تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

محاسباتی که نشان می‌دهد استقلال برنده دربی است!

نود و پنجمین شهرآورد پایتخت، جمعه‌شب از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود تا شاهد حساس‌ترین بازی هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران باشیم.

دربی استقلال و پرسپولیس

رویداد۲۴ سرخابی‌های پایتخت در حالی پا به این دیدار می‌گذارند که آخرین بازی خود را با برد پشت سر نگذاشتند؛ استقلال در آزادی شکست خورد و پرسپولیس در اصفهان به تساوی رسید. این ششمین باخت استقلال پیش از بازی دربی بود. در پنج بازی قبلی که این اتفاق رخ داده، در شهرآورد یک برد، یک باخت و سه تساوی برای این تیم به دست آمده است؛ یعنی فقط یک باخت در پنج بازی.

در طرف دیگر ماجرا پرسپولیس هم پیش از شهرآورد ۹۵ مقابل سپاهان به تساوی دست پیدا کرد. این چهاردهمین تساوی سرخ‌پوشان پیش از دربی بود. در ۱۳ بازی قبلی که این اتفاق رخ داد، پرسپولیس در دربی چهار برد، شش مساوی و سه باخت عایدش شده است؛ یعنی فقط سه باخت در ۱۳ بازی.

همان‌طور که مشاهده کردید، نتایج دو تیم در بازی‌های پیش از دربی‌هایی که استقلال باخته یا پرسپولیس مساوی کرده، محتمل‌ترین نتیجه به‌دست‌آمده تساوی بوده است؛ آبی‌ها در ۶۰ درصد مسابقات به تساوی رسیده‌اند و سرخ‌پوشان در ۴۶ درصد بازی‌ها.


بیشتر بخوانید: داور دربی را بهتر بشناسید/ شکست ناپذیری پرسپولیس با اکبریان


ماجرا قرار است جالب‌تر شود؛ فقط یک بار پیش از دیدار پیش‌رو، در تاریخ تقابل‌های لیگ‌برتری این دو تیم رخ داده که به صورت هم‌زمان در بازی پیش از دربی، استقلال شکست بخورد و پرسپولیس به تساوی برسد.

دیدار رفت لیگ یازدهم در فصل ۱۳۹۱-۱۳۹۰ بود که استقلال در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۳ بر ۲ به تراکتور باخت و پرسپولیس در اصفهان مقابل ذوب‌آهن به تساوی ۲ - ۲ دست پیدا کرد. در دیدار شهرآورد اما این تیم آبی‌پوش میدان بود که موفق شد با گل‌های فرهاد مجیدی و مجتبی جباری از سد رقیب سنتی خود بگذرد تا روز ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ برای هوادارانش شیرین شود.

این‌بار هم پس از حدود ۱۰ سال شاهد رخ‌دادن چنین اتفاقی هستیم؛ هم استقلال باخته و هم پرسپولیس به تساوی رسیده است. شباهت دیگر این است که شکست استقلال در ورزشگاه آزادی بوده و تساوی پرسپولیس در اصفهان.
باید دید باز هم قرار است آبی‌پوشان تهرانی با این مقدمه، بردِ دربی را به دست بیاورند یا خیر.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان