تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

جزئیات زلزله خوزستان/ تخریب ۱۰۰ درصدی ۴۰۰ روستا

بامداد امروز (۱۷ مهر) زلزله‌ای به بزرگی ۵ ریشتر استان خوزستان، حوالی قلعه خواجه، را لرزاند و ساعت ۹:۳۵ نیز پس‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۶ ریشتر رخ داد. این زلزله باعث تخریب برخی منازل مسکونی و مصدومیت ۳ نفر تاکنون شده است.

جزئیات زلزله در خوزستان

رویداد۲۴ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین بامداد امروز (شنبه مهر ۱۷) ساعت ۰۲:۴۶:۲۵ منطقه قلعه خواجه در استان خوزستان را لرزاند.

ساعت ۹:۳۵ صبح امروز نیز مجددا زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری زمین قلعه خواجه را لرزاند.

خسارت زلزله به ۱۲۰ روستا در اندیکا

امرالله نوذری، فرماندار اندیکا، گفت: زمین‌لرزه ۵ ریشتری که صبح امروز مردم شهرستان اندیکا را از خواب بیدار کرد به چندین روستا از جمله سپیدار، نپی‌آباد، رگ رو، آبچنار، درب، فرگه، منطقه شاهزاده عبدالله، دهدیک، دشتگل و سرشط خسارت ۱۰۰ درصدی زد و گزارش‌های میدانی و مردمی نشان می‌دهند که خانه‌های ناامن روستایی در روستای صعب‌العبور رِپی نیز به‌صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده‌اند.

او با بیان اینکه همچنین گزارش‌هایی از تخریب خانه‌ها در روستای دِهپیَک منطقه شیمبار و بخشی از روستاهای منطقه شاهزاده عبدالله و مدارس روستایی تاکنون دریافت شده است، افزود: برای ارزیابی میزان خسارت به این روستاها خواهیم رفت، ضمن اینکه با توجه به دریافت گزارش از روستاهای شهر قلعه خواجه، برای ارزیابی میزان خسارت در این روستاها و امدادرسانی به روستائیان از مرکز شهرستان اندیکا و استان درخواست بالگرد شده است.

نوذری با بیان اینکه این روستا جاده مواصلاتی ندارد، اظهار کرد: پس از ورود بالگرد به شهر قلعه خواجه به‌منظور ارزیابی دقیق میزان خسارات، به رِپی و دیگر روستاهای آسیب‌دیده از زلزله بامداد امروز اعزام خواهیم شد.


بیشتر بخوانید: تصاویر تکان دهنده از زلزله خوزستان


ارزیابی روستاهای اندیکاادامه دارد

علی پهلوان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به گزارش‌های اولیه ارزیابان جمعیت هلال احمر استان گفت: روستاهای شلا، سوسن سرخاب، سربازان، آبدار، تنگه سموم شهرستان اندیکا نیز به مناطق متأثر از این زلزله افزوده شد تا تعداد این روستاها به عدد ۱۱ افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه همچنان ارزیابی آسیب‌های ناشی از زلزله ادامه دارد، افزود: یک باب منزل مسکونی در روستای صالح ابراهیم نیز تخریب شده، ضمن اینکه یک تیم ارزیاب از هلال‌احمر ایذه هم برای ارزیابی بخش سوسن این شهرستان اعزام شده است.

مصدومیت ۳ نفر در زلزله امروز خوزستان

ایلنا نیز در این باره نوشت: علی خدادی مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان از مصدومیت ۳ نفر در زلزله امروز خوزستان خبر داده است. 

او توضیح داده است: تاکنون مصدومیت ۳ نفر در این حادثه اعلام شده است که یک مورد آن شکستگی بوده و به مرکز درمانی انتقال یافته و ۲ مورد نیز سرپایی مداوا شده‌اند.

مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان بیان کرده است: ارزیابی‌ها در مناطق روستایی ادامه دارد و تمامی شعب جمعیت هلال‌احمر در استان خوزستان نیز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: زلزله
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان