تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

بی خانمانی پس از ۴۲ سال/ قوه قضائیه به داد ساکنان خیابان ستارخان می‌رسد؟

ساکنان یک مجتمع مسکونی مصادره‌ای در تهران که اغلب سالمند هستند حال و روز خوبی ندارند چرا که باید خانه‌ای که پس از انقلاب از طریق بنیاد مسکن کسب کرده بودند را تخلیه کنند؛ تاکنون تلاش‌های آن‌ها برای احقاق حقوقشان بی ثمر بوده است.
بی‌خانمان‌ها/ حکم تخلیه برای مالکان یک مجتمع مسکونی

رویداد۲۴ شادی مکی: ۱۵۰ نفر از ساکنان یک مجتمع مسکونی در یکی از خیابان‌های ستارخان تهران روز‌های پرآشوبی را سپری می‌کنند. ساکنان این مجتمع که بیشتر آن‌ها را افراد سالمند تشکیل می‌دهند در اولین ماه‌های بعد از پیروزی انقلاب توانستند از طریق بنیاد مسکن قطعه زمینی نیمه ساخت را که مصادره‌ای و متعلق به یکی از اعضای ساواک بود خریداری کنند.

بنیاد مسکن در آن زمان مبالغی را از این افراد می‌گیرد و مجتمع را به آن‌ها واگذار می‌کند، این افراد هم ساختمان نیمه‌ساز را تکمیل می‌کنند. برق و گاز و آب را به ساختمان می‌آورند و زندگی خود را در این ساختمان سامان می‌دهند.

حالا ۴۰ سال از آن زمان می‌گذرد. غبار پیری بر چهره ساکنان اولیه ساختمان نشسته است. بزرگتر‌ها سالمند و کودکان آن زمان میانسالان امروز هستند. حال با گذشت این زمان، چند سالی است که ساختمان رفع مصادره شده و ورثه مالک اولیه اقدام به گرفتن حکم تخلیه این مجتمع کرده است. بنیاد مسکن هم حاضر به جبران خسارت این افراد نیست. محاکم همگی رای را به نفع ورثه صادر کرده‌اند.

امروز ۱۶ فروردین روز اجرای حکم تخلیه است. روز گذشته این افراد به دیوان عدالت اداری مراجعه کردند تا بلکه بتوانند حکم تخلیه را به تعویق بیندازند، اما جواب شنیدند که چنین امکانی برای آن‌ها وجود ندارد.


بیشتر بخوانید:تخریب کپر زن چابهاری به جرم زمین‌خواری / دختر خانواده: ماموران بنیاد مسکن حتی پتو‌هایی که خیرین به ما دادند را با خودشان بردند


گویا مصوبه ستاد کرونا مبنی بر لزوم تمدید قرار داد مستاجرین در شرایط کرونایی نیز درباره این افراد سالمند و البته صاحب این خانه مجری نبوده و ۱۵۰ نفر ساکنان یک ساختمان باید در شرایط کرونایی بی‌خانمان شوند. وراث اکنون قرار است به جای زمین نیمه‌ساخت پدر صاحب مجتمع مسکونی کامل و با ارزش بالا شوند بدون آنکه حتی ذره‌ای بابت این ارزش افزوده هزینه کرده باشد. بنیاد مسکن هم آنقدر بی‌مسئولیت و بی‌توجه به شرایط اقشار نه چندان مرفه جامعه است که به راحتی اجازه می‌دهد عده‌ای پاسوز تصمیمات و اشتباهات این نهاد شوند. آیا نهادهای ذیربط با توجه به شرایط ساکنان این ساختمان تصمیمات درستی را در این باره اتخاذ می‌کنند؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بنیاد مسکن ، شادی مکی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
6
مال مفت خریدن مشکلات هم داره
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
مال عصبی آخر و عاقبت ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
1
همونطور که خود می‌گویید مال مفت را که آه مظلوم پَشتش باشه نتیجه‌اش را خواهید دید
خداوند جای حق نشسته
رایان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
0
1
باید پس داده بشه به وُراث ؛ مدت‌زمانِ چهل سال مفت بهره بردید از مالِ غارت شده ؛ کافیتون نیست ؟
نظرات شما
پیشخوان