تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۰

جدایی ۹ ستاره مطرح پرسپولیس فقط در یک‌سال

پرسپولیس در یک سال اخیر و پس از راهیابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا ستاره‌های پرتعدادی را از دست داده است.

بازیکنان پرسپولیس

رویداد۲۴ تیم فوتبال پرسپولیس یک ستاره دیگر خود را هم از دست داد تا جمع ستاره‌های جدا شده این تیم افزایش یابد. حالا کنعانی و نوراللهی راهی الاهلی و شباب الاهلی شده‌اند و احتمال دارد به زودی مغانلو هم به جمع آنها اضافه شود.

نکته مهم اینکه از بین ۹ ستاره جدا شده پرسپولیس در یک سال گذشته، تنها علیرضا بیرانوند پول رضایت نامه پرداخت کرد و دیگران با پایان قرارداد یا فسخ یک طرفه راهی تیم دیگری شدند.

علاوه بر این ۹ بازیکن، حداقل ۱۰ مهره دیگر هم در یک سال اخیر اردوی پرسپولیس را ترک کردند اما جدایی این نفرات بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

۹. احمد نوراللهی

هافبک دفاعی شماره هشت تیم پرسپولیس که در لیگ چهاردهم با تصمیم علی دایی و به عنوان بازیکنی ناشناخته به پرسپولیس پیوست، در حالی به شباب الاهلی منتقل شد که مذاکراتی طولانی با مدیران پرسپولیس داشت اما در نهایت پیشنهاد سرخپوشان او را مجاب به ماندن نکرد. نوراللهی در فصل آخر ۱۱ گل برای پرسپولیس زد و بهترین گلزن این تیم بود.

۸. محمدحسین کنعانی‌زادگان

کنعانی برخلاف نوراللهی تصمیمی برای ماندن نداشت و به همین خاطر مذاکراتی را هم انجام نداد و در جشن قهرمانی خداحافظی اش را اعلام کرد. کنعانی دو فصل در ترکیب پرسپولیس بازی کرد و نمایش‌های درخشانی داشت اما در نهایت او نیز به الاهلی قطر پیوست.

۷. محمد انصاری

انصاری پس از اینکه برای دومین بار رباط صلیبی خود را از دست داد، چند ماهی از تمرینات دور بود و پس از بازگشت هم چندان مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار نگرفت. سرانجام در زمستان ۱۳۹۹ زمانی که او دریافت جایی در برنامه کادرفنی قرمزها ندارد، تصمیم به جدایی گرفت و با قراردادی مطلوب از نظر مالی راهی مس رفسنجان شد. انصاری در لیگ پانزدهم به عنوان بازیکن تستی و با تصمیم برانکو جذب شده بود.

۶. بشار رسن

ستاره عراقی تیم پرسپولیس در حالی از جمع بازیکنان این تیم جدا شد که پرسپولیس فینال را واگذار کرده بود و در لیگ هم اوضاع خوبی نداشت اما بشار به قراردادش با پرسپولیس خاتمه داد و راهی القطر شد. نکته جالب اینکه بشار بعد از رادو باسابقه ترین خارجی سرخپوشان بود و حالا شاید خلا او در ترکیب تیم دیده شود.

۵. شجاع خلیل زاده

این شاید جنجالی‌ترین جدایی در اردوی پرسپولیس نبود. شجاع در حالی از پرسپولیس جدا شد که هواداران پرسپولیس به هیچ عنوان تصور جدایی او را نداشتند اما پس از بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شجاع تهران را به مقصد ریان قطر ترک کرد تا به تیم بزرگ این شهر ملحق شود. باوجود داشتن قرارداد با پرسپولیس، او بدون پرداخت رضایت نامه باشگاه را ترک کرد تا یک شکست حقوقی دیگر برای قرمزها ثبت شود.


بیشتر بخوانید: لیست ۴۰ نفره یحیی گل‌محمدی/ هراس عجیب سرمربی پرسپولیس


۴. علی علیپور

علیپور پیش از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس رفت. او که قراردادی با پرسپولیس نداشت، جدایی مشابهی با احمد نوراللهی داشت و پس از اینکه مدیران باشگاه حاضر نشدند رقم مطلوبی را برایش هزینه کنند، به ماریتیمو پیوست و به شش سال حضور در پرسپولیس خاتمه داد. او در حالی از پرسپولیس جدا شد که بهترین گلزن این تیم در لیگ نوزدهم بود.

۳. محمد نادری

نادری در آستانه تمدید با پرسپولیس بود اما پس از مذاکرات با باشگاه و در شرایطی که همه منتظر اعلام رسمی خبر بودند، نادری از باشگاه خارج شد و اعلام کرد که توافق حاصل نشده است. سپس نوبت به حضور او در باشگاه استقلال رسید تا این بازیکن راهی تیم رقیب بشود.

۲. علیرضا بیرانوند

همانطور که گفته شد، بیرانوند تنها بازیکن این فهرست است که جدایی اش، برای پرسپولیس درآمدزایی به دنبال داشت. بیرانوند در نیم فصل قرارداد خود با آنتورپ را امضا کرد و در ازای دریافت یک و نیم میلیارد اضافه، در جمع سرخپوشان ماندنی شد. او بعد از کرونا تنها در یک بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و سپس ایران را به مقصد بلژیک ترک کرد.

۱. مهدی ترابی

در شرایطی که هواداران پرسپولیس منتظر ادامه حضور ترابی در این تیم بودند، او قراردادش را فسخ کرد تا راهی لیگ ستارگان شود. ترابی که گلزن ترین هافبک لیگ نوزدهم بود، تنها یک نیم فصل از پرسپولیس دور شد و سپس به جمع قرمزها ملحق شد و حالا آخرین فصل قراردادش را پیش رو خواهد داشت.

نظرات شما
پیشخوان