تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

انگلیس: با طالبان همکاری می‌کنیم

وزیر دفاع انگلیس هشدار داد که «اگر طالبان به گونه‌ای رفتار کند که حقیقتا نقض حقوق بشر باشد»، انگلیس در هر رابطه‌ای بازنگری خواهد کرد.

انگلیس: با طالبان همکاری می‌کنیم

رویداد۲۴  وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که چنانچه طالبان وارد دولت افغانستان شود، لندن با این گروه کار خواهد کرد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای با دیلی تلگراف گفت: هر دولتی که باشد، به شرط رعایت هنجار‌های بین‌المللی مشخص، دولت انگلیس با آن تعامل خواهد کرد.

با این حال بن والاس هشدار داد که «اگر آن‌ها به گونه‌ای رفتار کنند که حقیقتا نقض حقوق بشر باشد»، انگلیس در هر رابطه‌ای بازنگری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طالبان که از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در افغانستان حکومت کرده، ۲۰ سال است برای سرنگونی دولت تحت حمایت غرب در کابل مبارزه می‌کند. در آستانه خروج نیرو‌های خارجی تا ضرب‌الاجل ماه سپتامبر، این گروه شبه‌نظامی بار دیگر برای تصرف شهر‌ها و گسترش اراضی خود تلاش می‌کند.


بیشتر بخوانید: طرح وحشتناک طالبان برای دختران مجرد بالای ۱۵ سال!
وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با دیلی تلگراف اذعان کرد که چشم‌انداز همکاری کشورش با طالبان جنجالی خواهد بود.

او گفت: آنچه طالبان عمیقا خواهان آن است، به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی است. آن‌ها به آزادسازی منابع مالی و حمایت از ملت‌سازی نیاز دارند و شما این کار را وقتی یک تروریست کلاه بالکلاوا بر سر گذاشته انجام نمی‌دهید. شما باید شریک صلح باشید، در غیر اینصورت با خطر انزوا مواجه می‌شوید. انزوا آن‌ها را به همان جایی می‌کشاند که قبلا بودند.

وزیر دفاع انگلیس همچنین از طالبان و اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان خواست تا برای برقراری صلح در این کشور بعد از چند دهه درگیری همکاری کنند.

رهبران ارشد افغانستان به زودی برای مذاکره با طالبان راهی دوحه می‌شوند و این در حالیست که گروه طالبان موضع سفت و سختی در قبال مذاکرات گرفته و حتی به ترکیه نسبت به حفظ نیروهایش در افغانستان برای مدیریت و حفاظت فرودگاه بین‌المللی کابل هشدار داده است. طالبان می‌گوید اکنون کنترل ۸۵ درصد از اراضی افغانستان را در دست دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انگلستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان