تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

10 نکته برای مراقبت و افزایش طول عمر یخچال و فریزر

آگاهی و رعایت نکات مراقبتی از یخچال و فریزر امری ضروری است. زیرا یخچال و فریزر از معدود لوازم خانگی هستند که به طور مداوم کار می کنند.

رویداد۲۴ آگاهی و رعایت نکات  مراقبتی از یخچال  و فریزر امری ضروری است. زیرا یخچال و فریزر از معدود لوازم خانگی  هستند که به طور مداوم کار می کنند  . صرف چند دقیقه وقت به طور منظم برای انجام برخی کارهای ساده جهت نگهداری یخچال و فریزر به عملکرد بهتر آن ها کمک نموده و باعث صرفه جویی در هزینه های برق و هزینه تعمیر می‌شود. 
در این مطلب کارشناسان ماهان سرویس ، مرکز تعمیر یخچال و فریزر در کرج ، نکات مهمی درباره مراقبت از یخچال ، بازگو کرده اند.  

مراقبت و نگهداری از یخچال و فریزر

برای افزایش طول عمر یخچال و فریزر خود این نکات را رعایت کنید. 

1. تمیز کردن لوله های پشت یخچال

شبکه لوله های پشت یخچال را هر چند وقت یکبار از گرد و غبار تمیز کنید . اینکار به تبادل دمایی بهتر یخچال با محیط کمک می کند. 

2. بررسی دمای یخچال و فریزر

دما  را در هر دو بخش یخچال و فریزر  بررسی کنید ، این امر برای سالم نگه داشتن مواد غذایی و همچنین کمک به کارایی یخچال و فریزر اهمیت دارد.
دمای محفظه یخچال باید حدود 4 درجه سانتیگراد باشد و فریزر باید روی منفی 17 درجه سانتیگراد تنظیم شود . 
در صورتی که یخچال و فریزر قدیمی تری دارید و شک دارید که به درستی خنک نمی شوند ، می توانید از دماسنج های ارزان قیمت مخصوص یخچال استفاده کنید.

3. بررسی کردن لاستیک دور درب

در صورتی که لاستیک به خوبی آب بندی نشده باشد ، ممکن است هوای سرد از یخچال و فریزر خارج شود که باعث می شود دستگاه بیشتر کار نموده و انرژی بیشتری برای حفظ دمای مناسب استفاده کند .
به طور منظم آن را از نظر پارگی و آسیب بررسی کنید  ، در صورتی که ترک خورده یا خراب شده باشد باید آن را تعویض کنید تا بتوانید از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

4. تعویض کردن فیلتر ها

بسیاری از افراد نمی دانند که یخ ساز های یخچال و قسمت توزیع آب معمولاً دارای فیلترهایی هستند که نیاز به تعویض دارند.
برای این کار باید دستورالعمل های سازنده یخچال را برای توصیه های خاص و اطلاعات تعویض فیلتر ، برای مدل یخچال و فریزر خود را بررسی کنید .
تعویض فیلتر ها به تمیز نگه داشتن دستگاه یخ ساز و قسمت توزیع آب کمک کرده و به عملکرد موثر این اجزا کمک می کند.

5. بستن کامل درب یخچال

بسته داشتن درب یخچال و فریزر یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از نگهداری مناسب آن می باشد . دلیل این امر این است که یخچال و فریزر برای حفظ دمای صحیح در صورت باز شدن مداوم درب ، باید بیشتر کار کند .
قبل از اینکه در یخچال را باز کنید به مواردی که تصمیم دارید از داخل یخچال بردارید فکر کنید و همه را در یک بازه زمانی خارج کنید ، سپس اطمینان حاصل کنید که درب یخچال را محکم بسته اید.

6. تراز بودن یخچال

اگر یخچال و فریزر شما تراز نباشد، ممکن است درب آنها کاملاً بسته نشود ، بنابراین فشار بیشتری به موتور یخچال وارد می شود.
برای بررسی موقعیت و تراز بودن یخچال از یک ابزار هم سطح در قفسه ها استفاده کنید و پایه های یخچال را تنظیم کنید تا تعادل در هر دو طرف حفظ شود .

7. پوشاندن روی مواد غذایی در درون یخچال 

برای نگهداری مواد غذایی در داخل یخچال ، آن ها را درون ظرفی که روی آن کاملا گرفته می‌شود نگهداری کنید .همچنین می توانید روی آن ها را با فویل یا نایلون نیز کاملاً بپوشانید .
این کار  برای به حداقل رساندن رطوبت در داخل دستگاه کمک می کند.

8. پر نگه داشتن دستگاه

ممکن است دوست نداشته باشید که یخچال و فریزر خود را بیش از حد پر یا شلوغ کنید ، اما باید بدانید که پر نگه داشتن این دستگاه در واقع به خنک شدن و کارایی بهتر آن کمک می کند. فقط باید توجه داشته باشید که هنگام پر کردن یخچال و فریزر جلوی گردش هوا در داخل یخچال را نگیرید.

9. روشن بودن لامپ درون یخچال 

ممکن است فکر کنید که لامپ درون یخچال و فریزر کارایی چندانی نداشته و تفاوت زیادی ایجاد نمی کند، اما اگر نتوانید آن چه را که در داخل یخچال به دنبال آن هستید مشاهده کنید ممکن است درب یخچال را برای مدت طولانی تری باز نگه دارید.
بنابراین لازم است که در صورت سوختن لامپ داخلی یخچال به سرعت آن را تعویض کنید تا اعضای خانواده شما مجبور نباشند که برای پیدا کردن مواد مورد نظر خود از داخل یخچال درب آن را به مدت طولانی باز نگه دارند.

10. عدم قرار دادن مواد غذایی داغ در داخل یخچال

گذاشتن غذای گرم و داغ در داخل یخچال باعث افزایش دمای دستگاه و می‌شود و دستگاه برای ایجاد ثبات مجبور به کار بیشتری می‌شود .
بنابراین لازم است قبل از اینکه غذای گرم را در داخل یخچال بگذارید ابتدا اجازه دهید که خنک شود سپس آن را داخل یخچال بگذارید.

ماهان سرویس : مرکز تعمیر لوازم خانگی در کرج

در صورتی که موارد فوق را رعایت کنید می توانید سالها بدون مشکل از یخچال و فریز خود استفاده کنید .از آنجاییکه هر وسیله ای در معرض استهلاک و خرابی است ، طبیعتا یخچال نیز به سرویس و تعمیر نیاز خواهد داشت.
ماهان سرویس با بیش از یک دهه سابقه در تعمیر لوازم خانگی در کرج  ، هم اکنون یکی از مراکز فعال و معتبر در تعمیرات یخچال و فریزر است و برخی خدمات آن به شرح زیر است : 
تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در کرج
تعمیر یخچال سامسونگ در کرج
تعمیر یخچال دوو در کرج 
تعمیر یخچال اسنوا در کرج
چنانچه ساکن استان البرز هستید ، می توانید با ماهان سرویس تماس بگیرید.
تلفن :   09353001695 – 34644364 (026)   -   www.arvandoxin.com 

برچسب ها: یخچال ، فریزر
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان