تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

حریرچی: تا هفته آینده با یک موج جدید رو به رو خواهیم شد / احتمال افزایش شمار جان باختگان به بالای ۳۰۰ نفر در روز

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور پرداخت.

موج جدید کرونا

  رویداد۲۴ ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره روند افزایشی کرونا در کشور گفت: طبق بررسی‌ها و آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته گذشته قریب به ۴۵ هزار بیمار کرونا مثبت یا کرونا مشروح یعنی به اندازه یک شهر کوچک یا متوسط و حدود ۱۸۰ هزار مورد بستری سرپایی مثبت کشف شده است، به همین دلیل این موضوع نشانگر این است که در هفته گذشته رعایت‌های دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافته است.

او افزود: ۲۶ و نیم درصد موارد سرپایی، ۳۲ درصد موارد بستری و ۳۸ درصد فوت بیماران کرونایی نسبت به هفته گذشته افزایش پیدا کرده است و همین موضوع ما را نسبت به گذشته نگران‌تر کرده است.

حریرچی در ادامه از تکمیل ظرفیت اغلب بیمارستان‌های سراسر کشور خبرداد و بیان داشت: بسیاری از بیمارستان‌های سراسر کشور به ظرفیت کامل رسیده است، مازندران، گلستان، کرمان، هرمزگان، تهران و البرز از جمله استان‌های با کمبود تخت هستند، اما این در حالی است که بیش از کمبود تخت، با کمبود توان پرسنل بهداشت درمان و خستگی مفرط آن‌ها رو به رو هستیم.

ایجاد موج جدید با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

معاون کل وزارت بهداشت اظهار داشت: اگر این روند یعنی عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه پیدا کند، متاسفانه حداقل تا هفته آینده با یک موج جدید و روند افزایشی در کشور رو به رو خواهیم بود.

او در پاسخ به اینکه در هفته‌های آینده روند افزایشی جان باختگان به چه صورت خواهد شد، توضیح داد: تا اطلاع ثانوی حداقل در کانال ۲۰۰ نفری جان باختگان ویروس کرونا خواهیم ماند و احتمال اینکه این عدد به بالای ۳۰۰ نفر در روز صعود بکند، نیز وجود دارد.

حریرچی درباره مصوبه شیوه نامه‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم در ایام محرم گفت: مصوبه‌های اولیه توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده است به طوریکه فعلا شرایط مصوبه همانند سال گذشته خواهد بود.

او در پایان تصریح کرد: مهمترین مانع برای تامین دارو، تجهیزات و تست‌های مخصوص ویروس کرونا محدودیت‌های مالی است، اما هموطنان نگران نباشند وزارت بهداشت و مدافعین سلامت بیمارستان‌ها را تامین می‌کنند.
برچسب ها: حریرچی ، کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان