تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰

فیلتر ممبران در تصفیه آب

فیلتر ممبران یکی از اجزای اصلی انواع آب شیرین کن یا همان تصفیه آب است که نقش مهمی در حذف آلاینده‌های فیزیکی و شیمیایی در چرخه شیرین کردن آب دارد.

فیلتر ممبران در تصفیه آب

رویداد۲۴ فیلتر ممبران یکی از اجزای اصلی انواع آب شیرین کن یا همان تصفیه آب است که نقش مهمی در حذف آلاینده‌های فیزیکی و شیمیایی در چرخه شیرین کردن آب دارد. دستگاه‌هایی که دارای این نوع فیلتر باشند، می‌توانند تصفیه آب را به طور کامل انجام دهند و دیگر نیازی به افزودنی‌ها ندارند. این فیلتر دارای قیمت مناسبی است و به همین دلیل در دسترس و به راحتی قابل تامین است.

کاربرد فیلتر ممبران در تصفیه آب

در رابطه با کاربرد فیلتر ممبران باید گفت اعمال کننده ی روند تصفیه با در قالب ظاهری متفاوت و جدید می باشد. نمونه ای ازمدل های دستگاه تصفیه که به دلیل برخورداری از یکسری مزایای ویژه همواره مورد استفاده قرار می گیرد ، مدل زیر سینکی است ونحوه عملکرد این مدل تصفیه آب به این صورت میباشد که آب وارد شده به دستگاه را از فیلتر ها عبور داده و آلودگی های موجود در فیلتر و آب را تصفیه می کند و در آخر آب خالص به عنوان محصول نهایی این سیستم  درون منبع ذخیره می گردد که بوسیله ی باز کردن شیر میتوان از این آب خالص استفاده نمود . ما در وبسایت دماپویا تمامی مدل های دستگاه تصفیه آب، پمپ آب و سایر تجهیزات آبرسانی موجود در برندهای مطرح بازار را همراه با گارانتی اصلی به منظور خریدی مطمئن و مقرون به صرفه با امکان ارسال به سراسر کشور را ارائه می دهیم.

در ادامه ی توضیح درباره ی کاربرد فیلتر ممبران نگاهی به بخش ساختاری این محصول می اندازیم  . عموما دستگاه های تصفیه خانگی در ابعاد و حجم پایینی طراحی می شوند چرا که باید به گونه ای باشند که در فضای محدود که نمیتوان ازصفحه غشا استفاده نمود، فیلتر ممبران بتواند در دستگاه تصفیه آب به صورت رُل لوله شده قرار بگیرد که نتیجه ی این امر اشغال کمترین فضا می باشد . از مزایا وکاربرد فیلتر ممبران این است که در هنگام ورود آب آلوده و خروج آب خالص از دو عدد هوزینگ مخصوص استفاده می شود، و آب آلوده ی حاوی مواد معلق با عبور از فیلتر ها تصفیه شده و آلودگی های موجود در آب، درون غشاء به دام می افتند، و پس از حذف املاح از مسیر خروجی به سمت فیلتر پنج هدایت و در خروجی دیگری این املاح به سمت فاضلاب انتقال داده می شود .

نحوه نصب ممبران اسمز معکوس

نصب ممبران های RO صنعتی باید توسط فردی کارآزموده و مجهز به تجهیزات مورد نیاز نصب انجام شود. از جمله وسائل پیش نیازی که یک نصاب برای نصب ممبران RO صنعتی به آن نیاز دارد، می توان به این موارد اشاره کرد: کفش و عینک ایمنی، دستکش لاستیکی، روان کننده های سیلیکون، گلیسیرین، ابزار مختلفی مانند آچار آلن، لوازم مناسب برای شستشوی پرشروسل شامل آب با فشار مناسب، اسفنج با میله بلند برای شستشوی کل سطح داخلی پرشروسل و مواردی از این دست.

قبل از نصب ممبران، گپ های دو طرف وسل را از آن جدا کنید. با استفاده از آب پر فشار همه آلودگی ها و گرد و غبار داخل وسل را شستشو داده و سپس روغن کاری کنید. بعد از فراهم آوردن نیازهای اولیه برای نصب، مراحل زیر را برای نصب ممبران های RO انجام دهید:

1- نصب Thrust ring در بخش انتهای خروجی پساب: قبل از هر کاری، رینگ نگهدارنده بخش انتهای وسل در خروجی پساب را نصب کنید. به این رینگ Thrust ring و یا retaining ring نیز گفته می شود. روش نصب آن نیز ممکن است در شرکت های مختلف سازنده وسل با هم کمی متفاوت باشد.

هشدار مهم: عدم نصب یا نصب غیر صحیح این رینگ، باعث وارد آمدن آسیب به ممبران می شود.

2- نام گذاری و ثبت طرح جایگذاری ممبران ها داخل وسل: همه وسل ها را نام گذاری کنید. ترتیب جایگذاری ممبران ها را با سریال درج شده روی هر ممبران با دقت در وسل مربوطه ثبت و نگهداری کنید.

نکته: سابقه کارکرد ممبران و محل قرار گرفتن آن داخل وسل، برای برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری از آب شیرین کن صنعتی بسیار مهم است.

3- جایگذاری ممبران ها داخل وسل: اگر وسل چند المانه می باشد و داخل آن چند ممبران قرار می گیرد، ممبران اول را از محل ورودی آب به وسل در جهت مشخص شده مربوط به حرکت جریان ممبران، وارد وسل کنید. ممبران را تا نیمه وارد وسل کرده، سپس رابط بین دو ممبران (inter connector) را نصب کنید. اورینگ مربوط به رابط را با استفاده از روان کننده سیلیکونی مورد تایید شرکت سازنده روغن کاری کنید و آن را در لوله مرکزی ممبران اول وارد و محکم کنید.

انتهای دگیر رابط را نیز برای ورود ممبران دوم، روغن کاری نمائید. برای این کار در صورتی که روان کننده سیلیکونی در دسترس نبود، می توانید از گلیسیرین استفاده کنید. سپس ممبران دوم را به صورت افقی و هم مرکز با ممبران اول به رابط میان دو ممبران متصل کنید؛ ممبران اول و دوم را به صورت افقی و هم مرکز به آرامی و به صورت یکپارچه به وسل داخل کنید، تا جایی که نیمی از ممبران دوم به وسل داخل شود. این عملیات باید برای تمامی ممبران هایی که قرار است داخل وسل قرار گیرند، به همیت ترتیب انجام شود.

نکته: در ممبران های نسل جدید نیازی به رابط یا همان inter connector نمی باشد، این ممبران ها با تکنولوژی به نام iLEC به هم دیگر متصل می شوند. ممبران های تولید شرکت فیلمتک نیز به این تکنولوژی مجهز می باشند. برای اتصال ممبران هایی با این تکنولوژی به دستورالعمل شرکت سازنده آنها مراجعه کنید.

4- نصب end cap در دو انتهای وسل: بعد از ورود نیمی از ممبران آخر به وسل، باید گپ های انتهایی هر وسل نیز در جای خود نصب شود. ابتدا لازم است مجموعه مربوط به آب بندی در بخش خروج پساب به وسل نصب گردد. تمامی اجزا و قطعات مربوط به آب بندی انتهایی وسل را با دقت نصب کنید. هم چنین قیف انتهایی نگهدارنده، اورینگ و رابط انتهایی را به همراه اندکپ به دقت نصب نمائید.

برای اتصال ممبران مجاور بخش خروجی پساب، مجموعه ممبران ها را تا انتها به وسل وارد کنید، تا رابط مربوط به end cap انتهایی به ممبران آخر متصل شود. برای اطمینان از نصب صحیح رابط انتهایی، ممبران آخر را به کمک قیف نگهدارنده بچرخانید. بعد از نصب کامل اندکپ نهایی، عملیات مشابه را برای کپ ورودی در وسل نیز انجام دهید.

ابتدا اورینگ و سپس رابط متصل شونده به کپ انتهایی را نصب کنید و سپس در مرحله آخر، end cap محل ورود آب را به وسل نصب و در محل خود محکم کنید.

بیشتر: از محصولات مهم فروشگاه آبین آنتی اسکلانت ها می باشند که شما می توانید برای خرید آنتی اسکالانت به بخش فروش آنتی اسکالانت آبین مراجعه فرمایید.

نکته: معمولا به دلیل سختی نصب end cap ابتدایی در مرحله آخر نصب، از ابزاری برای هل دادن ممبران ها به داخل وسل استفاده کنید. از این ابزار صرفا برای وارد کردن ممبران ها در مرحله انتهایی نصب با استفاده از فشار پیچ و مهره آن می باشد. توجه داشته باشید که این ابزار به دلیل احتمال آسیب به ممبران ها باید با دقت کافی استفاده شوند.

برچسب ها: تصفیه آب
نظرات شما
پیشخوان