تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

زالی: تهران همچنان روزهای سخت کرونایی را می‌گذراند

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: استان تهران همچنان روزهای سخت و پرالتهاب کرونایی را می‌گذراند.

آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران
رویداد۲۴ علیرضا زالی روز سه شنبه در حاشیه راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در درمانگاه هوانیروز واقع در اتوبان شهید بابایی اظهار داشت: امروز هفتمین هفته متوالی افزایش شاخص های ابتلای به کرونا را در تهران طی می کنیم که این موضوع نشان دهنده شدت و سهمگین بودن موج پنجم کرونا است.

وی ادامه داد: تهران در موج چهارم که با سویه آلفا ویروس کرونا روبرو بود در هفته پنجم آمار مبتلایان کاهش یافت اما در این موج با گذشت هفت هفته هنوز هیچ کدام از شاخص ها کاهش نیافته است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران توضیح داد: اگر این روند ادامه یابد هفته آتی هم شاهد این وضعیت در تهران خواهیم بود، به عبارتی سیر فزاینده آمار بیماری کرونا را خواهیم داشت.  

زالی به تعداد بستری ها در تهران اشاره کرد و گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در استان تهران روز گذشته به ۹ هزار ۴۰۰ نفر رسید که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته حدود هزار و ۶۰۰ بیمار از بیمارستان های تهران ترخیص شدند، اما حدود ۲ هزار ورودی داشتیم که هنوز در این زمینه به تراز مثبت نرسیده ایم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: روزانه بیش از ۲۰ هزار مراجعه کننده سرپایی در استان تهران وجود دارد.


بیشتر بخوانید: بررسی تعطیلی سراسری کشور!/ تعطیلی دو هفته‌ای کشور چقدر جدی است؟


روزانه ۴ هزار و ۲۰۰ بیمار هم از خدمات مراکز بستری موقت استفاده می کنند

زالی اضافه کرد: علاوه بر ۹ هزار و ۴۰۰ بستری در بیمارستان های استان تهران ، روزانه ۴ هزار و ۲۰۰ بیمار هم از مراکز بستری موقت استفاده می کنند.
وی تعداد مراکز بستری موقت در تهران را ۱۰۲ مرکز اعلام کرد و گفت: بیماران از خدمات درمانی این مجموعه برای بهبودی خود استفاده می کنند و در صورت لزوم به صورت موقت بستری می شوند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران تصریح کرد: اگر این تعداد به بار بیمارستانی اضافه می شد، حجم مراجعات بیماران به بیمارستان های استان تهران بسیار سنگین بود.

زالی به کمبود منابع مالی دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و یادآور شد: این دانشگاه ها روزهای سخت اقتصادی را طی می کنندو امیدواریم دولت توجه ویژه ای به این موضوع کند.

وی از مدافعان سلامت که در این روزهای سخت و طاقت فرسا مشغول ارایه خدمات به بیماران به خصوص کرونایی ها هستند ، تشکر ویژه کرد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۰۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا شامل خودرویی و غیرخودرویی در تهران  فعال هستند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان