تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

شاخص بورس ۱۸هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۸هزارواحدی روبرو شد.

شاخص بورس ۱۸هزار واحد رشد کرد

رویداد۲۴ در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۰میلیارد و ۵۵۷میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷هزار و ۲۷۹میلیارد تومان در بیش از ۶۳۱هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۸هزار و ۲۳۱واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۸۶هزار و ۸۹۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های بین المللی محصولات پارس، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۷۰۹واحد، کل (هم‌وزن) ۳۱۵۵واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۰۲۵واحد، آزاد شناور ۲۱۱۰۱واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۵۷۵۴ و ۲۸۶۰۵واحد رشد کردند.


بیشتر بخوانید: مخالفت «صمت» با عرضه خودرو در بورس
بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۴۷۵میلیون ورقه به‌ارزش ۲هزار و ۲۳۹میلیارد تومان در ۲۶۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۰۹واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۴۲۸واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های توزیع دارو پخش، بیمه اتکایی ایرانیان و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان