تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رقابت نزدیک مهرداد بذرپاش و محسن پیرهادی برای شهرداری تهران / راه بهشت از بهارستان می‌گذرد

اعضای شورای شهر ششم این روزها به دنبال انتخاب شهردار تهران هستند؛ اطلاعاتی که رویداد۲۴ رسیده نشان می‌دهد در آخرین رای گیری مهرداد بذرپاش موفق به کسب ۱۹ رای و محسن پیرهادی توانسته ۱۶ رای به دست بیاورد.

شهردار تهران

رویداد۲۴ مرحله دوم انتخابات در ایران آغاز شده است: یک سوی ماجرا، یک نفر در دولت می‌خواهد بیست و چند عضو کابینه را انتخاب کند و جایی دیگر بیست و یک نفر در شورای شهر می‌خواهند یک نفر را برای نشستن بر صندلی شهرداری تهران انتخاب کنند. جالب اینجاست که هم رئیسی و هم منتخبان شورای شهر تهران، نیم نگاهی هم به بهارستان دارند. ابراهیم رئیسی دغدغه رای اعتماد دارد و بعضی نمایندگان مجلس هم سرداران ستاد او بودند. در آن سو نگاه شورای شهر به مجلس، متفاوت‌تر است و اصولگرایان حاضر در شورای شهر نمی‌توانند از زیر پرچم اصولگرایان مجلس خارج شوند. هر ۲۱ منتخب دوره جدید شورای شهر تهران بر آمده از فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف جبهه نیرو‌های انقلاب همان فهرست انتخاباتی «محمدباقر قالیباف» با سر لیستی مهدی چمران است؛ به این ترتیب نه تنها نمایندگان تهران که حتی علیرضا زاکانی نماینده قم و جمال الدین آبرومند دستیار ریاست مجلس در امور آبادانی و پیشرفت هم در میان گزینه‌های اولیه اصولگرایان برای تصاحب شهرداری قرار دارند. همچنین علی نیکزاد نایب رئیس مجلس هم از گزینه‌های جدی تصاحب صندلی شهرداری تهران است. اما گزینه‌های اصلی این سه نفر نیستند و رقابت واقعی بین سه گزینه دیگر است که اتفاقا انتخاب آن‌ها هم با بهارستان گره خورده است.

بنا به اطلاعاتی که به رویداد۲۴ رسیده که در آخرین رای‌گیری منتخبان شورای شهر تهران، دوازده نفر انتخاب شدند و سه نفر بالاترین رای آوردند؛ مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات موفق به کسب ۱۹ رای شد و تا کنون بالاترین رای را آورده است. نفر بعدی محسن پیرهادی نماینده تهران و ازجمله نزدیک‌ترین چهره‌های این روز‌های پارلمان به رییس مجلس و نفر بعدی بوده که توانسته ۱۶ رای به دست بیاورد. همچنین نفر سوم سردار اسماعیل احمدی مقدم بوده است.

در رای‌گیری قبلی چهره‌هایی همچون سردار مجتبی عبداللهی از دور خارج شده بودند که این موضوع به اختلاف شدید در شورای شهر انجامید و در آن جلسه، ناصر امانی به حذف عبداللهی معترض شد و از اینکه افرادی سیاسی که حتی برای این مسئولیت اعلام آمادگی نکرده یا در پست‌های مهم اشتغال دارند رای آورده‌اند انتقاد کرده بود و به عنوان اعتراض از جلسه شورا خارج شد اما با وساطت چند عضو دیگر به جلسه بازگشته بود. ظاهرا این انتقاد به انتخاب چهره‌های غیرتخصصی همچون مهرداد بذرپاش بوده که به زعم دو عضو منتخب شورای شهر کاملا سیاسی بوده است.


بیشتر بخوانید: عبدالله رمضان زاده: انتخاب شهردار تهران از میان افراد دارای پرونده در تخلفات هلدینگ یاس دهن‌کجی به قانون است


به گزارش رویداد۲۴ برخی اعضای شورای شهر هم به دنبال شهرداری مازیار حسینی هستند اما او نیز منتقدان فراوانی دارد؛ از جمله کسانی که معتقدند نحوه مدیریت مازیار حسینی بر شهرداری تفاوتی با محمدباقر قالیباف ندارد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، برای بار دیگر سیستم شهرفروشی در تهران برقرار خواهد شد و عید بساز و بفروش‌ها فرا خواهد رسید. 

علی نیکزاد و رستم قاسمی دو نیروی نزدیک به محمود احمدی نژاد هم در میان ۱۲ نام نهایی قرار داشتند اما ظاهرا به هیچکدام اقبالی نشده است. اطلاعاتی که به رویداد۲۴ رسیده نشان می‌دهد علی نیکزاد جایی در کابینه ابراهیم رئیسی نداشته و خیلی محترمانه کنار گذاشته است. گفته می‌شود به او پیشنهاد وزارت کشور داده شده اما او منتظر پیشنهاد معاون اولی بوده است، به همین دلیل وزارت کشور را نپذیرفته و به همین دلیل برای تصدی شهرداری تهران لابی‌هایی کرده اما در آنجا نیز شانسی نداشته است. همین وضعیت برای رستم قاسمی نیز وجود دارد و احتمالا بسیار زیاد او نیز کنار زده خواهد شد. به این ترتیب احتمالا منتخبان شورای شهر از میان مهرداد بذرپاش و محسن پیرهادی یکی را انتخاب خواهند کرد؛ این انتخاب البته به پارامترهای زیادی بستگی دارد؛ از جمله اینکه بذرپاش یا پیرهادی چگونه با قالیباف لابی خواهند کرد و مهمتر اینکه نظر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نسبت به این دو گزینه چیست.

شهردار آینده تهران در اختیار نزدیکان قالیباف و چمران است، اما رقابت‌های درونی برای تعیین مصداق‌های آن ادامه دارد. از طرفی مشخص است که برای بسیاری نمایندگان، مسئولیت نمایندگی به اندازه کافی جذاب نیست و ریاست مرکز پژوهش‌ها و حتی عضویت در هیات رئیسه و ریاست دیوان محاسبات نیز آن‌ها را ارضا نمی‌کند. آن‌ها خود را برای مسئولیت‌های مهمتری آماده می‌کنند؛ این همان مسیری است که زمانی محمود احمدی نژاد طی کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
3
8
این آدمها آبروی اصولگراها را می برند هیچ تخصصی ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
1
5
هنوز کثافت کاریهای این بذرپاش آشغال را توی سایپا اثراتش باقیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
هنوز کارهای این بذرپاش را توی سایپا اثراتش باقیه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
0
2
بذرپاش یک آدم بیسواد ومتکبر است که وارد هر سازمانی شود آن دستگاه را بیچاره می کند، احمدی مقدم اگر خوب بود در ناجا می ماند ، در یک کلام آدمهای بیسواد وپر مدعا میخواهند شهر را اداره کنند، این کشور بر مبنای رابطه اداره میشود نه شایستگی
بهمن آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
0
این بذرپاش چی بلده؟چه جایی روآبادکرده؟کجابه درد مردم خورده؟چه بیلی به باغ خشکیده ی اقتصادوفرهنگ جامعه زده؟اون یکی هم همینطور.همه همینطور.پست هاچرخشی بین یک عده ی بی لیاقت.افرادسالم وتوانمندبایکوت وگمنام.مفتخورهای بی لیاقت به صف براغارت پستها.بس نیست؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان