تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

وزیر خارجه قطر فردا به تهران سفر می‌کند

وزیر خارجه قطر پنجشنبه در تهران با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو می‌کند. این نخستین سفر وزیر خارجه قطر به تهران پس از تصدی وزارت خارجه توسط امیرعبداللهیان است.

رویداد۲۴ وزیر خارجه قطر پنجشنبه در تهران با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو می‌کند.


شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر فردا (پنجشنبه) در تهران با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو می‌کند.

این نخستین سفر وزیر خارجه قطر به تهران پس از تصدی وزارت خارجه توسط امیرعبداللهیان است.

وزیر خارجه قطر دومین وزیر خارجه‌ای است که بعد از تصدی امیرعبداللهیان به تهران سفر و با وی دیدار و گفتگو می‌کند. پیش از این شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در روز چهارم شهریور ماه و در نخستین روز حضور امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

وزیر امور خارجه قطر پنجم شهریور ماه و پس از تصدی امیرعبداللهیان به وزارت امور خارجه، با وی تلفنی گفتگو کرد.

در تماس تلفنی «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، وی با تبریک انتخاب امیرعبداللهیان در سمت وزیر امور خارجه و همچنین ابلاغ سلام امیر قطر به ریاست جمهور کشورمان، اهمیت روابط فیمابین را مورد تأکید قرار داد و از سیاست روابط فعال همسایگی در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران استقبال و از امیرعبداللهیان برای سفر به قطر دعوت به عمل آورد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابلاغ سلام متقابل رئیس جمهور اسلامی ایران به امیر قطر، ضرورت اجرای توافقات قبلی دوجانبه و همچنین آمادگی برای رایزنی‌ها در خصوص موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تأکید قرار داد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: قطر ، وزرات خارجه
نظرات شما
پیشخوان