تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

ترک تحصیل‌های‌ کرونایی؛ آمار عجیب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در ایران

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش آخرین آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سال آموزشی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ را تشریح کرد.

ترک تحصیل‌های‌ کرونایی

رویداد۲۴ رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ، با بیان توضیحاتی به تشریح آخرین آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی فعلی پرداخت.

حکیم زاده اظهار کرد: ۲۱۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی فعلی که تنها چند روز از آن باقی مانده است، به دلایل مختلف از تحصیل در این زمان جا ماندند.

او تصریح کرد: برای ما ثبت نام همه کودکان مهم است و این اهمیت تنها شامل کودکان ایرانی که در سن تحصیل و آموزش تحصیلی قرار دارند نمی‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به دستور و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی هر کودکی که در خاک جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کند می‌تواند از خدمات تحصیلی در مدارس برخوردار شود و استفاده کند.

حکیم زاده گفت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و با پیگیری وزارت آموزش و پرورش و همچنین همکاری وزارت کشور، خوشبختانه امکانی فراهم شده است که دانش آموزان اتباع بیگانه بتوانند کارت حمایت تحصیلی دریافت کرده و در مدارس از خدمات تحصیلی استفاده کنند.

او تاکید کرد: در سال تحصیلی آینده نیز تدبیری اتخاذ شده است که همه افراد در سن ورود به مدرسه و سوادآموزی بتوانند با دستور العمل تعیین شده در مدارس ثبت نام کرده و مدارس مختلف موظف به همکاری هستند.


بیشتر بخوانید: برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون معلمان و بازگشایی مدارس/ کرونا در کودکان چقدر جدی و خطرناک است؟


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شناسایی و جذب دانش آموزان و کودکان بازمانده از تحصیل در سال گذشته دستاوردهای خوبی داشت و امسال هم با جدیت و قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

حکیم زاده اظهار کرد: تلاش ما در وزارت آموزش و پرورش بر این است که تا جایی که امکان دارد شرایط تحصیل و سوادآموزی را در همه مناطق کشور برای کودکانی که در سن تحصیل قرار دارند فراهم کند.

او اضافه کرد:دانش آموزان اتباع خارجی حتی کودکانی که به همراه والدین خود به صورت غیر قانونی در ایران حضور دارند می‌توانند کارت حمایت تحصیلی را از فرمانداری‌ها دریافت کرده و در نهایت پس از ثبت نام در مدرسه مشغول به تحصیل شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آن دسته از دانش آموزان که به هر دلیلی فاقد اوراق هویتی مثل شناسنامه هستند، با شرایط و اقدامات فوق می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
1
چرا احمقانه حرف میزنید که انگارامکان تحصیل رایگان برای اولین بار و تنها در ایران وجود دارد دیگه حال آدمو به هم میزنید از اینکه به خاطر حفظ پستهای به دردنخورتون یه جوری تعریف میکنید که آدم فکر میکنه معجزه ای چیزی شده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان