تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

در پرسپولیس قاچاق ارز می‌شود؟/ واکنش مدیرعامل پرسپولیس به قرارداد ۱۵ میلیاردی یحیی

مدیرعامل پرسپولیس با بیان اینکه این باشگاه در مراجع داخلی و بین المللی دارای ۹۸ پرونده است، به ارتباط سایت‌های شرط بندی با بعضی از اعضای تیم واکنش نشان داد.

در پرسپولیس قاچاق ارز می‌شود؟

رویداد۲۴ جعفر سمیعی که هشتم آبان ماه سال ۱۳۹۹ از سوی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیرعامل انتخاب شد پس از گذشت بیش از پنج ماه، صبح امروز چهارشنبه نخستین نشست خبری خود را به صورت مجازی برگزار کرد.

می‌خواستیم تیم با آرامش به فینال آسیا برود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره فعالیت خود در دوران حضور در راس مدیریتی این باشگاه گفت: ابتدا پیشاپیش سال نو را خدمت هموطنان عزیز تبریک می گویم. امیدوار هستم سالی پر از سلامتی باشد. سالی که در پرسپولیس پشت سر گذاشتیم سالی پر از سختی و فراز و نشیب بود. دو تن از عزیزان خود را که سال‌ها برای تیم افتخار آفرینی کردند از دست دادیم. امیدوارم روحشان قرین رحمت الهی باشد.

وی افزود: از زمانی که من مدیرعامل شدم باشگاه از جهات مختلفی دچار بحران بود. باشگاه وضعیت مالی خوبی نداشت. از لحاظ مدیریتی، مسائل روحی و روانی خوبی نداشت. می‌خواستیم با مشکلات فراوان و فاصله اندک تا فینال لیگ قهرمانان آسیا، مشکلات را سر و سامان بدهیم تا تیم با آرامش به فینال برود. از لحاظ مالی، بازیکنان طلبی را از سال گذشته با توجه به آپشن های خود به همراه مقداری از اصل قرارداد داشتند که در هیات مدیره تصمیم گرفتیم هرچه سریع‌تر قبل از اینکه به فینال برویم آن را تسویه کنیم.

با کارگزار باشگاه به اختلاف خوردیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: وضعیت مالی باشگاه خوب نبود و تمام منابع مالی صرف تسویه حساب با برانکو شده بود. به همین خاطر به این فکر افتادیم که منابع مالی را با پیگیری‌های خودم تامین و مبلغی را به باشگاه تزریق کنیم. برای اینکه روحیه همه اعضای تیم خوب باشد طلب همه را دادیم. اگر آن پول تسویه نمی‌شد می‌توانستیم ۳۵ درصد از قراردادهای امسال را بیشتر از الان هم پرداخت کنیم. نهایت تدارک را برای اعزام تیم نظیر پرواز اختصاصی و زمین تمرین مناسب داشتیم تا به فینال برود. ما در آن زمان لباس نداشتیم و در همان چند روز اولیه توانستیم لباس مناسب را تهیه کنیم. با وجود اتفاقاتی که در فینال آسیا افتاد، توانستیم به نوار پیروزی‌ها پس از شکست در فینال برگردیم.

سمیعی ادامه داد: در باشگاه پرسپولیس دچار جمله‌ای کلیشه‌ای شدیم که می‌گوید میراث دار بدهی مدیریت‌های گذشته شده‌ایم. اگر آن بدهی‌ها نبود قطعاً می‌توانستیم خیلی بهتر باشیم اما انرژی و وقت زیادی صرف این موضوع کردیم. در خصوص منابع مالی باشگاه باید خدمت هواداران بگویم قراردادی با کارگزاری برند خود داریم که باید از آنها تشکر کنم چون یک گام نسبت به تعهداتشان جلوتر بوده‌اند. البته این بحث در زمان بنده نبوده و در دوران مدیریتی مشکل داشتیم. در دی ماه با کارگزاری اختلاف حقوقی پیدا کردیم و پس از چند جلسه به توافق رسیدیم که به قرارداد ادامه دهیم.

نتوانستیم درآمدزایی کنیم

مدیرعامل پرسپولیس یادآور شد: قسمت زیادی از پول کارگزار صرف طلب بازیکنان و بدهی‌های گذشته باشگاه شده بود. قسمت اعظم آن مربوط به طلب آقای برانکو بود. تمام منابع درآمدی در اختیار کارگزار قرار داشت و با توجه به قرارداد نتوانستیم درآمدزایی شخصی کنیم. به همین خاطر مجبور شدیم برویم و مبالغی را قرض بگیریم چون اگر نمی‌گرفتیم نمی‌توانستیم مشکلاتی مثل بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات و مطالبات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه باشگاه پرسپولیس هزینه‌های زیادی دارد که این درآمدهای فعلی آنها را پوشش نمی‌دهد، گفت: با تمام مشلات مالی که برای پرسپولیس وجود دارد ما سعی کردیم بهترین تدارک را برای تیم فراهم کنیم که تیم بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای بهترین عملکرد را داشته باشد. از معدود تیم‌هایی هستیم که با پروازهای چارتر به شهرستان‌ها می‌رویم. با بهترین هتل‌ها و امکانات فوق العاده شرایط را پیش بردیم.


بیشتربخوانید: یک اتفاق عجیب در پرسپولیس

در فضای سالم دنبال جذب سه بازیکن بودیم

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: بعد از مسابقات آسیایی که تعدادی از بازیکنان خود را از دست داده بودیم، کادر فنی لیستی از بازیکنان مدنظر را ارائه داد که آنها را جذب کنیم. در هیات مدیره به تصویب رسید و قرار بر این شد که مدیریت باشگاه تمام تلاش خود را برای برآورده کردن خواسته‌های کادر فنی انجام دهد.

سمیعی اظهار کرد: پیگیری کردیم تا در فضایی کاملاً سالم سه بازیکن بگیریم. برای حل مشکل نقل و انتقالات، باید طلب ۵۰۸ هزار یورویی «ماریو بودیمیر» که طلب واقعاً سنگین بود به او پرداخت می‌کردیم. برای حل این موضوع با تلاش آقای صدری پولی را به باشگاه آوردیم و این بدهی را پرداخت کردیم. پس از جذب این سه بازیکن قصد داشتیم قرارداد آنها را ثبت کنیم اما سازمان لیگ نامه‌ای به ما دادند که با توجه به بدهی‌های داخلی نمی‌توانیم قرارداد مهدی ترابی را ثبت کنیم. قبلاً مرسوم نبود که چنین رفتاری شود اما نمی دانم چرا در دوره مدیریت بنده این اتفاق افتاد. به هر حال صحبت شد و با طلبکاران صحبت کردیم تا در موعد مقرر این مشکلات هم برطرف شود. به سازمان لیگ تعهد دادیم که تا یک تاریخ مشخص پول طلبکاران داخلی را بدهیم.

برای مبارزه با فساد آمدم و بدون مشکل قرارداد بستیم

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد: وقتی به پرسپولیس آمدم، بحثی برای مبارزه با فساد بود. با توجه به اتفاقات و قراردادهایی که در دوران من رقم خورد می‌توانم بگویم، بدون کوچک‌ترین مشکلی در این زمینه و دور از فضای غیر منطقی تصمیم گیری کردیم. بازیکنان جدید را طوری جذب کردیم که مشکلی پیش نیاید. آقای گل محمدی در این مرحله خیلی به من کمک کرد که از او ممنونم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: تا الان ۳۰ درصد از قرارداد اعضای تیم پرسپولیس را پرداخت کرده‌ایم. بخشی از آن را قبل از پایان سال می‌دهیم. جا دارد از کادر فنی و بازیکنان که با صبر و شکیبایی خود ما را درک کردند تشکر کنم.

۹۸ پرونده برای پرسپولیس در داخل و خارج از ایران

سمیعی گفت: در مباحث زیربنایی هم کارهای خوبی در باشگاه انجام شد. باید ابتدا از اعضای هیات مدیره تشکر کنم که پشت پرده هستند و کار اصلی اجرایی را انجام می‌دهند. آقای صدری در مدت کوتاهی که در پرسپولیس هستند کارهای بزرگی را انجام داده‌اند. آقای علیپور که از مدیران باسابقه وزارت ورزش است به لحاظ همفکری و طرح‌هایی که دارند قوت قلبی برای ما هستند. آقای فیاض هم به ما کمک می‌کنند. همدلی و همراهی بزرگی وجود دارد که سرمایه باشگاه است. در هیات مدیره بحث‌های مختلفی در خصوص چارت تشکیلاتی باشگاه شد. چون چارت تشکیلاتی برای زمان‌های خیلی گذشته بود که با کار کارشناسی چارت آن به تصویب رسید و به مرور زمان اجرایی می‌شود. بعد از حضور من در باشگاه تعدادی از مدیران جابجا شدند که آنها کارهای بزرگی انجام دادند. با تصویب هیات مدیره اعضای کمیته انضباطی انجام شد. کمیته منابع انسانی با توجه به کمبود کادر اداری آنها را برگزار کرد.

وی افزود: باشگاه پرسپولیس پرونده‌های حقوقی مختلفی را داشته است. در فیفا، کنفدراسیون آسیا و دستگاه‌های قضایی کشور دارای ۳۷ پرونده در بخش تحقیقاتی و مقدماتی و ۶۱ پرونده در بخش بدوی و تجدید نظر داریم. باید از بخش حقوقی تشکر کنم که با پیگیری‌های باشگاه توانستیم آنها را سر و سامان دهیم. در بخش روابط عمومی باشگاه تغییر و تحول داشتیم. یکی از دغدغه‌هایمان تعامل ما با اهالی رسانه و هواداران بودیم که فکر می‌کنم با انتخاب درستی که داشتیم در خدمت آقای کاوه علی اسماعیلی هستیم. فکر می‌کنم تحول بزرگی را در این حوزه انجام دادیم. برای تعامل بیشتر، ابراهیم شکوری را به عنوان سخنگو تعیین کردیم و ایشان عملکرد و تصمیمات هیات مدیره را انعکاس می‌دهد. او به عنوان یک دوست و برادر از روز اول در کنار ما بوده است.

پیگیری از AFC به نتیجه نرسیده است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص وصول مطالبات این باشگاه از کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: از AFC پیگیری‌های زیادی انجام دادیم اما تا این لحظه به نتیجه نرسیده است. امید داریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم بتوانم به هدف برسیم.

وی همچنین با اشاره به بحث مالکیت ورزشگاه شهید کاظمی برای پرسپولیس گفت: دو هفته پیش با آقای حناچی شهردار تهران جلسه داشتیم و قول مساعد دادند که آن را پیگیر شوند. امکانات این ورزشگاه خوب است و هزینه‌های زیادی برای آن شده است که می‌خواهیم سند مالکیت آن هم برای پرسپولیس شود. درباره ورزشگاه درفشی فر نیز ملاقات زیادی را داشتیم. آقای فیاض پیگیر این موضوع هستند تا کارهای اداری را به پایان برسانیم. سند این مجموعه به اسم باشگاه است اما با توجه به تصمیم هیات مدیره، می‌خواهیم ورزشگاه درفشی فر را به عنوان کمپ اختصاصی در نظر بگیریم که نیازمند تصمیمات اداری است. سند مالکیت ورزشگاه شهدای گمنام نیز برای پرسپولیس شده است که می‌خواهیم آن را برای تیم‌های پایه در نظر بگیریم.

پولی که تزریق کرده‌ایم قرضی است

«از زمان حضور شما در پرسپولیس، مطالبات فصل گذشته و ۳۰ درصد از پرداختی‌های این فصل انجام شده است. می‌توانید بگویید این مبالغ از کجا تامین شده و چه فکری برای بازپرداخت آن داشته‌اید؟ سمیعی در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: قطعاً این پول قرض بوده است. نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم. این پول قرض است و سر موعد باید پرداخت کنیم. پیگیر پاداش آسیایی هستیم. خوشبینم در آینده‌ای نه چندان دور این پاداش را داشته باشیم و بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره ضعف تیم‌های پایه و حضور مربیانی در این رده که با شرکت پیشکسوتان در ارتباط هستند، تصریح کرد: کاری می‌کنیم درخور شان باشگاه باشد. نگاه ما به تیم‌های پایه، بازیکن سازی است. هر تیم پایه باید کار فنی کند و برای رده بالاتر انتخاب شود. نگاه نباید نتیجه گرایی باشد. نتیجه باید درخور اسم پرسپولیس باشد. نگاه ما بازیکن سازی برای رده‌های بالاتر است و سر و سامان اساسی به آن می‌دهیم.

در پرسپولیس قاچاق ارز یا اختلاس نمی شود

سمیعی درباره مبارزه با فساد و اقداماتی که انجام داده است تصریح کرد: این موضوع در هر ارگان و سازمانی بحث خودش را دارد. کسی در پرسپولیس اختلاس یا قاچاق ارز نمی‌کند. فساد می‌تواند در زمینه نقل‌وانتقالات یا ورود دلال‌ها به باشگاه باشد. کاری به مدیران گذشته نداریم و در موردش صحبت نمی‌کنم اما درباره خودم کسی نمی‌تواند چنین کارهایی انجام دهد.

او درباره احتمال اتمام همکاری با کارگزار برند باشگاه در اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: قرارداد با این مجموعه سه ساله است و قرارداد سال اول در همان اردیبهشت به پایان می‌رسد. داریم آن را بررسی می‌کنیم. امیدواریم قرارداد دو طرفه باشد و بتوانیم با هم کار را ادامه دهیم. ما بررسی می‌کنیم و سال آینده نتیجه آن را بیان خواهیم کرد.

اینکه بگوییم ۳۰ میلیارد را از کجا آوردیم مشکلی را حل نمی‌کند!

سمیعی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا با وجود شعار شفاف سازی چنین رویه‌ای را در پرسپولیس بخصوص در بحث قرض گرفتن پول و پرداخت مطالبات بودیمیر در پیش نگرفتید؟ اظهار داشت: باید ببینیم تعریف ما از شفاف سازی چیست. من خواستم در این دوره همه چیز شفاف باشد. خواستم اعلام کارها از طریق روابط عمومی و سخنگو باشد.

وی افزود: طلب بودیمیر ۳۵ میلیارد تومان یعنی ۵۰۸ هزار یورو بود. فکر نمی‌کنم گفتن اینکه ۳۰ میلیارد را از کجا آوردیم مشکلی را حل کند چون هر مجموعه‌ای ذیحساب و بازرس دارد و فکر نمی‌کنم کمکی به شفاف سازی این ارگان کند. این با اصول حرفه‌ای سازگار نیست. اینها در اسناد مالی باشگاه شفاف است.

پیروانی در پرسپولیس می‌ماند

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه آیا افشین پیروانی در سال ۱۴۰۰ در پرسپولیس فعالیت خواهد داشت؟ گفت: بله؛ پیروانی قرارداد دارد و در خدمتش خواهیم بود.

او درباره میزان پرداختی کارگزار برند باشگاه تصریح کرد: ما یک قرارداد سه ساله‌ای داشتیم. در مقطعی از زمان در خصوص بندی از قرارداد اختلاف حقوقی پیدا کردیم ولی کارگزار به تعهداتش عمل کرده است. ما هیچ فشاری روی آنها نگذاشتیم که پول بیشتر بدهند.

واکنش به قرارداد ۱۵ میلیارد تومانی یحیی گل محمدی

سمیعی درباره عدم شفاف سازی در خصوص مبلغ افزایش قرارداد یحیی گل محمدی که باعث تنش او با مهدی رسول پناه و رسیدن رقم قرارداد او به ۱۵ میلیارد تومان شد، گفت: اگر انتظار دارید رقم قرارداد کادر فنی و بازیکنان را اعلام کنم باید بگویم این موضوع حرفه‌ای نیست. اینکه ما چطور توانستیم مجدداً با آنها به توافق برسیم به خاطر نتایجی بود که با کادر فنی گرفتیم و هیات مدیره آن را تصویب کرد.

مدیرعامل پرسپولیس بدون شفاف سازی در خصوص این موضوع عنوان کرد: این اسناد تنها در باشگاه به صورت شفاف موجود است.

سمیعی بار دیگر با عدم توضیح درباره جزئیات درخواست از بازیکنان برای تمدید قرارداد گفت: اینها هم مباحثی است که در فضای مجازی بیان می‌شود. ما چند بار از آنها دعوت کردیم و پیام دادیم. اخیراً نامه نگاری با بازیکنان داشتیم و گفتیم باشگاه خانه خودتان است و اینجا تشریف بیاورید.

هیات مدیره پرسپولیس فرمایشی نیست

«برای این جمله کلیشه‌ای "بدهی مدیران قبلی را پرداخت کردیم" چه برنامه‌ای دارید؟» مدیرعامل پرسپولیس در پاسخبه این سئوال اظهار کرد: بعید می دانم این جمله کلیشه‌ای با این وضعیت حالا حالاها بایگانی شود. اما امیدواریم باری از روی دوش باشگاه برداریم تا همه دست به دست هم دهیم و روزهای خوبی را پیش رو داشته باشیم و قول دهیم این کارها را انجام دهیم. دغدغه اصلی من و هیات مدیره است تا کمترین بدهی را برای آیندگان به جا بگذاریم.

وی درباره عملکرد هیات مدیره باشگاه تصریح کرد: در گزارش اولیه گفتم تمام تصمیمات با مصوبه هیات مدیره است. این مصوبات با همدلی و همکاری و پیگیری آنهاست. قسمتی از این پیگیری‌ها توسط هیات مدیره انجام می‌شود. هیات مدیره فرمایشی نداریم و جلسات منظم و هفتگی برگزار می‌کنیم.

واکنش به ارتباط سایت‌های شرط بندی با اعضای پرسپولیس

سمیعی درباره تضمین بابت پرداخت قرض‌های گرفته شده گفت: راهی جز قرض گرفتن نداشتیم. اگر قرض نمی‌کردیم بدهی‌ها باقی می‌ماند و مشکلی حل نمی‌شد. آنها را به صورت مقطعی حل کردیم و پیگیر مطالبات از سوی AFC هستیم و بخش قابل توجهی از آن حل و فصل می‌شود.

وی درباره ارتباط برخی بازیکنان با کانال‌ها و صفحات مجازی که تبلیغ کننده سایت‌های شرط بندی هستند، گفت: نمی دانم چقدر این خبر می‌تواند صحت داشته باشد اما اگر اسناد و مدارکی باشد قطعاً با آن برخورد می‌کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس درباره سفر این تیم به هندوستان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: یاد سریال "مسافری از هند" می افتم. تدابیر لازم در نظر گرفته شده است تا بتوانیم باز هم نتایج خوبی را در آسیا بگیریم.

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان