تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

تصمیم وزارت بهداشت برای سال تحصیلی دانش آموزان/ شرایط تشکیل کلاس های درس

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در رابط با شرایط حضور دانش آموزان در کلاس های درس در سال تحصیلی آینده، توضیحاتی ارائه داد.

شرط بازگشایی مدارس

رویداد۲۴ محسن فرهادی گفت: تمام تلاش وزارت بهداشت و همچنین وزارت آموزش و پرورش این است که سال تحصیلی آینده با حضور دانش آموزان آغاز شود.

وی با عنوان این مطلب که صحبت از نحوه آغاز سال تحصیلی دانش آموزان زود است، افزود: باید جلو برویم و ببینیم شرایط واکسیناسیون چگونه پیش خواهد رفت.

فرهادی با تاکید بر واکسیناسیون معلمان، تصریح کرد: اگر پیک بعدی کرونا را نداشته باشیم و برنامه واکسیناسیون نیز به خوبی پیش برود، می‌توان امیدوار بود که کلاس‌های درس دانش آموزان به صورت حضوری تشکیل شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در عین حال افزایش رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد را مورد اشاره قرار داد و گفت: الان رعایت پروتکل‌ها در حدود ۷۰ درصد است و این کافی نیست.


بیشتر بخوانید: نگرانی معلمان و دانش آموزان از بازگشایی مدارس


فرهادی افزود: البته باید یک موضوع را مورد توجه قرار دهیم که اگر قرار شد کلاس‌های درس به صورت حضوری تشکیل شود، مثل سابق نخواهد بود.

وی اظهار داشت: قطعاً کلاس‌های درس دانش آموزان در سال تحصیلی آینده، با رعایت پروتکل‌های ویژه صورت خواهد گرفت و اینگونه نیست که بخواهیم دانش آموزان مثل قبل سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

به گفته فرهادی، تشکیل کلاس‌های درس به صورت حضوری با رعایت فاصله گذاری فیزیکی خواهد بود. ضمن اینکه برخی کلاس‌ها نیز در فضای مجازی تشکیل خواهند شد.

وی افزود: آنچه مسلم است اینکه بخواهیم بگوییم سال تحصیلی آینده دانش آموزان به چه شکل آغاز خواهد شد، فعلاً زود است و باید ببینیم شرایط واکسیناسیون و رفتار ویروس چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان