تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

سرنوشت قهرمانی در دستان یحیی و شاگردانش

پرسپولیس و سپاهان با پیروزی در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال، همچنان در کورس قهرمانی این رقابت‌ها در 2 هفته پایانی باقی ماندند.

یحیی گل محمدی

رویداد۲۴ پرسپولیس با پیروزی پرگل مقابل ماشین‌سازی، با 61 امتیاز همچنان در صدر جدول لیگ برتر ماند و در 2 دیدار باقی‌مانده خود در تهران امیدوار است قهرمانی خود را مسجل کند. سپاهان هم پیروزی دشواری مقابل پدیده به دست آورد و اختلاف 2 امتیازی خود با پرسپولیس را حفظ کرد.

پدیده همچنان در جایگاه هشتم جدول است. استقلال نیز با غلبه بر نفت مسجدسلیمان در رده سوم ایستاده و نفتی‌ها در رتبه سیزدهم جدول روزگار می‌گذرانند اما آن‌ها همچنان خطر سقوط را تجربه می‌کنند. تراکتور از سد آلومینیوم گذشت تا با 42 امتیاز به رده چهارم جدول صعود کند. شاگردان منصوریان که همچنان برای کسب سهمیه آسیایی می‌جنگند، در جایگاه نهم هستند. فولاد با توقف مقابل پیکان به رتبه ششم سقوط کرد و پیکان در رده هفتم قرار گرفت. مس رفسنجان هم با تساوی در آبادان بقای خود را در لیگ برتر قطعی کرد و صنعت‌نفت نیز همچنان در جایگاه دهم جدول قرار دارد.

نساجی در جدالی 6 امتیازی از سد ذوب‌آهن گذشت تا در لیگ برتر ماندنی شود. سایپا هم شکستی دیرهنگام مقابل گل‌گهر تجربه کرد و حالا این تیم با اختلافی 3 امتیازی نسبت به سایپا، به همراه نفت مسجدسلیمان در کورس سقوط هستند. شاگردان قلعه‌نویی نیز به جایگاه پنجم جدول صعود کردند و یک امتیاز با تراکتور رده چهارمی فاصله دارند. با توجه به نتایج به دست آمده، رقابت برای قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان خواهد بود.

پرسپولیس در صورت پیروزی در هر 2 بازی پیش‌رو، قهرمانی‌اش صرف‌نظر از نتایج سپاهان قطعی خواهد شد. پرسپولیس در 2 هفته پایانی باید به مصاف تراکتور و پیکان برود. در سوی مقابل سپاهان برای رسیدن به قهرمانی چاره‌ای جز پیروزی در تمام بازی‌های پیش‌رو و انتظار برای شکست یا تساوی(با احتساب تفاضل گل) احتمالی پرسپولیس ندارد.


بیشتر بخوانید: هشت نکته از یحیی و پرسپولیس که نمی‌دانستید!


جنگ سهمیه
علاوه بر جنگ قهرمانی در لیگ بیستم رقابت برای کسب سهمیه نیز همچنان ادامه دارد. با توجه به جایگاه تثبیت‌شده استقلال در رده سوم در صورتی که این تیم در جام‌حذفی قهرمان شود سهمیه سوم لیگ قهرمانان در لیگ برتر به تیم چهارم خواهد رسید و همین مسئله رقابت برای رسیدن به این جایگاه را همچنان داغ نگه داشته است. تراکتور، گل‌گهر و فولاد، 3 تیمی هستند که در 2 هفته پایانی باید برای رسیدن به این جایگاه با هم رقابت کنند.

تلاش برای بقا
پس از قطعی شدن سقوط ماشین‌سازی، حالا 3 تیم دیگر همچنان خطر سقوط را در 2 هفته پایانی احساس می‌کنند. سایپا که با 23 امتیاز در رتبه پانزدهم قرار گرفته اصلی‌ترین گزینه برای همسفر شدن با ماشین‌سازی است و ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان نیز همچنان خود را در منطقه خطر می‌بینند. در 2 هفته پایانی رقابت برای بقا در لیگ برتر همچنان ادامه خواهد داشت و حساسیت‌ها در قعر جدول هم بسیار بالا خواهد بود. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان