تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

یارانه جدید ۲۰۰ هزار تومانی کی واریز می‌شود؟

بیش از یک هفته از آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد و ابراهیم رئیسی در حال معرفی کابینه خود است. یارانه جدید یک میلیون تومانی کی واریز می‌شود؟

یارانه ۲۰۰ هزار تومانی کی واریز می‌شود؟

رویداد۲۴ اعطای کارت اعتباری رفاهی و پرداخت یارانه جدید طی سال‌های اخیر توسط یک وزارتخانه و یک سازمان  انجام شده است.

معمولا وزارت تعاون، کار و رفاه احتماعی با همکاری چند وزارتخانه دیگر مسئولیت شناسایی مشمولان را برعهده دارد. سازمان برنامه و بودجه نیز موضوع تخصیص بودجه را انجام می‌دهد و سازمان هدفمندسازی یارانه وظیفه پرداخت آن را برعهده دارد.

دولت رئیسی چهارشنبه‌ای که گذشت اولین یارانه‌ای که برعهده داشت را واریز کرد و ۷۸ میلیون نفر یارانه مرداد خود را گرفتند.

حالا دولت جدید در حال معرفی کابینه است، حجت‌الله عبدالملکی به عنوان وزیر کار معرفی شده، او طرفدار افزایش یارانه‌هاست.

یکی از اظهارنظرات او به سال ۹۶ برمی‌گردد که درباره افزایش یارانه‌ها گفته است: « قابلیت سه برابر شدن یارانه ها برای سه دهک اول وجود دارد.»

مسعود میرکاظمی نیز به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه معرفی شده‌اند. از اظهارات او نیز اینطور برمی‌آید که طرفدار پرداخت یارانه‌ است. چرا که در سال ۹۲ هدفمندی یارانه‌ها را کار بزرگی خوانده است.

ابراهیم رئیسی در وعده‌های انتخاباتی خود گفت که کارت رفاهی معیشت خانوار پرداخت می‌‌کند. براساس زمان‌بندی اجرای وعده‌های دولت سیزدهم، قرار است یارانه جدید از آذر امسال پرداخت شود.

باید دید که در صورت وزیر شدن عبدالملکی و ریاست میرکاظمی بر سازمان برنامه و بودجه، این وعده رئیسی عملی می‌شود.


بیشتر بخوانید: وعده دولت درباره دو واریزی مهم!


یارانه جدید در دولت رئیسی

براساس گفته‌های رئیسی، یارانه جدید به پنج دهک اول پرداخت می‌شود که به نظر می‌رسد حدود ۶۰ میلیون نفر را شامل شود. این ۶۰ میلیون نفر همان افرادی هستند که هر دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین را هر ماه دریافت می‌کنند.

در خصوص مبلغ این یارانه نیز یک تقسیم‌بندی در نظر گرفته شده، به نحوی که خانوارهای حاضر در دهک‌های اول تا سوم ماهانه ۲۰۰  هزار تومان به ازای هر نفر و خانوارهای دهک‌های چهارم و پنجم مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر پرداخت می‌شود.

یعنی در گروه اول (شامل دهک اول تا سوم) یک خانوار پنج نفره مبلغ یک میلیون تومان و در گروه دوم (دهک چهارم و پنجم) مبلغ ۷۵۰ هزار تومان ماهانه دریافت می‌کنند.

این واریزی باید به دولت برگردد و مثل یارانه‌های نقدی و معیشتی نیست، اما دولت سیزدهم وعده داده که در بازپرداخت به افراد کمک می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان