تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

استاندار تهران: آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از ۳۰ شهریور

استاندار تهران از اجرای طرح واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از روز سه شنبه (۳۰ شهریور) خبر داد.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران

رویداد۲۴ انوشیروان محسنی بند پی روز جمعه در جلسه فوق العاده ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا گفت: ظرف ۲ هفته اخیر آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران اعلام شد و می‌توانیم تمهیداتی را اتخاذ کنیم تا میزان واکسیناسیون و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم.

وی افزود: در ۲۴ شهریور (چهارشنبه گذشته) معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه‌ای در هفت بند به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که مراکز تجمیعی افزایش پیدا کنند و مراکز به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

استاندار تهران ادامه داد: این اقدامات در راستای این بود که نهایتا سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد، در این جلسه از همه فرمانداری‌ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد و همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام دهند.


بیشتر بخوانید: ماجرای واکسن‌ستیزی از زبان معاون وزیر بهداشت/ واکسن‌ستیزی در ایران سیستماتیک نیست


وی تاکید کرد: از روز سه شنبه و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات شروع خواهد شد، همه افراد هدف دز اول واکسن را دریافت می‌کنند، روز گذشته ۲۵۵ هزار دوز واکسن در تهران تزریق شد و قطعا تزریق دوز اول و دوم به موازات هم انجام می‌شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که ثبت نام از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود.

وی یادآور شد: شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان تزریق کنند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات شما
پیشخوان