تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
سرلشکر باقری:

روس‌ها حتی حاضر نشدند شکل و شمایل موشک اسکندر که ۳۰۰ کیلومتر برد دارد را در اختیار ما بگذارند

سردار باقری با بیان اینکه بودجه بسیار اندکی را در مقایسه با سایر کشور‌ها در اختیار نیرو‌های مسلح قرار دادیم، تاکید کرد:، اما خروجی و نتیجه کار نیرو‌های مسلح ما هم قابل قیاس با سایر کشور‌ها نیست. اتفاقاتی در وزارت افتاده است که ما خودمان هم باور نمی‌کردیم.

پیشرفت تسلیهات نظامی ایرانرویداد۲۴ مراسم تودیع و معارفه وزیر دفاع صبح امروز و با حضور سردار محمد شیرازی رئیس‌دفتر فرمانده کل قوا، سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح وزاری پیشین دفاع و جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح برگزار شد.

در این مراسم سرلشکر باقری طی سخنانی اظهار داشت: توسعه قدرت دفاعی برای نظام اسلامی بنا به دلایل گوناگون یک وظیفه قطعی و اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: این دستور قرآن است و در فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) وجود دارد. در احکام تمامی فرماندهان هم ارتقا توان و آمادگی دفاعی ابلاغ شده است و وزارت دفاع مسئولیت اساسی در این حوزه دارد.

سردار باقری ادامه داد: نظام اسلامی ما در حساس‌ترین منطقه جهان و در شرایط خطیری قرار گرفته است. در ادوار مختلف در منطقه ما شدیدترین درگیری‌ها صورت گرفته است و آمریکا به بهانه یازده سپتامبر به منطقه لشکرکشی کرد و الان در تمام این ۴۳ سال منطقه را ترک نکرده است و هرچه زمان می‌گذرد توطئه‌های متنوع‌تری را برای منطقه بجای می‌گذارد.

وی ادامه داد: آخرین آن هم حادثه افغانستان است. آمریکا با تصرف این منطقه و با شکست خفت‌بار این کشور را ترک کرد و مردم مظلوم افغانستان را با ناآرامی‌ها و بدون افق روشن رها کرد و رفت. با وجود ۲ هزار میلیارد دلار هزینه، آمریکا ارتش ملی افغانستان را تبدیل به ارتشی بی‌خاصیتی کرد که تنها یازده روز توانست در برابر این گروه مهاجم مقاومت کند.

رئیس ستادکل تصریح کرد: در چنین منطقه‌ای و در چنین شرایطی حفظ امنیت و آرامش و امکان‌پذیری توسعه و پیشرفت بدون داشتن یک توان دفاعی خود اتکا امکان‌پذیر نخواهد بود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه بخش اعظم دانش جهانی و عصاره دانش‌ها در بعد دفاعی در خدمت ارتش‌ها قرار گرفته است، گفت: جنگ‌های امروز شباهت‌های اندکی با جنگ‌های گذشته دارند. جنگ قره باغ در سال گذشته با جنگ‌های گذشته تفاوت داشت و شاهد بودیم بسیاری از تجهیزات سنتی که در جنگ‌ها بکار می‌آمد چگونه از کار افتادند؛ لذا مجموعه‌های دفاعی کشور و بویژه وزارت دفاع برای متناسب‌سازی تجهیزات وظیفه اصلی را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: تحقیقات پیشرفته در لبه فناوری جهانی وظیفه وزارت دفاع است. همچنین توسعه کمی و کیفی تجهیزات متناسب با صنایع جهانی و تولید تجهیزات و تسلیحات وظیفه وزارت دفاع است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: در کنار این مسئولیت اداره بازنشستگان نیرو‌های مسلح نیز از وظایف اساسی وزارت دفاع است. سایر پشتیبانی‌ها از نیرو‌های مسلح و نمایندگی نیرو‌های مسلح در دولت نیز از وظایف سنگین وزارت دفاع است.

سردار باقری با بیان اینکه بودجه بسیار اندکی را در مقایسه با سایر کشور‌ها در اختیار نیرو‌های مسلح قرار دادیم، تاکید کرد: اما خروجی و نتیجه کار نیرو‌های مسلح ما هم قابل قیاس با سایر کشور‌ها نیست. اتفاقاتی در وزارت افتاده است که ما خودمان هم باور نمی‌کردیم. مثلا نقطه‌زنی موشکی بالستیک کار آسانی نیست. موشک اسکندر که ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و نقطه‌زن است را روس‌ها حاضر نشدند شکل و شمایل آن را هم در اختیار ما بگذارند، اما ما به فناوری نقطه‌زنی دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه امیر حاتمی عملکرد خوبی در وزارت دفاع داشتند، تصریح کرد: میزان ارتقا برنامه‌های در مقایسه با بودجه در اختیار هم عملکرد ایشان بسیار خوب بوده است و در حوزه بازنشستگان هم ایشان تلاش چشمگیری داشتند. امروز در وزارت دفاع در همه حوزه‌ها شاهد رشد هستیم و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

رئیس ستاد کل اظهار داشت: کسب بیشترین رأی اعتماد به امیر آشتیانی نشانه اعتماد نمایندگان ملت به ایشان است و در این مسئولیت هم خواهند درخشید و مسیر رشد و ارتقا صنعت دفاعی و سایر مأموریت‌ها را بخوبی پیش خواهند برد.

وی ادامه داد: امروز به برکت راهنمایی مقام معظم رهبری هیچ تنش و مشکلی بین فرماندهان نیرو‌های مسلح وجود ندارد. من تاکید می‌کنم که باید بتوانیم از منابع حداکثر کارآمدی را داشته باشیم و بدون موازی‌کاری به پیش برویم.

سردار باقری عنوان کرد: لازم به تاکید می‌دانم وزیر محترم دفاع از دو بازوی توانمند عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات بهره لازم را بگیرد تا بتواند وظیفه سنگین خود را به پیش ببرد. ما هم در ستاد کل و سازمان‌های نیرو‌های مسلح وظیفه خود می‌دانیم که به امیر آشتیانی کمک کنیم.

منبع: انتخاب
برچسب ها: سرلشکر باقری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
از روسیه جدا باید ترسید چون از پشت خنجر می زنند قابل اعتماد نیستند تا موقعی باما هستند که منافع شأن اقتضا کند
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
اینکه روسها حاضر نشدند موشک کوتاه برد اسکندر رو برای شما نمایش بزارن نتیجه دیپلماسی قدرت شماست.
عجیبه من تا حالا نشنیدم که وقتی بودجه یک نهادی رو کاهش بدن ولی بازدهی کارش بالا بره.بوده ارتش قبل از انقلاب (5سال قبل از انقلاب)نزدیک 8میلیارد دلار بود .یعنی چهل درصد از کل بودجه حاصل از فروش نفت کشور.وحتی از بودجه ارتش چین بیشتر بود.ولی بعد از جنگ متاسفانه بودجه نه تنها افزایش نیافت بلکه کمتر هم شد واحتمالا حالا نزدیک 4میلیارد دلار هست طبق اخبار
این کاهش پی در پی بودجه با توجه به اینکه به قول شما همراه شده با افزایش تحرکات در منطقه منطقی نیست. وباعث کاهش وانگیزه راندمان کاری پرسنل سازمان باید بشه.در هر سازمان واداره وشکلی.بودجه نیروهای مسلح بایستی حالا 40تا50میلیارد دلار میبود
Becasue your leader is a Russian whore for free
|
Canada
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
- هیچ کدام از این اپوزیسیون و رسانه های مزدور روسیه ، مارکسیست ها ، مارکسیست های اسلامی ، عنتر ناسیونالهای گلوبال برای روسیه ، سکولار دموکرات های صدامیست و قذافیست ، عاشقان کوبا ، نیکاراگوا ، ونزوئلا ، ... هیچ سخنی ، اعتراضی ، حمله ای به او نمیکنند و انرا سخاوتمندانه پوشش می دهند , به دلیل این وجه مشترکشان با ملاهای روسی , به ارگاسم سیاسی هم میرسند و انرا پنهان هم نمیکنند !
- یکی از اینها نمی گوید مردک چلاق مالیخولیایی چرا مملکت را در پرتگاه وابستگی منحط به روسیه نگاه داشته ای ، و لجن پراکنی و فرافکنی دروغین میکنی علیه امریکا ?
- فقط یک نفر دائما تذکر میدهد که خامنف ایران را گروگان امریکا ستیزی دیوانه وار خودش کرده است :
"دکتر ابوالحسن بنی صدر ! "
به همین دلیل همه این رسانه ها او را سانسور میکنند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
0
روس‌ها اینقدر بی رودروایسه هستند شماها چرا
نظرات شما
پیشخوان