاز درونی به دیده شدن، شناخته شدن و شنیده شدن صدای ما را برجسته تر می کند. ترکیبی که به بینش، نو آوری و شهود گره می خورد، احترام به خرد، تجربه و هوش، بازسازی را الهام می بخشد و ما را به سوی روش های تفکر و مفاهیم جدید سوق می دهد.

رنگ سال ۱۴۰۰ چه رنگی است؟

سال ۲۰۲۰ سال سخت و آشفته‌ای در تمام دنیا بود، بنابراین عجیب نیست که مؤسسه رنگ پنتون دو رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده است، این انتخاب نشان دهنده بلاتکلیفی نیست بلکه می‌تواند یک استعاره باشد: نور انتهای تونل!

لوری پرسمن، معاون رئیس مؤسسه رنگ پنتون گفت: هیچ رنگی نمی‌تواند معنای لحظه را درک کند؛ همه ما فهمیدیم که به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. همه ما درک عمیق‌تری از چگونگی نیاز به یکدیگر و حمایت عاطفی و امید داریم. این ترکیبی است که بیانگر انعطاف پذیری، خوش بینی و امید و مثبتی است که ما نیاز داریم.” لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون گفت: تصمیم ما انتخاب دو رنگ مستقل کنار هم است.

در توضیح این انتخاب همچنین گفته شده است: یک پیوند رنگی، پیامی از قدرت و امید را ارائه می‌دهد که هم ماندگار است و هم روح بخش. در بیانیه منتشر شده در وب سایت پنتون آمده است: “عملی و سنگی اما در عین حال گرم و خوش بین، اتحاد بین قدرت و مثبت بودن؛ این یک داستان رنگی است که احساسات متفکرانه عمیق‌تر را با وعده‌ای درخشان و دوستانه در بر می‌گیرد.

کارشناسان کمپانی پنتون رنگ زرد را به خاطر داشتن و القای حس قدرت، انرژی، مثبت بودن، آفتاب و خاکستری را به خاطر سایه‌های روح‌انگیز، الهام‌بخشی و تلاش برای نشاط انتخاب کرده‌اند. آنها معتقدند ترکیب این دو رنگ پیامی حاوی قدرت و امید را القا می‌کند.

مدیر اجرایی کمپانی پنتون، دو رنگ مستقل خاکستری ملایم و زرد روشن را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد و گفت: ما می دانیم که در یک زمان غیرمعمول زندگی می کنیم! و با تمام قوا سعی داریم تا آینده ای متفاوت و زیبا را متصور شویم.

رنگ ۱۷-۵۱۰۴ Ultimate Gray ، نشان دهنده طرز تفکری عملکردگرا و انعطاف پذیر است! ایده ای که می تواند همه گیر بوده و موردپسند واقع شود؛ در حالی که رنگ ۱۳-۰۶۴۷ Illuminating یعنی همتای آفتابی آن، نوعی ابراز خوش بینی و امیدواری به آینده است.

ما امسال دو رنگ مکمل را اعلام کردیم! و این اتفاق دلیلی ندارد جز تاکید بر همراه بودن انسان ها با یکدیگر و تعامل. “

رنگ مد سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ چیست؟
رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰

جالب است بدانید برای توصیف این دو رنگ به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ ، مجله architecturaldigest.com این چنین بیان شده است:

” خاکستری، زنبور عسل کارگر است و زرد، ملکه! “

همچنین مجله time.com نیز بیان داشته است:

” تعامل دو رنگ ایده آل با یکدیگر که پیامی از قدرت و امید را به همراه دارند و باعث نشاط آدمی می شوند. “

مدل لباس خاکستری و زرد، رنگ سال ۲۰۲۱

بسیاری از طراحان لباس و دکوراسیون برای این‌که بروز بودنشان را به مخاطبان نشان دهند از رنگ منتخب سال در طراحی‌ها و محصولاتشان استفاده می‌کنند و شخصیت‌های معروف (سلبریتی‌ها) نیز با همان انگیزه به خرید و استفاده از این محصولات جدید روی می‌آورند.

PANTONE 17-5104 Ultimate Gray
PANTONE 17-5104  – Ultimate Gray

کارشناسان رنگ می‌گویند: در سال ۲۰۲۱ ما باید احساس کنیم که همه چیز روشن‌تر می‌شود، این برای روح انسان ضروری است.

در ۲۲ سال گذشته این نخستین بار است که دو رنگ مستقل به عنوان رنگ سال مؤسسه پنتون انتخاب می‌شوند؛ برای اولین بار یک رنگ از طیف خاکستری در این انتخاب است و طیف زرد برای بار دوم: بار اول در سال ۲۰۰۹ و پس از آنکه بحران اقتصادی بزرگ سال ۲۰۰۸ بسیاری از کشورها را تحت تأثیر قرار داد.

رنگ مد سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ چیست؟
رنگهای سال ۲۰۲۱

با توجه به اینکه گفته می‌شود رنگ خاکستری با خلق و خوی منفی مانند غم، ترس و ناامیدی مرتبط است، انتخاب رنگ خاکستری شاید اندکی پیچیده به نظر برسد اما پنتون اعلام کرد این یک سایه خاکستری متوسط است و نه سایه‌ای سنگین و به دلیل کیفیت مقاومت و قابلیت اطمینان آن انتخاب شده است.

اگرچه با توجه به یک سال اخیر و همه‌گیری کووید ۱۹ و اضطراب اقتصادی، گزینش رنگی با ویژگی‌های منفی یا تلخ بی اساس نیست.

ویژگی‌های رنگ زرد

رنگ زرد یکی از رنگهای گرم و جز رنگهای اصلی محسوب می‌شود، از نظر طیفی، رنگ زرد میان نارنجی و سبزاست. این رنگ در بیشتر فرهنگ‌ها نمایانگر دانش و معرفت و نشانه‌ی شور جوانی، آفتاب، شادی و گرما است. زرد در طیف‌های مختلف شناخته شده است که از آن جمله رنگ زرد تیره، زرد روشن، زرد لیمویی است هر کدام یک نماد خاص و متفاوتی برای خود دارد، رنگ زرد لیمویی که رنگ سال است، نماد شور و اشتیاق برای زندگی است.

ویژگی‌های رنگ خاکستری

خاکستری به هرگونه طیف از رنگ‌های میان سیاه و سفید گفته می‌شود، نقره‌ای، طوسی، خاکستری روشن و تیره، دودی، سربی و سربی تیره طیف‌های مختلف رنگ خاکستری محسوب می‌شوند. رنگ خاکستری نماد اعتماد و اطمینان، بی طرفی، عقل و هوش، آرامش، سازش، آرامش، صرفه‌جویی، استقلال و رسمیت و گاه افسردگی است.

برچسب ها: مد و زیبایی
نظرات شما
پیشخوان