تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

ماجرا‌های جالب فرهاد مجیدی و مدیران استقلال

فرهاد مجیدی روزهای زیادی را روی نیمکت استقلال نگذرانده اما مدیران زیادی را در این تیم دیده ‌و در انتظار ششمین مدیرعامل این تیم است.

جانشین فرهاد مجیدی در استقلال

رویداد۲۴ فرهاد مجیدی روزهای زیادی را روی نیمکت استقلال نگذرانده اما مدیران زیادی را در این تیم دیده ‌و در انتظار ششمین مدیرعامل این تیم است. مجیدی از اولین روز حضورش روی نیمکت استقلال رابطه‌ای سینوسی با مدیران این تیم داشته است. البته تا امروز این رابطه سینوسی به اینجا منجر شده‌ که در زمان او 5 مدیرعامل از تیم جدا شده‌اند و فرهاد مجیدی فعلا روی نیمکت ماندگار است.

البته این روزها شایعات زیادی در‌مورد برکناری او شنیده می‌‎شود، شایعاتی که باعث شده باز‌هم یک شروع آرام و باثبات برای استقلال در معرض خطر قرار بگیرد. در‌حالی که همه تیم‌ها و هوادارانشان خود را برای شروع یک فصل سخت و آغاز ماراتن برای رسیدن به جام قهرمانی آماده می‌کنند، استقلالی‌ها به دنبال این هستند که بدانند سرنوشت مجیدی و مدیرعامل جدید این بار چه خواهد شد. آن‌ها که سال‌هاست فصل را با امید قهرمانی آغاز می‌کنند شاید این بار مهم‌ترین خواسته‌شان ثبات و آرامش در تیم باشد.

شروع فرهاد با فتحی

فتحی برای مجیدی چهره ویژه‌ای است. اگرچه حضور محبوب‌ترین بازیکن استقلال که مدرک مربیگری و دوره‌های تخصصی را طی کرده بود، روی نیمکت استقلال قابل پیش‌بینی بود اما برای این اتفاق نیاز به مدیری بود که برای اولین بار به او اعتماد کند. امیرحسین فتحی همان مدیر بود. او فرهاد مجیدی را ابتدا به‌عنوان دستیار وینفرد شفر سرمربی سابق و آلمانی و بعد هم به عنوان جانشین موقت او به استقلال آورد تا از همان روز داستان آبی‌های پایتخت و بازیکن محبوبشان به شکل جدیدی شروع شود.

احتمالا به همین‌دلیل است که مجیدی بعد از جدایی از استقلال بعد از 4 بازی سرمربیگری صحبت‌های تندی علیه فتحی مطرح نکرد، هرچند بارها در لفافه از این اتفاق ابراز ناراحتی کرد. با این‌حال رفتن او به تیم امید ایران بعد از جدایی از استقلال و همچنین حضور یک مربی ایتالیایی باعث شد تا مجالی برای گلایه‌های مرسوم از سوی طرفین و انتقادات از طرف هواداران پیدا نشود.


بیشتر بخوانید: هشدار به جواد نکونام برای جانشینی فرهاد مجیدی در استقلال


سعادتمند ماند، فرهاد رفت

دومین حضور مجیدی روی نیمکت استقلال باز‌هم به عنوان جانشین بود و این‌بار او جای استراماچونی محبوب را گرفت. او ابتدا دو دوره کوتاه با اسماعیل خلیل‌زاده و علی فتح‌ا...زاده کار کرد تا نوبت به احمد سعادتمند رسید. به نظر می‌رسد اولین جرقه‌های اختلاف مجیدی و سعادتمند با برکناری مدیر رسانه‌ای و مدیر اجرایی که از دوستان سرمربی استقلال بودند، زده شد. همچنین حاضر نشدن مجیدی در جلسه با مدیرعامل آبی‌ها اولین زمزمه‌های یک اختلاف شدید را برسر زبان‌ها انداخت. سعادتمند البته با رفتن به محل تمرین استقلال و جلسه با مجیدی تلاش کرد تا این زمزمه‌ها را خاموش کرده و اوضاع تیم را یک ماه بعد از حضورش در این تیم عادی جلوه بدهد.

صحبت‌هایی در مورد حفظ بازیکنان برای فصل جدید و مذاکره با بازیکنان جدید خبر از این می‌داد که استقلال برای اولین بار فصل را با مجیدی آغاز خواهد کرد. درنهایت اما بالاگرفتن اختلافات، سفر سعادتمند برای مذاکره دوباره با استراماچونی، به دنبال آن باخت استقلال در فینال جام‌حذفی مقابل تراکتور و از دست رفتن یک جام به جدایی دوم مجیدی انجامید. مجیدی به دلیل اختلافاتش با سعادتمند پس از پیروزی در دربی و رسیدن به فینال استعفا کرد تا به مدیریت سعادتمند اعتراض کند، باخت در فینال همه معادلات فرهاد را به هم زد و او برای بار دوم از نیمکت استقلال دور شد.

مدیرعامل رفت، مجیدی ماند

هت‌تریک فرهاد برای جانشینی سرمربیگری استقلال در زمان مددی و بعد از رفتن محمود فکری اتفاق افتاد. رابطه مجیدی و مددی پر‌فراز‌و نشیب بوده و البته در هیچ زمانی به صورت واقعی رابطه خوبی با هم نداشتند. شاید در مقاطعی بنا به مصلحت و در ظاهر، کنایه‌ها و تهدیدها جای خود را به تعارفات معمول و تشکرها داده اما کمتر کسی بوده که نداند پشت‌پرده خبری دیگر است.

درنهایت هم با باخت استقلال مقابل الهلال دیگر تمام پرده‌ها برافتاد و مشخص بود که از میان مجیدی و مددی یکی رفتنی است. با این‌حال استقلال در این چند سال اخیر آنقدر اتفاقات و عجیب‌و غریبی داشته که هنوز کسی مطمئن نیست که آیا مجیدی بالاخره برای اولین بار فصل را با استقلال شروع خواهد کرد یا نه؟ رابطه مجیدی با مدیرعامل جدید استقلال درنهایت به این لیست اختلافات اضافه خواهد شد یا نه؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان