تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

هافبک تهاجمی استقلال در آستانه جدایی؟

داریوش شجاعیان همچنان روی نوار غیبت گام برداشته و بازی حساس هفته بیست و پنجم را هم از دست داد.

داریوش شجاعیان

رویداد۲۴ داریوش شجاعیان هافبک تهاجمی تیم استقلال به رغم سپری شدن ۲۵ هفته از شروع مسابقات لیگ برتر هنوز نتوانسته یک بازی کامل برای استقلال انجام بدهد.

آمار ضعیف لیگ بیستم!

شجاعیان تاکنون در ۱۴ دیدار این فصل به مدت ۶۲۲ دقیقه در میدان حضور داشته اما بیشترین دقایقی که در یک دیدار برای استقلال به میدان رفته تنها ۸۷ دقیقه در دیدار برگشت مقابل پیکان بوده است!

رکوردشکنی!

این بازیکن فصل گذشته نیز در ۷ بازی به مدت ۵۶۸ دقیقه در لیگ برتر نوزدهم برای استقلال به میدان رفت که از این نظر فعلا توانسته ۵۴ دقیقه رکورد فصل گذشته‌اش را ارتقاء ببخشد!

مقایسه با قایدی لیگ بیستم!

کاکوی شیرازی در فصل هجدهم نیز در ۱۵ بازی به مدت ۶۸۶ دقیقه برای استقلال به میدان رفت تا جمع دقایق هر سه فصل اخیرش تا امروز به عدد ۱۸۷۶ دقیقه برسد. این در حالی است که مهدی قایدی در همین فصل در ۲۵ بازی ۱۹۵۶ دقیقه برای تیم استقلال به زمین رفته است. یعنی ۸۰ دقیقه بیشتر از مجموع دقایق سه فصل اخیر داریوش شجاعیان!

دیاباته از تنهایی درآمد؟

طبق اعلام کادر فنی استقلال داریوش شجاعیان بازی این هفته مقابل آلومینیوم اراک را هم از دست داد و از نزدیکان به تیم استقلال شنیده می‌شود شجاعیان هم مانند دیاباته یکی از کاندیداهای جدایی از استقلال در پایان فصل بیستم خواهد بود. البته این موضوع هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. پیش از این درباره دیاباته هم عنوان شده بود که کادر فنی استقلال راضی به ادامه همکاری با این بازیکن نیست.


بیشتر بخوانید: اتفاق بد برای استقلال؛ ستاره‌ها جدا می‌شوند؟


شجاعیان چه مصدومیتی دارد؟

یکی از خوبی های کادر پزشکی قدیمی استقلال متشکل از دکتر نوروزی و دکتر ستوده این بود که درباره نوع و شدت مصدومیت بازیکنان توضیح دقیقی در اختیار رسانه ها قرار می‌گرفت. ولی در این مدت با ورود کادر پزشکی معتمد فرهاد مجیدی کسی به طور دقیق نمی‌داند داریوش شجاعیان را چه شده که اینگونه بعد از ۱۶ دقیقه بازی برابر صنعت نفت (بازی برگشت) ۳ بازی را از دست داده است!

جراحی روی دو زانو!

این بازیکن در فصل هفدهم لیگ برتر رباط صلیبی زانوی چپش را تحت عمل جراحی قرار داد و در فصل هجدهم، زانوی راستش را از همان ناحیه عمل کرد. در فصل جاری نیز در بیشتر اوقات مصدوم بوده است.

حضور در یک چهارم مسابقات!

او از مجموع ۲۱۶۰ دقیقه حضور استقلال در لیگ برتر بیستم، ۱۵۳۸ دقیقه را از دست داده و تنها در حدود یک چهارم کل مسابقات برای تیمش به میدان رفته است. این بازیکن تنها در فصل هفدهم که برای اولین بار از ماشین سازی به استقلال پیوسته بود توانست در ۲۴ بازی به مدت ۱۸۹۰ دقیقه برای استقلال به میدان برود.

۳ سال و یک گل!

داریوش شجاعیان در سه فصل هجدهم، نوزدهم و بیستم (تاکنون) تنها یک بار موفق به گلزنی شده و آن در فصل نوزدهم و دیدار مقابل ذوب‌آهن بود که استقلال با این تیم در اصفهان ۲-۲ مساوی شد. داریوش شجاعیان در آن مصاف در دقیقه ۶۷ اولین گل استقلال را وارد دروازه کرد. دیگر گل استقلال در آن بازی را فرشید اسماعیلی در دقیقه ۸۹ به ثمر رساند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان