تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

همه چیز درباره پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست در خانه یکی از بزرگترین دغدغه های خانم ها می باشد، معمولا انجام پاکسازی توسط متخصص و در کلینیک های پوستی یا سالن های آرایشی انجام می شود.

پوست و زیبایی

رویداد۲۴  گرد و غبار و آلودگی های محیطی چه تاثیری بر پوست دارد؟ 

برای داشتن پوستی سالم و شاداب چه محصولاتی باید استفاده کنیم؟

ماسک صورت چیست و چه کارآیی دارد؟ 

سوالات مطرح شده در بالا کاملا به پر اهمیت بودن پوست صورت و بدن اشاره دارد، خیلی وقت ها بدون آنکه بدانیم با استفاده نا به جا از یک سری محصولات به پوست خود آسیب خواهیم زد با این حساب بهتر است با محصولات پوستی و نحوه استفاده از آن ها آشنا بشویم. بطور مثال برای داشتن پوستی سالم ابتدا باید پاکسازی پوست صورت را در اولویت خود قرار بدهیم، شاید بارها پاکسازی یا فیشال پوست را شنیده باشید اما ندانید طی این فرایند چه اتفاقاتی برای پوست تان خواهد افتاد و در نهایت نتیجه چطور خواهد شد، در ادامه برای آشنایی بیشتر با همه چیز درباره پاکسازی پوست صورت با الانزا همراه باشید.  

پاکسازی پوست چیست؟

گرد و غبار موجود در هوا به همراه اشعه مضر آفتاب در کوتاه ترین زمان ممکن بر روی پوست صورت شما خواهد نشست، در کنار این عوامل ژنتیک، بیماری های داخلی و حتی تغییرات هورمونی می تواند شرایط پوست شما را تغییر دهد. حال تصور کنید که آلودگی هوا به همراه رادیکال های آزاد موجود در هوا از طریق منافذ باز روی سطح پوست به داخل پوست شما نفوذ کرده و در کمترین زمان ممکن این منافذ هیچ راهی برای رساندن اکسیژن به داخل بدن نداشته و به تدریج منافذ پوست تان باز تر و باز تر شده و در نهایت شما مبتلا به پوست پرتقالی و جوش های سرسیاه خواهید شد. حال برای از بین بردن این آلودگی ها تنها راه حلی که وجود دارد پاکسازی و شستشوی صورت به طور مرتب و روزانه می باشد. شما به واسطه ی پاکسازی داخل منافذ پوست خود را تمیز کرده و به اصطلاح عامیانه پوست خود را تمیز و عاری از هرگونه آلودگی خواهید کرد. 

مراحل پاکسازی پوست

پاکسازی روزانه

پاکسازی هفتگی 

پاکسازی ماهانه


بیشتر بخوانید: ۹ پیشنهاد برای اینکه جوان‌تر به نظر برسید


مراحل پاک سازی پوست در خانه

پاکسازی پوست در خانه یکی از بزرگترین دغدغه های خانم ها می باشد، معمولا انجام پاکسازی توسط متخصص و در کلینیک های پوستی یا سالن های آرایشی انجام می شود. اما به مرور زمان متخصصین پوست به این نتیجه رسیده اند که پاکسازی ماهانه و توسط یک شخص متبحر کافی نبوده و برای داشتن پوستی سالم و شاداب نیاز است که هفته ای یکبار ماسک صورت به همراه اسکراب های لایه بردار عمیق انجام شود تا نتیجه بهتری در نهایت به وجود آید. برای پاکسازی خانه مراحل زیر را رعایت کنید: 

پس از یک دوش حسابی یا یک بخور 10 دقیقه ای پوست شما آماده تمیز شدن می شود. 

به هنگام بخور شما منافذ باز صورت تان را باز تر کرده و پوست خود را در حالت آماده برای پاکسازی قرار داده اید،در این حالت بهتر است از اسکراب لایه بردار عمیق استفاده کنید و پوست تان را لایه برداری کنید. 

لایه بردار ها معمولا دو نوع فیزیکی و شیمیایی بوده و باید متناسب با پوست صورت خریداری شوند، لایه بردار فیزیکی نیاز به چرخش انگشت ها بر روی صورت دارد و اسکراب شیمیایی نیازی به ماساژ نداشته و پس از چند دقیقه شسته می شود. 

بعد از لایه برداری با اسکراب ها به سراغ ماسک صورت و تغذیه پوست می رویم، در این مرحله پوست شما نیاز به تغذیه و مواد مفید داشته تا از بروز لک، جوش و چین و چروک جلوگیری به عمل آید. ماسک های صورت بنا به نوع پوست، نیاز پوست و شرایط پوست تغییر خواهد کرد بنابراین شما خودتان باید حال پوستی خود را بشناسید و بنا به آن یا تجویز اسکین تراپیست خود از ماسک های صورت برای آبرسانی و تغذیه پوست تان استفاده کنید. 

در نهایت می توانید به واسطه دو گوی یخ یا دو قالب یخ منافذ باز شده با بخور گرم را به حالت عادی خود بازگردانید تا آلودگی بیشتری را جذب پوست تان نکنید. 

مزایای پاکسازی پوست صورت

بهبود بافت پوست و شادابی صورت

جلوگیری از ایجاد لک، جوش سرسیاه و جوش سر سفید.

بهبود گردش خون در صورت. 

تغذیه و آبرسانی پوست صورت. 

برطرف کردن برنزه شدن پوست. 

کاهش آسیب های پوستی.

مرطوب کننده پوست. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان