تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

شایعه‌های مربوط به واکسن کرونا را جدی نگیرید!

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مردم به شایعه هایی که در مورد واکسن کرونا و عوارض آن مطرح می شود، اصلا توجه نکنند زیرا واکسن‌ هایی که در اختیار ما قرار می گیرد مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران

رویداد۲۴ سیدمحمد علوی بامداد یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: تاکنون در افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، مواردی نظیر بیماری شدید و مرگ مشاهده نشده است.

وی به عوامل طولانی تر شدن امواج کرونا در خوزستان نسبت به استان های دیگر اشاره کرد و گفت: در استان‌ های مجاور امواج کرونا بیشتر از ۲ تا سه هفته طول نمی‌کشد اما در خوزستان به علت پهناور بودن استان، تنوع آب و هوایی، وجود مناطق مختلف جغرافیایی، تنوع فرهنگی و داشتن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی دوره شیوع بیماری طولانی تر می شود.

    رییس مرکز بهداشت خوزستان مهاجرپذیری استان را یکی دیگر از دلایل طولانی تر شدن بیماری در خوزستان دانست و گفت: با توجه به فرصت های شغلی فراوان کارشناسان و کارگران خارجی از کشورهای همچون چین، هند و غیره در صنایع مختلف خوزستان مشغول به کار هستند.

    وی ادامه داد: همچنین برگزاری تجمعات بزرگ عزاداری و عروسی و رعایت نکردن پروتکل‌ های بهداشتی در حد قابل قبول از دیگر عوامل انتشار بیماری در استان خوزستان است.


    بیشتر بخوانید: چالشی جدید برای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا


    علوی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲.۸ درصد از مردم خوزستان یک دوز واکسن را تزریق کرده اند گفت: با ورود واکسن به چرخه کنترل بیماری، بارقه‌ های امیدی پیدا شده و امیدوارم بتوانیم این بیماری را با وجود تمام شرایط، در استان کنترل کنیم. 

    وی افزود: از مردم استان تقاضا می‌ کنیم بر اساس برنامه زمان بندی شده، به مراکز بهداشت و مراکز تجمعی واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

    گفتنی است تاکنون ۱۳۲ هزار خوزستانی در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

    در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد هستند.

    منبع: ایرنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان