تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۹ مهر ۱۴۰۰

هشدار هواشناسی؛ سیلاب و بارش در راه چند استان

 سازمان هواشناسی کشور از بارش باران طی امروز تا سه شنبه آینده در برخی استان‌ها خبر و نسبت به تندباد، سیلاب و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل ،‌ بخش‌هایی از گلستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌های امروز برای گیلان و اردبیل است. این شرایط با شدت کمتری فردا شنبه در این مناطق ادامه خواهد داشت.

برای روزهای یکشنبه تا سه شنبه در استان‌ گیلان، برخی مناطق اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

طی سه روز آینده در مناطق شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از استان‌های سمنان، یزد، کرمان و شمال اصفهان وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود. این وضعیت طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه اول: ناپایداری جوی متاثر از نزدیک شدن چرخند حاره‌ای

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۰

زمان پایان: یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۱

نوع مخاطره: رگبار، رعدوبرق، وزش باد خیلی شدید در جنوب سیستان و بلوچستان به‌ویژه نوار ساحلی استان.

منطقه اثر: جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، خسارت وارده ناشی از وزش باد خیلی شدید، آبگرفتگی معابر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها.

توصیه: خودداری از تردد و توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، آمادگی فرمانداری ها و دستگاههای امدادرسان، پرهیز از توقف، تردد و چرای دام در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد در جاده‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، استحکام بخشی به سازه‌های موقتی و ضعیف همچون گلخانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و غیره.

توصیف سامانه دوم: تداوم فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش شدید باران، در مناطق مرتفع و کوهستانی با رگبار ورعد و برق و وزش باد شدید موقتی.

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۷/۰۹ : گیلان، شمال و شرق اردبیل.

شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۰ : گیلان.

اثر مخاطره: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها.

توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها، پرهیز از توقف، تردد و چرای دام در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در جاده‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، استحکام بخشی به سازه‌های موقتی و ضعیف همچون گلخانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و غیره.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان