تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

تولد اولین گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت جنگل فندقلو

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تولد اولین گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت تکثیر و احیاء مرال در جنگل فندقلو خبر داد.

تولد اولین گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت جنگل فندقلورویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، ودود رستم نژاد با اعلام این خبرگفت: یک راس گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت تکثیر و احیاء مرال در جنگل فندقلو متولد شد.

وی با شاره به اینکه این زایمان‌ها تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت گفت: کنترل‌های مستمر و شبانه‌روزی ماموران اجرایی محیط زیست در منطقه صورت می‌گیرد تا فضای آرام و مطلوب جهت زادآوری این گونه فراهم شود.

رستم نژاد با اشاره به وضعیت جغرافیایی و پوشش گیاهی متنوع و مناسب در سایت تکثیر واحیاء مرال افزود: پایش از طریق دوربین مداربسته، استفاده از دامپزشکان معتمد، احداث انبار علوفه، تهیه یونجه و ذخیره سازی آن جهت تغذیه کمکی گوزن‌ها در فصول سرد سال برخی از اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به منظور افزایش و تکثیر این گونه نادر است.

وی افزود: سایت تکثیر و احیا مرال فندقلو به همت اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل در سال ۱۳۸۸ و با هدف احیای گونه حمایت شده مرال در شمال پارک جنگلی فندقلو راه اندازی شد و با توجه به سازگاری مناسب مرال‌ها با شرایط اقلیمی منطقه جزء سایت‌های موفق در کشور است.

مرال بزرگترین گوزن و همچنین بزرگترین گیاه‌خوار سم دار ایران است. جفت گیری مرال‌ها از اواسط شهریور شروع شده و تا اواسط مهرماه ادامه می‌یابد. دوره بارداری مرال حدود ۲۴۰ روز است و در هر زایمان یک گوساله متولد می‌شود.

منبع: سازمان حفاظت محیط زیست

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان