تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران خواستار شد:

«دورکاری» در تحریریه رسانه‌ها به طور کامل اجرا شود

همزمان با شیوع مجدد و گسترده بیماری کرونا در سراسر کشور، انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران، در اطلاعیه‌ای، خواستارِ رعایت حداکثری «دورکاری» در تحریریه‌ها شد.

«دورکاری» در تحریریه رسانه‌ها به طور کامل اجرا شود

رویداد۲۴ به گزارش گروه فرهنگی ایرنا در متن این اطلاعیه آمده است: پس از شیوع بیماری مرگبار «کووید – ۱۹» در جهان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی متعددی برای مبارزه با ویروس کرونا از سوی نهاد‌های معتبر بین‌المللی و داخلی در دستور کار کشور‌ها قرار گرفت که «دورکاری»، یکی از مهمترین آن‌هاست و به تائید متخصصان، نقش مؤثری در پیشگیری از گسترش این بیماری خطرناک داشته است.

«دورکاری» در ایران نیز از سوی نهاد‌ها و بنگاه‌های دولتی و خصوصی با هدف صیانت از سلامت و جان کارکنان و خانواده آنان و دیگر افراد جامعه، مورد توجه قرار گرفته است.

این اطلاعیه می‌افزاید: انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران ضمن قدردانی از اکثریت قریب به اتفاق مسئولان و مدیران رسانه‌هایی که با بهره‌گیری از «دورکاری»، به مسئولیت اجتماعی خویش پایبند بوده‌اند و الزامات اجرایی آن را مراعات کرده‌اند و سپاس از اعضای تحریریه‌ها که وظایف حرفه‌ای خود در این دوران دشوار را به بهترین نحو انجام داده‌اند، از معدود رسانه‌هایی که تاکنون «دورکاری» را به‌طور کامل اجرا نکرده‌اند، انتظار دارد تا در زمینه به کارگیری این روش به‌عنوان دستورالعملی برای حفظ سلامت و جان کارکنان خود «جدیت حداکثری» داشته باشند و به سهم خود در مبارزه با این بیماری مرگبار، نقشی مؤثر ایفا کنند.


بیشتر بخوانید: هشدار دانشگاه علوم پزشکی؛ در صورت تعطیل نشدن شهرها، وقوع فاجعه‌ حتمی است


حدودا یکسال و شش ماه بعد از اعلام رسمی همه گیری کرونا در ایران (اول اسفند ۹۸) بنا به آمار‌های رسمی تاکنون حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۹۰ هزار نفر جان باخته اند.

چهار مرحله اوج بیماری طی ۱۶ ماه گذشته در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹، تابستان ۹۹، پاییز ۹۹، فروردین و اردیبهشت و تیر ۱۴۰۰ پشت سر گذاشته شده که هر کدام با دوره‌هایی از قرنطینه، کاهش فعالیت کارمندان ادارات، تعطیلی، سالن‌های سینما، تئاتر و موزه‌ها و گالری‌ها همراه بوده است.

حدود دو ماه از اعلام شیب نزولی کرونا بعد از موج چهارم در بهار ۱۴۰۰ از اواخر خرداد باز هم شیب صعودی و افزایش قرمزی رنگ شهر‌ها این بار از جنوب و جنوب غربی کشور آغاز شد و هنوز ادامه دارد. بر اساس جدیدترین رنگ بندی مناطق کرونایی کشور، ۲۸۵ شهر قرمز، ۱۱۰ شهرستان نارنجی، ۵۳ شهرستان زرد شده و هیچ شهری دارای وضعیت آبی نیست.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان