تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

ذخیره طلایی و ناشناس استقلال کیست؟

آرش داجلیری که در وقت‌های تلف شده بازی با پدیده وارد زمین شد، پایه‌گذار گل برتری تیمش بود.

آرش داجلیری

رویداد۲۴ در شرایطی که استقلال در دقایق پایانی دیدار مقابل پدیده تحت فشار زیادی قرار داشت، پاس زیبای آرش داجلیری به ارسلان مطهری باعث شد تا آبی‌ها گل دوم و برتری خود را به ثمر برسانند و خیال آنها از بابت کسب پیروزی راحت شود.

آرش داجلیری نخستین بار فصل گذشته و در دیدار مقابل صنعت نفت به عنوان جانشین وریا غفوری که به کرونا مبتلا شده بود، به کار گرفته شد. او متولد ۱۳۷۷ بوده و اهل تنکابن مازندران است. این مدافع وسط و ۱۸۵ سانتی متری در رقابت‌های دو فصل پیش لیگ امیدها، به عنوان بهترین مدافع لیگ انتخاب شد.

    بازیکن گمنامی که به یکباره در سمت راست خط دفاعی استقلال به کار گرفته شد و او توانست جواب اعتماد فرهاد مجیدی را به خوبی بدهد و آنها با دست پر از گرمای آبادان برگشتند. این بازیکن جوان در هفته پایانی لیگ قبل نیز مقابل شاهین بوشهر به زمین رفت تا استقلال در آن دیدار نیز با برتری زمین بازی را ترک کند.

    این بازیکن جوان شاگرد یکی از سازنده‌ترین مربیان پایه فوتبال ایران یعنی ایوب اصغرخانی است. پیشکسوت آبی‌ها که سال‌های زیادی در رده‌های پایه فعالیت می‌کند و شاگردان زیادی از او به سطح اول فوتبال ایران معرفی شده‌اند، سال گذشته آرش داجلیری را از بین شاگردانش به تیم بزرگسالان استقلال معرفی کرده است.

    اصغرخانی فصل گذشته درباره حضور داجلیری مقابل صنعت نفت گفته بود: زمانی که متوجه شدم آرش در ترکیب اصلی تیم در آبادان قرار گرفته آنقدر خوشحال شدم که انگار خودم یکبار دیگر جوان شده و ترکیب استقلال رسیده‌ام. داجلیری از بازیکنان بسیار مستعد است و آینده درخشانی در فوتبال دارد و من به نوبه خود از فرهاد مجیدی تشکر می‌کنم که به بازیکنان جوانی مثل داجلیری، خدامرادی، شاهین طاهرخانی و دیگران اعتماد کرد و میدان داد.


    بیشتر بخوانید: اتفاقاتی که در استقلال رخ می‌دهد کاملا مهندسی شده است!


    داجلیری که در دیدار مقابل پدیده در وقت‌های تلف شده به جای محمدحسین مرادمند به زمین آمد، پس از برخورد توپ با تیر دروازه حسینی در دقیقه ۱۰۵، توپی را که در حال بیرون رفتن از زمین مسابقه بود را تعقیب کرد و با یک پاس طولی و ۴۰ متری به ارسلان مطهری، او را در موقعیت خوبی قرار داد که مهاجم استقلال نیز با یک پاس خوب به قایدی، زمینه ساز گل برتری تیمش شد.

    در واقع داجلیری به همراه قایدی به دو تعویض طلایی فرهاد مجیدی تبدیل شدند. بازیکنانی که با حضور در زمین، روی هر دو گل استقلال تأثیر مستقیم داشتند تا آبی پوشان با کسب پیروزی، فاصله خود با صدر جدول را کاهش دهند. قایدی پاس گل نخست را داد و گل دوم را به ثمر رساند و داجلیری نیز در حضور چند دقیقه‌ای خود، پایه‌گذار گل دوم بود تا در دقایق باقی مانده، فشارها از روی استقلال برداشته شود.

    به هر حال میدان دادن به بازیکنان جوانی مانند آرش داجلیری، سبحان خاقانی، متین کریم زاده و... در استقلال قابل ستایش است و این بازیکنان نیز می‌توانند با غنیمت شمردن فرصت‌های اندکی که به‌دست می‌آورند، توانایی هایشان را نشان دهند. کاری که خاقانی در دیدار رفت مقابل پدیده در مشهد انجام داده و موفق به باز کردن دروازه این تیم شد و حرکت خوبی که داجلیری در بازی برگشت به نمایش گذاشت و با پاسی ۴۰ متری، باعث برتری تیمش شد.

    نکته جالب توجه، همین درخشش ستاره‌های جوان استقلال مقابل پدیده است. پس از گلزنی خاقانی در مشهد، در تهران نوبت به داجلیری رسید تا نشان دهد استقلال می‌تواند روی ستاره هایش برای آینده سرمایه‌گذاری کند. بازیکنان جوانی همچون امید نورافکن، مجید حسینی، اللهیار صیادمنش، مهدی قایدی و... در سال‌های اخیر با حضور در ترکیب استقلال، به ستاره‌های کنونی فوتبال ایران تبدیل شده‌اند.

    منبع: ورزش سه
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان