تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
گزارش رویداد‌۲۴ از چهره هفته؛

ولایت فارس در دست یار لنکرانی/ محمدهادی ایمانیه استاندار فارس کیست؟

استانداری فارس به نزدیک‌ترین یار باقر لنکرانی و یکی از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری رسید؛ محمدهادی ایمانیه. رویداد24 در این گزارش سابقه و ارتباطات او را بررسی کرده است.

ایمانیه استاندار فارس

رویداد۲۴ روزی که ابراهیم رئیسی برای معرفی کابینه به مجلس رفته بود، اعتراف کرد بعضی از گزینه‌های مورد نظر او، به دلایلی، در کابینه قرار نگرفته‌اند. از جمله سعید محمد که البته رئیسی نام او را به زبان نیاورد، اما از گزینه‌ای صحبت کرد که به خاطر انتقاد نمایندگان مجلس در کابینه قرار نگرفته و برداشت این بود که اشاره ابراهیم رئیسی به مخالفت قالیباف با سعید محمد برمی‌گردد. مورد دوم را رئیسی به صراحت نام برد و گفت از دکتر ایمانیه برای وزارت بهداشت دعوت شد، اما به دلایلی این اتفاق رخ نداد.

از همان زمان همه منتظر بودند تا ببینند سرنوشت دکتر ایمانیه در دولت ابراهیم رئیسی چه خواهد شد. سرانجام حکم صادر شد و هیات دولت در جلسه صبح روز چهارشنبه هفتم مهرماه خود، محمدهادی ایمانیه را به عنوان استاندار فارس برگزید.

ایمانیه سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ به مدت ۱۲ سال رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود. وی قبل از آن در مسئولیت‌های معاون دارو و درمان و معاون پشتیبانی این دانشگاه فعالیت داشت و در سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۸ نیز رئیس بیمارستان نمازی به عنوان یکی از کانون‌های مهم درمان و آموزش پزشکی در جنوب کشور بود. با این حال عمده شهرت ایمانیه، به خاطر همراهی با باقری لنکرانی در مدیریت جریان اصولگرا در شیراز است.

دکتر ایمانیه جزو گروه شیرازی‌های جامعه پزشکی کشور است که برخی اعضای این گروه منسوب به جبهه پایداری بوده و در دوره لنکرانی مسئولیت داشتند که دکتر فروردین معاون وزیر در دوره لنکرانی، دکتر دیناروند معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در دوره قاضی زاده هاشمی و دکتر حافظی عضو سابق شورای شهر تهران برخی اعضای این گروه به ریاست لنکرانی را تشکیل می‌دهند و در استان فارس در شورای نگهبان و حوزه سلامت نفوذ عجیبی دارند.


بیشتر بخوانید: چرا استانداری‌ها به نظامیان رسید؟


به گزارش رویداد‌۲۴ دکتر مرتضی عشاق که رتبه اول بورد تخصصی کشور و مدیریت گروه ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی شیراز را در پرونده خود دارد و دکتر رسول قیصری متخصص جراحی دهان فک و صورت از چهره‌های دانشگاهی بودند که زمان ریاست ایمانیه در دانشگاه علوم پزشکی، از این دانشگاه اخراج شدند. همچنین ایمانیه تلاش کرد تشکل دانشجویی انجمن اسلامی خط امام را محور تشکل‌های اصلاح طلب معرفی کند که البته در این کار ناکام ماند. سایر تشکیلات اصلاح‌طلب و تحول‌خواه در دوره ایمانیه تعطیل شدند یا فعالیت‌های آنان به حاشیه رفت.

بعد از ابقای ایمانیه یکی از سایت‌های تندروی شیراز نوشته بود «به ایمانیه گفته‌اند که باتوم به دانشگاه آورده، فعالان سیاسی را قلع و قمع کرده و اتهاماتی از این دست. این‌ها را یک وبلاگ که مدعی شده تلاش فعالین دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای برکناری ایمانیه است، گفته. آن‌ها جنس ایمانیه را از جنس صدرالدین شریعتی رئیس حالا برکنار شده دانشگاه علامه طباطبایی دانسته‌اند! اما هم این تلاش‌ها و این اتهامات راه به جایی نبرد و ایمانیه ماندنی شد. وزیر بهداشت ترجیح داد مسیر تولید علم و کسب افتخار دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم‌چنان با قوت و در ذیل مدیریت فردی متخصص و انقلابی هم‌چون دکتر ایمانیه ادامه یابد.»

دکتر ایمانیه هم مانند سایر همقطاران اصولگرای خود، از مخالفان واردات واکسن به ایران بود و بعد از ترند شدن هشتک واکسن بخرید گفته بود «این که بدون اطلاع کافی از میزان ایمنی و اثربخشی واکسن و بدون ملاحظه، یک مطالبه عمومی در کشور راه انداخته شود و توقع عمومی ایجاد شود، شاید ناشی از تحریک افرادی باشد که قصد آن‌ها یا فروش واکسن و نفع رساندن به چرخه اقتصادی‌شان است یا احتمال دارد مردم کشور ما را گزینه‌ای برای تست کردن واکسن در نظر گرفته‌اند.»

استان فارس همیشه یک استان سیاسی بوده است، اما به خصوص در هشت سال دولت روحانی، تحولات مهم سیاسی در این شهر رخ داد. از حمله به خودروی علی مطهری گرفته تا تجمعات اعتراض آمیز در سال ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ که در نهایت منجر به صدور حکم اعدام برای نوید افکاری شد و همچنین بازداشت مهدی حاجتی عضو شورای شهر تهران که از حقوق شهروندان بهایی دفاع کرده بود. شیراز در انتخابات ۱۴۰۰ هم مشارکت بسیار پایینی را تجربه کرده بود و حالا یک چهره سیاسی، از منتهی الیه اصولگرایی به استانداری فارس تکیه زده است. باید دید ایمانیه می‌تواند مردم شیراز را هدایت کند تا تحولات دیگری برای این استان بزرگ و مهم و استراتژیک در پیش است؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
1
0
عمو طوری تیتر زدی یار لنکرانی که انگار از دنیا بیخبری یا خودت رو زدی به بیخبری.
فکر کنم صبر کنی یا تحقیق کنی میفهمی که تیترت غلطه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
0
0
شماها هم هی زر بزنین
الحمدلله دولت رییسی کاری به این زرها و غرها نداره
نظرات شما
پیشخوان