تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیسی در دیدار وزیر خارجه عمان: حضور بیگانگان در منطقه هیچ ثمره‌ای ندارد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در دیدار "بدر بن حمد البوسعیدی" وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه سلطان عمان گفت: مناسبات تهران و مسقط فراتر از مناسبات دو همسایه و برآمده از پیوند‌ها و اشتراکات تاریخی دو ملت است. وی تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه هیچ ثمره‌ای جز تهدید امنیت ندارد.

ابراهیم رئیسی

رویداد۲۴ رئیس جمهور با بیان اینکه مناسبات صمیمانه ایران و عمان صرفا در سطح روابط دوجانبه باقی نمانده و در همفکری، همکاری و همگرایی دو کشور در عرصه‌های بین المللی و منطقه‌ای نیز نمود داشته است، افزود: هدف جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با عمان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

رئیسی احساس صمیمیت بین مردم ایران و عمان نسبت به یکدیگر را پشتوانه‌ای برای توسعه و تحکیم روابط دو طرف و سرمایه‌ای در پیشبرد روابط دوجانبه دانست.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه کشور‌های منطقه توانایی و قدرت کافی را برای تامین امنیت منطقه دارند، تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه هیچ ثمره‌ای جز تهدید امنیت ندارد.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه حامل صمیمانه‌ترین تبریک‌ها و تهنیت‌های سلطان عمان برای رئیس جمهور جدید ایران هستم، خاطرنشان کرد: روابط بین ایران و عمان به الگویی در روابط میان کشور‌های منطقه تبدیل شده است و به این روابط تاریخی و ریشه دار افتخار می‌کنیم.

وزیر امور خارجه عمان با استقبال از مواضع رئیسی درباره تقویت روابط با کشور‌های همسایه از جمله در سخنرانی مراسم تنفیذ، گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم در مسقط از حضرتعالی استقبال کنیم و استمرار سفر‌های مقامات عالی رتبه به تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی بیانجامد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ابراهیم رئیسی ، دولت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مبتکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
0
زمانی باید امید ارتقاءروابط با کشور عمان را داشت که موافقتنامه فرهنگی سابق با ایران را که دولت عمان برای خود شیرینی با اسراییل و آمریکا ملغا اعلام کرد دوباره زنده و اجرا کند و دست از جاسوسی به نفع اسراییل و آمریکا بردارد . سفر آقای رییسی به عمان نه در حال حاضر بلکه تا تحقق پذیرش اصول سیاست خارجی ایران و عادی شدن گردشگری بین دوکشور و نشان دادن صمیمیت در پیوند فرهنگ مشترک میان دوکشور هیچ جایگاهی ندارد.
نظرات شما
پیشخوان