تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۶ تير ۱۴۰۰
شرکت آب و فاضلاب کشور:

۳۰۰ شهر در معرض تنش آبی هستند؛ ۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: هشت هزار و ۴۰۵ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود. او ادامه داد:این عدد در سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ روستا بوده و حدود سه هزار روستای جدید به شمار روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شدند افزوه شده است.

خشکسالی‌ بی‌سابقه در ایران

رویداد۲۴ حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در قیاس با سال پیش در شش حوزه آبریز کشور حدود ۵۲ درصد بارش‌ها کاهش پیدا کرده است.

او گفته بیشترین کاهش بارش‌ها در حوزه شرق و مرکز فلات ایران با ۵۳ درصد و کمترین کاهش بارش‌ها در شمال غرب و حوزه آبریز دریاچه ارومیه ۱۳ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور که با باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما گفتگو می‌کرد، ادامه داد: گرمای شدید امسال سبب افزایش مصرف بی‌رویه آب شده است.

او گفت کولر‌ها در مرکز فلات ایران طی ماه‌های گرم سال حدود ۱۱ درصد آب مصرفی را به خود اختصاص می‌دهند.

حمیدرضا جانباز گفت: تامین آب شرب حدود ۵۰۰ شهر وابسته به منابع آب سد‌ها هستند و میزان ورودی آب سد‌ها در امسال نسبت به متوسط سال گذشته ۶۰ درصد و میزان حجم آب سد‌ها هم ۳۴ درصد کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید: اعتراضات به بی‌آبی در خوزستان / حاصلخیزترین استان ایران چگونه خشک شد؟


جانباز افزود: در برخی از استان‌ها تابستان امسال وضعیت سختی ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌های کنون، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ شهر در معرض تنش آبی هستند و از میان این تعداد ۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز تامین آب قرار دارند.

جانباز بیان کرد: در تابستان امسال هشت هزار و ۴۰۵ روستا توسط ناوگان سیار آبرسانی می‌شوند.

همچنین حمیدرضا کشفی، سخنگوی شرکت آب و فاضلاب کشور نیز گفت: هشت هزار و ۴۰۵ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

او ادامه داد:این عدد در سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ روستا بوده و حدود سه هزار روستای جدید به شمار روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شدند افزوه شده است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خشکسالی ، بحران آب
نظرات شما
پیشخوان