تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مخالفت آشکار روزنامه کیهان با جبهه مقاومت پنجشیر

کیهان: در این میان جای تامل و تعجب دارد این است که چرا جماعتی که پرچم هویتی آن‌ها «نه غزه، نه لبنان» بوده و هست، ناگهان خواستار مداخله خارجی ایران در افغانستان شده‌اند؟

مخالفت آشکار روزنامه کیهان با جبهه مقاومت پنجشیر

رویداد۲۴  کیهان نوشت: البته این نکته هم در جای خود مهم است که این جماعت اندک، اما پرسروصدا سعی دارند با فضاسازی و هیاهو خود را نماینده افکار عمومی جا زده و مثل همیشه نوعی دوگانگی را رقم بزنند.

رویکرد ایران درباره افغانستان، روشن و حکیمانه است، مخالفت با دخالت بیگانگان و حمایت از تشکیل دولت ملی بر اساس رای همه اقوام و مذاهب و محترم شمردن همه حقوق همه در این کشور.


بیشتر بخوانید: ایران به زودی وارد چالش با پاکستان می‌شود؟


جمهوری اسلامی ایران، در عراق هم از همین رویکرد حمایت کرد و اشغالگران را در بن‌بست گذاشت. وقتی هم که جنگ نیابتی تروریست‌ها راه افتاد، ایران مستقیما درگیر نشد، بلکه عمده کمک‌های کشورمان، مستشاری و در جهت بسیج ظرفیت‌های دفاع مردمی بود؛ ایران همین کار را در لبنان و سوریه و فلسطین هم انجام داده است. البته افغانستان از لحاظ ترکیب جمعیتی و قومی و مذهبی، تفاوت‌های مهمی با عراق و حتی سوریه دارد. به هر حال آنچه در این میان جای تامل و تعجب دارد این است که چرا جماعتی که پرچم هویتی آن‌ها «نه غزه، نه لبنان» بوده و هست، ناگهان خواستار مداخله خارجی ایران در افغانستان شده‌اند؟ البته این نکته هم در جای خود مهم است که این جماعت اندک، اما پرسروصدا سعی دارند با فضاسازی و هیاهو خود را نماینده افکار عمومی جا زده و مثل همیشه نوعی دوگانگی را رقم بزنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: افغانستان ، طالبان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی
|
United States of America
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
2
اگه فهم و اینده نگری داشتین میگفتین جبهه پنجشیر روباید نگهداشت تا وقتی بچشم خود دیدین این طالبان همون طالبانه ومرزهای ایرانو ناامن میکنه بتونید از پنجشیر استفاده کرد فکر کردین چرا امریکا و...زودتر احمدمسعودو کشییدن طرف خودشون باینخاطر ایران نفهمه وگول بخورد همانطور در اذربایجان اشتباه کردین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان