تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

چالش جدی استقلال پیش از مصاف با الهلال

دنیای ورزش تورنتو نوشت: تیم استقلال در آستانه بازی مقابل الهلال چهار بازیکنش را در اختیار ندارد و حضور آن‌ها در اردوی تیم ملی چالش جدیدی را برای آبی پوشان ایجاد کرده است.

چالش جدی استقلال پیش از مصاف با الهلال

رویداد۲۴ برخلاف لیست‌های قبلی که دراگان اسکوچیچ اعلام کرده بود، جدید‌ترین لیست تیم ملی بازیکن استقلالی زیادی دارد.

اگرچه وریا غفوری همچنان در لیست اسکوچیچ جای ندارد، اما جعفر سلمانی، عارف آغاسی، سیاوش یزدانی و زبیر نیک نفس ۴ استقلالی قطعی اردوی نیم ملی هستند. این در شرایطی است که در تاریخ ۸ شهریور تعدادی از بازیکنان خط خوردند. بعد از آن هم در تاریخ ۱۱ شهریور بازی با تیم ملی سوریه برگزار شد و ۱۶ شهریور هم تیم ملی با عراق دیدار می‌کند.

اکنون به این نکته توجه باید کرد که استقلال ۲۲ شهریور در امارات یک بازی سخت و تعیین کننده با الهلال دارد. به عبارت دیگر نفرات ملی پوش استقلال در بهترین حالت ۵ روز قبل از بازی حساس مقابل حریف عربستانی اضافه می‌شوند، آن هم با بدن‌هایی خسته و البته در شرایطی که در تمرینات قبلی غایب بودند و فرصت چندانی برای استراحت و هماهنگی با سایر نفرات ندارند.

به ویژه خرید‌های جدید که با تفکرات و سایر بازیکنان هماهنگ نیستند و اگر در اردوی تیم ملی باقی بمانند بعید است تا قبل از بازی با الهلال فقط با حداکثر ۵ جلسه تمرین به این هماهنگی برسند. در مجموع داشتن ملی پوش در این شرایط به ضرر استقلال است.

استقلال امروز برای برپایی اردوی تدارکاتی پیش از مصاف حساس با الهلال عربستان عازم دوبی می‌شود و غیبت بازیکنان ملی پوش در این اردو یکی از جدیدترین چالش‌های مجیدی خواهد بود. هر چهار بازیکن از گزینه‌های اصلی حضور در ترکیب ثابت هستند.

عارف آغاسی به جای عارف غلامی مصدوم به تیم ملحق شده؛ جعفر سلمانی به غیر از هافبک چپ می‌تواند نیاز به وجود آمده در جناح چپ خط دفاعی را برطرف کند و همینطور زبیر نیک نفس هم جانشین مسعود ریگی در جمع آبی پوشان است. سیاوش یزدانی هم که از مدت‌ها قبل به مهره کلیدی خط دفاعی تبدیل شده و در صورت عدم آمادگی کافی او مقابل الهلال استقلال آسیب پذیر نشان خواهد داد.

با تصور اینکه مشکل خروج از کشور چند بازیکن استقلال، همانطور که گفته شد، برطرف نشود، آن زمان مجیدی حتی برای انتخاب ترکیب اصلی تیمش مقابل الهلال هم مشکل خواهد داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان