تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
ابوالقاسم رئوفیان مطرح کرد:

هشدار درباره دخالت مدیران سابق شهری در انتخاب شهردار جدید تهران/ شهردار پایتخت نباید وام‌دار سابقون این عرصه باشد

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین درباره دخالت مدیران سابق مدیریت شهری در زمینه انتخاب شهردار هشدار داد و گفت: شهردار تهران نباید وام‌دار چهره‌های سابق این عرصه شود چرا که تعهد در قبال مردم پایتخت و پاکدستی فدای این وام‌داری می‌شود.

هشدار درباره دخالت مدیران سابق شهری در انتخاب شهردار جدید تهران/ شهردار پایتخت نباید وام‌دار سابقون این عرصه باشد

رویداد۲۴ سیدابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، در گفتگو با اعتمادآنلاین درباره برخی فشار‌های سیاسی به شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید پایتخت گفت: دخالت در انتخاب شهردار از جانب مدیران شناخته شده که در کسوت مدیریت امور شهری فعال بوده و امروز در مناصب قدرت هستند، به صلاح نیست.

وی ادامه داد: این موضوع، این شائبه را ایجاد می‌کند که می‌خواهند شهردار جدید را وام‌دار خود کنند و این وام‌دار شدن یعنی به جای دیدن و در نظر گرفتن مصالح تهران بزرگ و اقتضائات مدیریت شهری - که نیاز به دو شاخص مهم یعنی تخصص در اداره امور شهری و تعهد و پاکدستی دارد - مباحث جریانی، سیاسی و جناحی در اولویت قرار گرفته است.

رئوفیان با بیان این که این شائبه برای آینده تهران امر پسندیده‌ای نیست، افزود: چهره‌های بی‌حاشیه‌ای وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای مدیریت شهر تهران استفاده کرد و دلیلی ندارد که برای اداره امور شهری به سراغ معدود گزینه‌های حاشیه‌دار رفت.

وی با تاکید بر این که شهرداری تهران ملک جناحی نیست، گفت: هر جریانی در انتخابات پیروز می‌شود، چهره‌های غیرمرتبط تخصصی و مرتبط سیاسی را طرح و به دنبال شهردار کردن آن‌ها می‌رود.


بیشتر بخوانید: قالیباف در جایگاهی نیست که از یک گزینه شهرداری تهران حمایت کند


رئوفیان با تاکید بر این که انتخاب شهردار تهران باید به دور از لابی سیاسی باشد، تصریح کرد: شورای شهر تهران چه به لحاظ عقلی و چه از دیدگاه شرعی، مکلف و موظف است که تخصص و پاکدستی را مبنای انتخاب قرار دهد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین درباره انتخاب چهره‌های پرحاشیه و درگیر در پرونده‌های سابق شهرداری نیز گفت: انتخاب جدید شورای شهر در بوته نقد و بررسی بسیار جدی از جانب مردم و متخصصین قرار می‌گیرد.

چکیده گفتگو با ابوالقاسم رئوفیان

-دخالت در انتخاب شهردار از جانب مدیران شناخته شده که در کسوت مدیریت امور شهری فعال بوده و امروز در مناصب قدرت هستند، به صلاح نیست

-می‌خواهند شهردار جدید را وام‌دار خود کنند و این وام‌دار شدن یعنی به جای دیدن و در نظر گرفتن مصالح تهران بزرگ و اقتضائات مدیریت شهری مباحث جریانی، سیاسی و جناحی در اولویت قرار گرفته است

-چهره‌های بی‌حاشیه‌ای وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای مدیریت شهر تهران استفاده کرد و دلیلی ندارد که برای اداره امور شهری به سراغ معدود گزینه‌های حاشیه‌دار رفت

-شهرداری تهران ملک جناحی نیست و شهردار تهران باید به دور از لابی سیاسی باشد

-انتخاب جدید شورای شهر در بوته نقد و بررسی بسیار جدی از جانب مردم و متخصصین قرار می‌گیرد

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان