تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

ویروس کرونا و آسیب‌های شدید به جوانان

یک کارشناس عضو گروه "مشاوره علمی فوریت‌ها" در انگلیس در مورد آسیب‌های شدید کووید-۱۹ به جوانان از جمله آسیب به ریه و کلیه، هشدار داد.

 آسیب‌های شدید کرونا به جوانان

رویداد۲۴ کالوم سمپل، استاد ارشد دانشگاه لیورپول و متخصص سلامت کودکان و شیوع بیماری، می‌گوید: کووید به اندام‌های حیاتی افراد سالم آسیب می زند و این نگران‌کننده است. این در حالی است که چند روز پیش بوریس جانسون گفته بود از ۲۹ تیر که به روز آزادی معروف شده است، تقریبا تمام محدودیت‌های ناشی از کرونا لغو می‌شود.

پروفسور سمپل در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی درباره مبتلایان کرونا که در حال حاضر در بیمارستان‌ها بستری‌ هستند گفت: نکته عجیب این است که افراد جوان هرچند ممکن است با خطر مرگ روبه‌رو نباشند اما آسیب‌های بسیار زیادی دیده‌اند و می‌بینیم که کلیه و ریه بسیاری از این بیماران جوان آسیب‌ دیده است.

او افزود: اکنون چندان نگران مرگ‌ومیر نیستم البته مرگ به هر حال غم‌انگیز است. اکنون نگرانم افرادی که سالم بودند و فعالیت اقتصادی عادی و زندگی روزمره‌شان را انجام می‌دادند به آسیب‌های ریوی و بیماری کلیه دچار شوند که با بیماری کووید مزمن فرق دارد و آسیب شدید آن ناشی از ابتلا به کرونا است.

پروفسور سمپل همچنین گفت که از حرف‌های روزهای اخیر دولت این کشور هم می‌توان دریافت که بازگشت محدودیت‌های ناشی از کرونا در زمستان منتفی نیست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، یکی از تغییرات مهم در محدودیت‌ها از روز ۲۹ تیر این است که دیگر بر اساس قانون، ماسک زدن اجباری نخواهد بود هرچند پروفسور سمپل می‌گوید که او همچنان و به ویژه در محیط‌های بسته ماسک خواهد زد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان