تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

خبر وزیر سابق اطلاعات از دستگیری یک جاسوس آمریکایی در ایران

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: به تازگی یک جاسوس آمریکائی که قصد داشت با میلیون‌ها دلار نسبت به ایجاد و راه‌اندازی شبکه اجتماعی اقدام کند، دستگیر شده‌است
رویداد۲۴- وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: به تازگی یک جاسوس آمریکائی که قصد داشت با میلیون‌ها دلار نسبت به ایجاد و راه‌اندازی شبکه اجتماعی اقدام کند، دستگیر شده‌است.

حجت الاسلام حیدر مصلحی در گردهمائی مبلغان روحانی آذربایجان شرقی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه جدی بودن تحریف گفتمان امام راحل، افزود: باید توجه داشت که مساله تحریف از پیشینه بسیارطولانی درتاریخ اسلام برخوردار است، به گونه ای که براساس اسناد تاریخی، گفتمان نبوی وعلوی صدر اسلام به گفتمان اموی تغییر پیدا کرد و امروز نیز شاهدیم همین مسیر توسط استکبارجهانی طی می شود.

وی، جریان فتنه 1388 را نمونه ای ازبرنامه های استکبار در راستای تغییر و تحریف گفتمان امام خمینی(ره) در کشور دانست و اظهار کرد: در این جریان دشمن تلاش کرد تا از عوامل داخلی استفاده کند و در این زمینه سرمایه گذاری بسیار زیادی نیز انجام شد.

مصلحی، خاطره گوئی افراد مختلف از بنیانگذار جمهوری اسلامی را در امتداد نقشه های دشمنان برای تحریف گفتمان امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از افراد مستندات تاریخی، صحیفه امام و وصیت نامه ایشان را کنار گذاشته اند و اقدام به خاطره گوئی می کنند که یکی از راه های تحریف گفتمان مربوطه است.

وی ، غفلت از راه امام خمینی(ره) را از دیگر اهداف برنامه های مقابله ای دشمنان با جمهوری اسلامی دانست و گفت: اشراف زدگی، پست و مقام پرستی و حسادت ها و زندگی اشرافی عناصر این هدف شوم استکبار جهانی است که البته خیلی ها در این مسیر گرفتار شده و راه امام را گم کردند و نتوانستند در مسیر انقلاب و امام بمانند.

مصلحی با اشاره به پیگیری مساله نفوذ توسط دشمنان جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به حاکمیت و ملت ایران، گفت: این مساله نیز از پیشینه کهنی در تاریخ زندگی بشر، ادیان و مکاتب الهی برخوردار است که در قالب نفوذ موردی و نفوذ جریانی به شدت از سوی نظام سلطه پیگیری می شود.

وی ، به کارگیری جاسوسان داخلی برای ترور فیزیکی افراد و ترور شخصیتی را از برنامه های نفوذ موردی دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: در همین زمینه موارد مختلفی در 37 سال پس از انقلاب اسلامی را شاهد بوده ایم .

وی باذکر چند نام گفت : اینها نمونه هایی هستند که با سرمایه گذاری فکری، امروز تبدیل به بازیچه های دست سرویس های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس شده اند.

مصلحی ادامه داد: اما باید توجه داشت که برای مقابله با سرمایه گذاری دشمنان روی تفکرات افراد، نمی توان با بگیر و ببند رفتار کرد و مساله را حل شده فرض کنیم زیرا که در چنین مباحثی باید مقابله فکری کرد.

وی ، نفوذ در بدنه کشور را از دیگر برنامه های دشمنان علیه ایران اسلامی ذکر کرد و گفت: در این زمینه ایجاد شبکه های اجتماعی در قالب تشکل های مردم نهاد در دستور کار استکبار قرار گرفته است که به تازگی با دستگیری یک جاسوس آمریکائی که قصد داشت با میلیون ها دلار نسبت به ایجاد و راه اندازی شبکه اجتماعی اقدام کند، این قضیه به اثبات رسید.

وزیر پیشین اطلاعات، تغییر در باورها، آرمان ها، نگرش ها و سبک زندگی را از اهداف مهم جریان نفوذ عنوان کرد و افزود: در این جریان دشمنان نظام از منابع مالی و جاذبه های جنسی نهایت بهره برداری را می کنند.

مصلحی با اشاره به برنامه های استکبار جهانی علیه ایران به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، گفت: آنها تلاش دارند در سه بخش مردم، مسئولان و نخبگان به ایجاد اشتباه محاسباتی اقدام کنند که از هم اکنون سرمایه گذاری در این حوزه را شروع کرده اند.

وی، وعده های دروغی، خیال پردازی، زیبا جلوه دادن عملکردهای نادرست، شایعه سازی و دروغ پردازی، القای روحیه یاس، قبح زدائی و کمرنگ کردن خطوط قرمز، خیرخواه نشان دادن دشمن و تحریف سخن حق و ارایه تفسیر باطل از آن را از جمله مولفه های جریان نفوذ در آستانه انتخابات سال آینده بیان کرد.

مصلحی با اشاره به تلاش نظام سلطه برای ایجاد 2 قطبی در نظام سیاسی و اجتماعی ایران، گفت: توصیه رهبرمعظم انقلاب برای افراد جهت نهی از انتخابات نیز در راستای مقابله با این هدف دشمنان انجام شده است. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان