تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

دلتا ویروس کدام گرو‌های سنی را بیشتر درگیر می‌کند؟

در گونه دلتا، هر فرد بیمار می‌تواند ویروس کرونا را به هشت تا ۱۲ نفر منتقل و آن‌ها را بیمار کند و قدرت سرایت پذیری آن سه برابر است.

دلتا ویروس کدام گرو‌های سنی را بیشتر درگیر می‌کند؟

رویداد۲۴ کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سویه‌های قبلی ویروس کرونا با نام آلفا و بتا نام گذاری شده بود و ویروس کرونای هندی با نام دلتا نام گذاری شده است.

پسندیده در گفتگو با ایسنا، با تاکید براینکه دلتا ویروس نسبت به سایر گونه‌های ویروس کرونا هچون یوهان و انگلیسی جهش یافته‌تر و خطرناک‌تر است، اظهارکرد: قدرت انتقال گونه یوهان ویروس کرونا به ازای هر یک بیمار دو تا پنج نفر و در گونه انگلیسی به ازای هر فرد بیمار تا هشت نفر بوده است.

وی افزود:، اما در گونه دلتا، هر فرد بیمار می‌تواند ویروس کرونا را به هشت تا ۱۲ نفر منتقل و آن‌ها را بیمار کند و قدرت سرایت پذیری آن سه برابر است.


بیشتر بخوانید: هشدار؛ آژیر خطر پیک پنجم کرونا به صدا درآمد
پسندیده ادامه داد: علائمی که در ویروس دلتا مشاهده می‌شود شدیدتر و قدرت مرگ و میر آن نسبت به گونه‌های انگلیسی و یوهان بیشتر است.

وی در پاسخ به این سوال آیا افرادی که واکسن را دریافت کرده اند بازهم در خطر ابتلای به این ویروس قرار دارند و یا خیر؟ تاکیدکرد: تا زمانیکه ۹۰ تا ۹۵ درصد جامعه واکسن را دریافت نکرده باشند، از نظر ما ایمنی ایجاد نشده و حتی این افراد نباید ماسک‌ها را کنار بگذارند و در تجمعات شرکت کنند.

مسئول بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ واکسنی به صورت ۱۰۰ درصد قدرت ایمنی را در افراد ایجاد نمی‌کند مگر اینکه ۱۰۰ درصد جامعه واکسن را دریافت کرده باشند و از سوی دیگر در تعدادی از افراد با وجود اینکه واکسن کرونا را دریافت کرده اند مشاهده شده که به علت سهل انگاری دوباره بعد از گذشت دو تا سه هفته بعد از تزریق به کرونا مبتلا شده اند و از آنجایی که آنتی بادی و آنتی ژن با یکدیگر در بدن آن‌ها وارد شده حال این افراد نیز بدتر شده است.

وی در پاسخ به این سوال نیز که تعدادی از افراد که به تازگی از ابتلا به کرونا بهبود یافته اند تصور می‌کنند بدنهایشان نسبت به این ویروس ایمن شده و دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شوند و یا حداقل دو سه ماهی از ابتلا به این ویروس در امان هستند، آیا آن‌ها نیز در معرض خطر دلتا کرونا هستند؟ گفت: امکان ابتلای این افراد نیز به دلتا ویروس وجود دارد.

پسندیده تاکیدکرد: مهمترین راه جلوگیری از ابتلا به دلتا ویروس (کرونای هندی) جلوگیری از حضور در تجمعات و دورهمی ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی در ارتباط با اینکه دلتا ویروس بیشتر کدام افراد را درگیر می‌کند، افزود: گونه یوهان بیشتر افراد مسن، گونه انگلیسی افراد مسن و جوانان، اما گونه دلتا، کودکان، جوانان و میانسالان را درگیر می‌کند.

پسندیده ادامه داد: در حقیقت گونه دلتا بسیار جهش یافته و همه گروه‌های سنی را درگیر می‌کند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان