تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

وزير بهداشت: رکورد تزريق واکسن کرونا در جهان را اين هفته مي‌شکنيم

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: هم اکنون رکورد تزريق هفتگي واکسن در اختيار آلمان با تزريق 5 ميليون دُز در يک هفته است، که اين هفته اين رکورد را مي شکنيم.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران
رویداد۲۴ دکتر عين اللهي وزير بهداشت گفت: اگر توليد داخل ما کافي بود واکسن وارد نمي کرديم اما چون شروع کار است و حجم زيادي واکسن احتياج داريم به طوري که 60 ميليون جمعيت بايد واکسينه شوند و اگر ضرب در دو شود، 120 ميليون دُز و اگر بچه ها هم بخواهند واکسينه شوند 140 ميليون دُز واکسن احتياج داريم؛ بنابراين براي ما زمان خيلي مهم است چرا که اگر امروز واکسن بزنيم بهتر از فردا است.
 
دکتر عين اللهي در ادامه گفت: متاسفانه موج پنجم باعث غم و اندوه مردم شد و هم اکنون تلاش مي شود با کمک نيروهاي وزارت بهداشت، دانشجويان و مردم به سرعت واکسينه شوند.
 
وزير بهداشت با اشاره به تلاش ها براي تامين واکسن کروناي مورد نياز مردم، گفت: در دولت جديد مجوز توليد داخلي پنج واکسن کرونا سيناژن، رازي، پاستور، فخرا و برکت داده شده است.
 
او درباره دلايل افزايش بي سابقه ورود محموله هاي جديد واکسن کرونا به کشور گفت: من هيچ وقت درباره گذشته صحبت نمي کنم بلکه صحبت من درباره آينده است و از وقتي که نمايندگان به ما رأي اعتماد دادند و تکليف به دوش ما افتاد شبانه روز براي تامين واکسن کار کرديم.


بیشتربخوانید: هر ۶ تا ۹ ماه یکبار باید واکسن کرونا بزنید


وزير بهداشت افزود: مهمترين مسأله که باعث موفقيت شد تلاش هاي شخص رييس جمهور، معاون اول، بانک مرکزي و ساير وزارتخانه ها بود و اين همکاري و همدلي موجب شد که شاهد ورود محموله هاي جديد واکسن به کشور باشيم .
 
دکتر عين اللهي با اشاره به صدور مجوزهاي اضطراري براي استفاده از واکسن هاي داخلي کرونا، گفت: در بحث مجوزهاي اضطراري به توليدات داخلي بايد به اين مساله اشاره کرد که تا قبل از دولت جديد تنها ”واکسن برکت“ مجور توليد و مصرف داخلي داشت اما امروز ما شاهد هستيم که پنج مرکز ما از جمله سيناژن، رازي، پاستور، فخرا مجوز توليد داخلي دريافت کردند و همين موضوع باعث مي شود که کشورهاي ديگر از اين فرصت استفاده کنند و بيشتر راغب ورود واکسن به کشور ما باشند.
 
وزير بهداشت در پاسخ به سوال ديگري درباره آخرين اخبار واردات واکسن به کشور گفت: همانطور که قبلا قول داده شده تا پايان شهريور 50 ميليون دوز وارد مي شود و در مهر 40 ميليون دوز ديگر وارد مي کنيم البته اين ميزان واردات علاوه بر توليدات داخلي است و ما سعي مي کنيم که همه مردم واکسن را دريافت کنند.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان