تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

استقلال ۲ – تراکتور یک/ باخت اول فیروز کریمی با دبل قایدی

استقلال با پیروزی مقابل تراکتور فاصله‌اش با رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر را کم‌تر کرد.

پیروزی استقلال مقابل تراکتورسازی

رویداد۲۴ استقلال و تراکتور امروز (سه‌شنبه) در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک استقلال به پایان رسید. مهدی قایدی در دقایق ۵۵ و ۵۹ دو گل استقلال را به ثمر رساند و امین اسدی در دقیقه ۹۳ برای تراکتور گل‌زنی کرد. با این نتیجه استقلال ۴۷ امتیازی شد و خودش را به سپاهان رده دومی و ۵۳ امتیازی نزدیک کرد. تراکتور هم با ۳۶ امتیاز در رده ششم قرار گرفتند.

نیمه نخست

استقلال در نیمه نخست بازی را بهتر از تراکتور آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار گرفت. شاگردان فرهاد مجیدی در این بازی برنامه داشتند که با استفاده از کارهای ترکیبی به دروازه تراکتور برسند که پس از چند حمله ناموفق بالاخره در دقیقه ۱۳ مهدی قایدی پس از رد و بدل شدن چند پاس، صاحب موقعیت خوب شوت‌زنی از پشت محوطه جریمه شد اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت.

پس از این صحنه پیمان کشاورز، بازیکن تراکتور احساس مصدومیت کرد و با این که پزشکان تراکتور تلاش کردند او به بازی ادامه دهد اما شدت مصدومیت این بازیکن مانع ادامه کار او در میدان شد و سعید ایران‌خواه به جای کشاورز به بازی آمد.

استقلال در دقیقه‌ ۱۹ بازی می‌توانست روی نفوذ خوب محمد نادری از جناح چپ به گل برسد اما تعلل این بازیکن در دادن پاس نهایی باعث شد که موقعیت خوب ‌آبی‌پوشان از دست برود.

استقلال در باقی دقایق نیمه نخست هم بازی را در اختیار داشت و تلاش کرد روی نفوذهای محمد نادری از جناح چپ و تکنیک مهدی قایدی به گل برسد اما در این نیمه نتوانستند به هدفی که داشتند، برسند. در عوض تراکتور هم تلاش کرد که از جای خالی محمد نادری استفاده کند و به گل برسد اما مدافعان استقلال به بازیکنان تراکتور اجازه‌ کار ندادند.

در ثانیه‌های پایانی بازی در دو نوبت ارسلان مطهری می‌توانست دروازه تراکتور را باز کند اما عملکرد خوب دروازه‌بان سرخ‌پوشان تبریزی او را ناکام گذاشت. در صحنه دوم که جدال تقریبا تک‌به‌تک مطهری و اخباری بود، برخورد مدافع تراکتور با دروازه‌بان این تیم باعث مصدومیت او شد و بازی - که ثانیه‌های آخر نیمه نخست را طی می‌کرد - دقایقی برای رسیدگی به وضعیت اخباری متوقف شد.

از نکات جالب این نیمه می‌توان به صحبت‌های مداوم فیروز کریمی، سرمربی تراکتور با محمدرضا اخباری، دروازه‌بان و کاپیتان تیمش اشاره کرد.

نیمه دوم

تراکتور که در نیمه نخست چیز خاصی برای گفتن نداشت، نیمه دوم را نسبتا بهتر شروع کرد و در دقیقه ۵۰ می‌توانست توسط پیمان بابایی به گل برسد اما شوت او با اختلاف کمی به بیرون رفت. در ادامه اما استقلال دوباره بازی را در اختیار گرفت و با استفاده از اشتباهات بازیکنان تراکتور به دو گل رسید. ابتدا در دقیقه ۵۴ ارسال بلند موسوی با اشتباه فخرالدینی در موقعیت تک به تک در اختیار مهدی قایدی قرار گرفت که او با ضربه‌ی چیپ توپ را از بالای سر اخباری به سمت دروازه تراکتور زد و تلاش‌ هادی محمدی برای ممانعت از ورود توپ به دروازه حاصلی نداشت تا گل نخست استقلال به ثمر برسد.

تراکتوری‌ها دقایقی پس از گل نخست استقلال دوباره اشتباه کردند و اشتباه اخباری در دور کردن توپ، ریگی با ضربه سر مهدی قایدی را در موقعیت گل‌زنی قرار داد و این بازیکن با عبور از دو بازیکن تراکتور و در ادامه شوتی دقیق، دروازه حریف را در دقیقه ۵۹ باز کرد.

فیروز کریمی پس از دریافت دو گل تلاش کرد با تغییر تاکتیک، تیمش را به بازی برگرداند اما تراکتور تنها برای چند دقیقه توانست توپ و میدان را در اختیار بگیرد و مجددا بازی در اختیار استقلال قرار گرفت. شاگردان فرهاد مجیدی تا پایان دیدار قادر بودند تعداد گل‌های‌شان را بیشتر کنند اما در این امر ناکام بودند.

بازیکنان تراکتور در ۱۰ دقیقه پایانی بازی دوباره جلو کشیدند و حتی این شانس را داشتند در دقیقه ۸۱ از روی ضربه کرنر و خروج ناقص حسینی به گل برسند که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. استقلال هم که در این دقایق عقب نشسته بود، با آمدن سعید مهری و آرمان رمضانی ضمن محکم کردن کمربند خط میانی‌اش، میانگین قدی تیمش را هم بالا برد تا بتواند مقابل تراکتوری‌ها در نبردهای هوایی پیروز شود.

در دقایق پایانی حسین امینی در روی شوت رزاق‌پور و شلوغی محوطه جریمه استقلال توانست یکی از گل‌ها را جبران کند.


بیشتر بخوانید: یک انتقال جنجالی دیگر/ استقلالی‌ها به دنبال ستاره پرسپولیس


ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، محمد نادری (میلیچ، دقیقه ۹۱)، احمد موسوی، مهدی مهدی‌پور (داریوش شجاعیان، دقیقه ۶۵)، آرش رضاوند (سعید مهری، دقیقه ۸۵)، مسعود ریگی (سبحان خاقانی، دقیقه ۹۱)، مهدی قایدی و ارسلان مطهری (آرمان رمضانی، دقیقه ۸۵).

ترکیب تراکتور: محمد رضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، هادی محمدی، پیمان کشاورز (سعید ایران‌خواه، دقیقه ۲۰)، علی فتحی، محمد عباس‌زاده، محمد قنبری، میلاد فخرالدینی، سامان نریمان جهان، پیمان بابایی و بهزاد سلامی.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان