تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

بورس تا شب عید چه می‌شود؟

بازار سهام با وجود آنکه در امسال بیشتری بازدهی بین بازارها را داشته اما از مرداد ماه امسال تاکنون هفت ماه نزولی داشته و خیلی از سهامداران منتظرند که حداقل در هفته بعد این بازار سودی را نصیب آنها کند.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴  بازار سهام با وجود آنکه در امسال بیشتری بازدهی بین بازارها را داشته اما از مرداد ماه امسال تاکنون هفت ماه نزولی داشته و خیلی از سهامداران منتظرند که حداقل در هفته بعد این بازار سودی را نصیب آنها کند.

از جمله اخبار مهم برای بازار سهام که در ۲۴ ساعت اخیر منتشر شده در زیر آمده است:

ـ کامران ندری، کارشناس مسائل پولی و بانکی می‌گوید: نرخ ارز تعادلی با توجه به شرایط اقتصادی پایین‌تر از ۲۰ هزار تومان نیست.

ـ وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دو مقام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را در لیست سیاه خود قرار داده است.

ـ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته مسائل پیرامون برجام در چند ماه آینده وضعیت پیچیده‌ای خواهند داشت.

ـ صادرات نفتی ایران در ۱۱ ماه امسال روزانه به حدود ۱۸۰ هزار بشکه رسیده است. این در حالی است که پیش از تحریم ایران روزانه حدود ۲٫۲ میلیون بشکه نفت صادر کرد. این آمارها محاسبه شده از آمارهای اعلامی روز گذشته وزیر اقتصاد است.

ـ سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: در بازار تقاضا چندانی برای خرید طلا وجود ندارد.

ـ وزیر صمت با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نیست، گفت: وزارت صمت با همه توان با دلال‌هایی که منجر به گرانی و التهاب در بازار می‌شوند، مقابله می‌کند.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی بورس در فروردین ۱۴۰۰


ـ رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ ارز در شهریور ۹۷ به حدود ۲۰ هزار تومان رسیده بود و اکنون و پس از دو سال و نیم و علیرغم تداوم تحریم و کاهش درآمدهای ارزی، تمام فشارهای تورمی و جنگ روانی دشمن افزایش زیادی در نرخ ارز نداشته‌ایم و در حال حاضر نیز اگر منابع ارزی خود بانک در دسترس باشد توان کاهش قیمت و ثبات بیشتر بازار ارز را داریم.

ـ براساس آخرین داده‌های بانک مرکزی از ابتدای امسال هر روز حدود دو هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان بر نقدینگی افزوده شده و تا پایان یازدهمین ماه سال رقم آن از سه هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان هم گذشته است. این مساله نگرانی برای رشد نرخ تورم را افزایش داده است.

از نگاه برخی کارشناسان بازار سهام با توجه به این اخبار ممکن است روند بازار سهام در روزهای آینده کمی نسبت به روزهای اخیر متفاوت شود و در صورت تغییرات در نرخ ارز احتمالا این روند رشد شاخص کمی تشدید شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
همش ضرر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان